Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

* Kvalitativ Tid Med Kristoffer

Av BeaTris - 8 oktober 2008 16:47

Har precis slängt in en blivande Sverigekaka, har fått god hjälp av & lite kvalitativ tid med Kristoffer. Jag tänkte dock testa att ha i chokladpukver också & få chokladsmak på fyllningen. Humöret är inte det gladaste, jag fick ett psykbryt tidigare, dom sista dagarna har det kommit in så mycket tekniska prylar, allt mitt gamla är utbytt.....både Tvn & Dvdn, videon finns kvar men det är ju för att barnen ibland vill se gammal vhsfilm. Idag var Rickard på väg att sätta upp högtalarna till surroundsystemet. Bara att jag var inte alls beredd på att dom skulle sitta på väggen & på så sätt ( i mina ögon) förstöra väggen med tavlorna som jag så trivs bra med. Jag har aldrig varit en materialist, jag har varit nöjd med det lilla jag haft & nu så byts allting ut mot bättre saker. Jag kanske överreagerar men för mig har det tagit tid att bygga upp ett hem, ett hem som jag trivs kanon i & nu ska jag helt plötsligt dela det med någon annan, jag ska släppa in någon annan i mitt revir.....det är svårt & jag behöver tid att vänja mig & när Rickard var på väg att sätta upp högtalarna så kände jag mig överkörd, han har pratat om att vi ska ha biosystemet men jag hade inte räknat med att få två högtalare uppskruvade i väggen utan jag hade räknat med att dom skulle stå på stativ på golvet. Rickard fick ett utbrott & snart mådde vi båda dåligt.....inte det roligaste när han ska iväg till jobbet. Vi har sagt förlåt men jag mår ändå inte bra, det känns inte helt okej helt enkelt.

 
 
Åsa

Åsa

8 oktober 2008 18:44

Här har vi också högtalare på väggarna och tycker väl inte det är så kul heller men man vänjer sig, bra ljud blir det i allafall.
Är väl för att ljudet ska bli så bra som möjligt så det kännde jag att jag fick finna mig i att ha dem på väggarna.
Men förstår att du blev lite ställd om du inte förstått att det ska vara så.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

8 oktober 2008 19:58

Det är inte lätt att få in någon i sitt hem, även om det är det man vill. Känner igen det där, med att helt plötsligt få tänka om... Hoppas det känns bättre med allt snart, men det kan väl ta lite tid att släppa när man mår dåligt. Kram!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Nenny

Nenny

9 oktober 2008 06:37

Näe det blir nog lätt så när den ena flyttar in till den andra. Lite reviraktigt på nåt sätt. Se bara till att ni pratar om allt med varandra. Så att den ena inte blir överkörd.
Det är ju nog svårt för er båda.
Kram

http://nenny.bloggagratis.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards