Alla inlägg den 3 februari 2008

Av BeaTris - 3 februari 2008 20:57

Har ju inte skrivit på flera timmar, fy skäms ;)


Har tvättat på eftermiddagen & väntat på barnen som inte kom förren klockan var närmare halv sex. Då stod köttfärssåsen på spisen & det var bara att hälla makaroner i pastavattnet. I hade visst kräkts innan dom kom, hon har sovit hos sin farmor & farfar i helgen & förmodligen ätit lite för mycket av det goda. Magknip & äggsmak i munnen *blä* men hon har inte kräkts mer & har nu bara ont i magen. R åkte iväg & köpte blåbärssoppa & proviva som hon druckit lite av. Får nog hålla henne hemma imorron så jag ser att hon får äta ordentligt & slippa magontet.


I K´s rum har vi möblerat om, även hans säng står nu längs kortväggen, det var med nöd & näppe den fick plats. Jag har börjat kolla in skrivbord till hans rum & hittat ett som inte blir så dyrt, det gäller bara att ha lite extra pengar så ska jag köpa det. Han börjar ju skolan till hösten & kan behöva ha en plats att sitta på när han ska göra läxor & vill pyssla & såna saker.


R har däckat på sängen, sagt åt honom att han ska krypa ner ordentligt men han lyder inte ;) Så snart barnen somnat ordentligt ska jag släcka ner & sluta mina gröna jag också, är rätt trött trots min tupplur imorse.


Av BeaTris - 3 februari 2008 11:37

Jag har nu hunnit med lite i allafall, jag har:


* Diskat

* Dammsugat

* Städat bur & pysslat med marsvinen

* Bokat tvättstugan

Av BeaTris - 3 februari 2008 11:20




Några bilder på hur det blev efter möbleringen av I´s rum.....har inga före-bilder men ska försöka förklara :)


* Översta bilden är sängen, det syns nog. Sängen är alltså lika lång som rummet är brett, det finns ett par cm tillgodo i varje ände. Sängen hade hon innan på samma sätt men på andra sidan rummet mot en helvägg.


* Andra bilden är skrivbordshörnan med hyllan vi satt upp. Där skrivbordet slutar på Vänster sida är dörren in i rummet.


* Bilden längst ner är hennes lilla musikhörna & där står även en back med leksaker.


Tidigare hade hon skrivbordet rakt in från dörren & då blev det en smalare lekyta, nu är det lite mer plats. Jag tror faktiskt hon kommer trivas där nu :)

Av BeaTris - 3 februari 2008 09:20

Jag somnade till en stund, kändes bra segt när jag vaknade. Nu har jag fått energi & ska snart ta tag i disken. Måste ut & se om jag kan få en tvättid så snart som möjligt, tvättkorgen är fylld till bredden nu. Dammsuga & städa marsvinsbur skulle också behöva göras.....någon frivillig som vill hjälpa till ?

;)


Av BeaTris - 3 februari 2008 06:27

Uppe som vanligt, vaknade innan 6 & kunde inte somna om. Svårt att känna om jag är ordentligt utvilad. Får ta & krypa ner i soffan eller sängen & bara blunda & koppla av ett tag. Nu borde dom ringt om dom hade behövt mig på jobbet.

Av BeaTris - 3 februari 2008 06:11

Dagens vikt: 82,7

Förändring: + 0,1

Totalt sen 7/1: - 3,7


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,7 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Mild lättyogurth vanilj, havrefras, jordgubbssylt

Mellanmål: 1 Banan

Lunch: Rester från gårdagens middag, sallad, avokado, mozzarella light & en mörk chokladbit till efterrätt

Mellanmål: 1 Apelsin

Middag: Makaroner & köttfärssås (nötfärs), gurka

Kvällsmål: ---

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards