Alla inlägg den 6 februari 2008

Av BeaTris - 6 februari 2008 21:10

Frukt, grönsaker & annat är nu påfyllt. R ska jobba ganska mycket kommande dagar så det var lika bra att handla rejält, så jag & ungarna klarar oss. Har planerat middagar fram till Lördag & det känns också bra.


Barnen har lagt sig, jag har börjat låta I vara uppe till 21, tycker hon klarar det ganska bra & komma upp på morronen, samtidigt får hon & jag lite tid tillsammans. Vi har tittat på Roomservice, det man från början tror kommer se jättekonstigt ut visar sig bli otroligt läckert.



Av BeaTris - 6 februari 2008 16:09

Måndag: --- (Sent mellis)

Tisdag: Amerikanska pannkakor (Nutrilett för mig)

Onsdag: Korv med bröd (VV-korv för min del)

Torsdag: Fiskburgare

Fredag: Taco´s

Lördag: Kycklinglasagne

Söndag: ?

Av BeaTris - 6 februari 2008 14:12

Fixar & trixar men känns inte bra, det får duga en stund.....har annat att göra :)


Uppdat 14.29) Nu känns det bra.....ett tag i allafall :)

Av BeaTris - 6 februari 2008 10:33

Nu har det gått en månad sen jag började gå ner i vikt. Även om det känns som det står still & att det inte hänt ett dugg så märks det att jag tappat både kilon & centrimetrar. Jeansen jag har på mig går att dra ut en bra bit från låren, det syns nästan att dom sitter löst. Dom sitter inte åt i midjan heller.....skönt :)

Fick höra av R igår att det både syns & känns när han tar i mig att jag tappat vikt. Det behövdes, jag behöver höra att det faktiskt inte bara är på vågen & måttbandet det syns, jag ser det ju bara i siffror.....Jag behöver höra att det syns på mig, kroppsligen. Jag måste nog skaffa mig en bra spegel så jag kan se resultatet jag också.

Av BeaTris - 6 februari 2008 10:28

Förmiddagen har gått fort, snart dags att hämta K på dagis igen. Vad ute & gick en timme, började med spåret med där var det lite för isigt & halt så vi gick ut på vägen istället. Nu har jag precis värmt upp mig i duschen. Dricker vatten för att släcka törsten & har tagit ett lite mellanmål. Det finns gott om sallad från igår kvar så jag tar nog den till lunch idag igen. Skulle behöva handla hem mer grönsaker, gurka går det år eftersom det äter vi ju alla.....även dom två fyrbenta :) Lite annat behövs också, få se om R kan komma något senare, annars klarar vi oss en dag till i värsta fall.


Av BeaTris - 6 februari 2008 06:51

Största delen av natten har vi sovit fyra i mitt sovrum. Tre i sängen & I på madrass på golvet. Vaknade vid två tiden (igen) av ett tjut, hördes att det var K & jag hann tänka att nu är det kört, nu har det kommit kräks i sängen. Men som tur var inte, han hade trasslat in sig under täcket & haft en mardröm om monster. Eftersom han var så upprörd fick han sova hos mig & R. I vaknade & försökte somna om men ropade efter en stund, jag hade då kommit på att det ju faktiskt går att ta med hennes madrass in, så hon slipper känna sig ensam. Oftast somnar hon ju om själv men inatt regnade det tydligen & hon kunde inte sova för det lät på fönsterbrädan. Väl inne hos mig sov vi snart igen & jag märkte inte ett dugg av när R gick upp i morse, snacka om däckad :)

Av BeaTris - 6 februari 2008 06:47

Dagens vikt: 82,0

Förändring: + / - 0

Totalt sen 7/1: - 4,4


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,0 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 Skiva familjegrova med skinka & grönsaker, kall oboý

Mellanmål: Müslibar

Lunch: Sallad (Samma som igår)

Mellanmål: Mango

Middag: 2 VV´s wienerkorv med bröd (fullkorn)

Kvällsmål: ---


Steg: 5097 (registrerade)

Motion: Promenad 60 minuter

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards