Alla inlägg under februari 2008

Av BeaTris - 10 februari 2008 19:48

Var tvungen att gå ut en timme, annars hade jag ätit upp godiset som var kvar från igår & det ville jag inte.....det fick räcka med några bitar. Känner mig i allafall lite nyttigare nu, även om jag börjar bli lite småhungrig. Få se vad det blir, även om det blir något sött så blir det inga större mängder. Vill inte sabba vägningen för mycket.

Av BeaTris - 10 februari 2008 15:56

Nu har jag lämnat barnen, saknar dom nästan redan trots att det var bra livat timmen innan avgång. Kände det redan igår, nästan så jag blev deppig över att lämna tillbaka dom idag. Samtidigt behöver jag den här veckan som kommer för att ladda om, bara få vara jag utan att känna ansvar. Nu kommer dom ju redan på lördag & stannar till Söndag v.8, den veckan är det Sportlov så då får vi väl se vad vi kan hitta på. Bio en dag tänkte jag i allafall. Vi hade nog gått i helgen om inte R hade jobbat så mycket som han gjort.



Av BeaTris - 10 februari 2008 10:05

Igår var det då dags för första delfinalen & jag hade inte hört något av låtarna innan. Bara läst att E-Type & Co skulle vara bra, det höll jag inte med om, skönt att dom bara kom till Andra chansen. Då var Amy´s låt bättre. När vi visste vilka fem låtar som gått vidare till andra omgången så lät jag barnen rösta på varsin låt.....det dyra alternativet så vi gjorde lite nytta också. I röstade på Amy & K gillade visst Christer så han fick ringa på den, trots höga protester från syrran *s* Men han måste få ha sin smak ovasett vad vi andra säger & det är bra att han vågar stå för det. Det som var lite kul var att båda bidragen gick till final. Vad mig beträffar så hoppas jag på starkare startfält i övriga delfinaler.


   



(Bild från Expressen)

Av BeaTris - 10 februari 2008 09:59

Vaknade av K´s illtjut igen, han mådde illa. Det har inte kommit något mer än slem. Magen är nog rätt tom. Han har i allafall fått i sig lite yogurth & blåbärssoppa, få se om han får behålla det. I skrivande stund ligger han & syrran i soffan & gosar/busar & han låter ganska pigg.


R åkte precis till jobbet & han lär inte vara hemma innan tolv inatt.....närmare två, tre trodde han. Först ska han köra Vikingförstärkning. Kl 21 ikväll ska han hämta folk på Arlanda & köra hem hit. Sen är det ju städning av bussen. Desutom så kan ju planet vara försenat.


Av BeaTris - 10 februari 2008 09:56

Dagens vikt: 82,0

Förändring: + 0,1

Totalt sen 7/1: - 4,4


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,0 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: The, 1 Skiva rågtoast med ost, juice

Mellanmål: 1 Avokado

Lunch: Nutrilette

Mellanmål: Müslibar

Middag: Cous-Cous med kalkonbacon & grönsaker, lite godis till efterrätt

Mellis: Smoothie (Vanijyogurth, kiwi, mandarinjuice)

Av BeaTris - 9 februari 2008 19:37

Det blir ingen semla ikväll, jag förstörde grädden. Hade kladdkaka i frysen så vi tar den istället & serverar kiwi, mango & apelsin till. Jag tar bara 1/8 dels bit & dom andra får lite större. Jag har ju mitt godis också så det lär nog räcka. R kommer tyvärr hem rätt sent & hinner inte se Melodifestivalen, kvittar för honom, det var väl mer att han ville få lite kvalitetstid med oss. Nu ska jag gå ut till tvättstugan & sen blir det soffan & mys med barnen.

Av BeaTris - 9 februari 2008 14:51

Nu gäller det att hålla fingrarna i styr. Jag har nallat i godispåsen, en chokladgroda + en bit plopp. I värsta fall sätter det fart på godissuget. Ska vika tvätten nu & ta ett tuggummi så får jag annat att tänka på. Sen är det bara sortering av kvällens tvätt kvar så har jag gjort det jag behövde.


Ska även gå möta I snart, det är bra med lite fler steg, även om stegräknaren nollade sig tidigare. Spelar ju ingen större roll egentligen, det är bara ett sätt för mig att bli sporrad.


Uppdat 14.56) Nu när jag känner efter så smakade inte grodan gott, det kom en konstig eftersmak, då vet jag det ikväll, inga äckliga grodor i min skål :)

Av BeaTris - 9 februari 2008 13:17

Häromda´n när jag letade recept på Fiskburgare så hittade jag en sida som heter Matklubben, man måste vara medlem men det är gratis. Där kan man bl.a lägga in egna recept, spara andras recept i kokboken, skapa veckomeny, hitta vänner, skriva i forum. Jag tycker det verkar vara en bra sida & jag har redan fått beröm för mina Thekakor. Det finns kanske någon mer här som är medlem eller vill bli, skriv en kommentar i så fall så kan jag kika in på just dina recept.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards