Alla inlägg under februari 2008

Av BeaTris - 3 februari 2008 11:37

Jag har nu hunnit med lite i allafall, jag har:


* Diskat

* Dammsugat

* Städat bur & pysslat med marsvinen

* Bokat tvättstugan

Av BeaTris - 3 februari 2008 11:20




Några bilder på hur det blev efter möbleringen av I´s rum.....har inga före-bilder men ska försöka förklara :)


* Översta bilden är sängen, det syns nog. Sängen är alltså lika lång som rummet är brett, det finns ett par cm tillgodo i varje ände. Sängen hade hon innan på samma sätt men på andra sidan rummet mot en helvägg.


* Andra bilden är skrivbordshörnan med hyllan vi satt upp. Där skrivbordet slutar på Vänster sida är dörren in i rummet.


* Bilden längst ner är hennes lilla musikhörna & där står även en back med leksaker.


Tidigare hade hon skrivbordet rakt in från dörren & då blev det en smalare lekyta, nu är det lite mer plats. Jag tror faktiskt hon kommer trivas där nu :)

Av BeaTris - 3 februari 2008 09:20

Jag somnade till en stund, kändes bra segt när jag vaknade. Nu har jag fått energi & ska snart ta tag i disken. Måste ut & se om jag kan få en tvättid så snart som möjligt, tvättkorgen är fylld till bredden nu. Dammsuga & städa marsvinsbur skulle också behöva göras.....någon frivillig som vill hjälpa till ?

;)


Av BeaTris - 3 februari 2008 06:27

Uppe som vanligt, vaknade innan 6 & kunde inte somna om. Svårt att känna om jag är ordentligt utvilad. Får ta & krypa ner i soffan eller sängen & bara blunda & koppla av ett tag. Nu borde dom ringt om dom hade behövt mig på jobbet.

Av BeaTris - 3 februari 2008 06:11

Dagens vikt: 82,7

Förändring: + 0,1

Totalt sen 7/1: - 3,7


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,7 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Mild lättyogurth vanilj, havrefras, jordgubbssylt

Mellanmål: 1 Banan

Lunch: Rester från gårdagens middag, sallad, avokado, mozzarella light & en mörk chokladbit till efterrätt

Mellanmål: 1 Apelsin

Middag: Makaroner & köttfärssås (nötfärs), gurka

Kvällsmål: ---

Av BeaTris - 2 februari 2008 21:39

Tidigare i veckan skrev jag ju om att min månadsstatistik gjorde ett jättehopp & visade helt plötsligt över 2000 besökare. Nu visar den 1532 & det känns ju mer realistiskt om jag jämför med December månad då det var ca 1400 besökare.

Av BeaTris - 2 februari 2008 21:31

R har gått & lagt sig, han ska jobba 04.00 inatt så han behöver sova några timmar. Jag har fått ställa min mobil också, även om han oftast vaknar innan hans mobil ringer eller studsar upp på en gång så vill han ha det om en äkerhet.....han får ju under inga omständigheter försova sig, då kör det ihop sig totalt, speciellt när det handlar om Vikingturen han kör imorron bitti.

Av BeaTris - 2 februari 2008 21:22

Det fick bli popcorn & två bitar mörk choklad. Skulle säkert kunna äta massor med gott men jag får dra åt tyglarna, jag vill ju lyckas med detta på egen hand. Det som som minsta överskridelse kommer leda till viktuppgång. Även om det inte är så farligt att göra det någon gång ibland så vill jag inte falla i den fällan än, jag väger över 80 kg & jag vill ner under så snart som möjligt. Då kanske det är lättare att sluta vara så hård mot mig själv. Det är en jobbig balansgång som jag går på. Det är alltid lättare att stötta & peppa andra.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards