Alla inlägg under januari 2007

Av BeaTris - 25 januari 2007 20:43

Han har fått magsjuka stackarn. Skulle nästan gå för att hämta honom när dom ringde från dagis & sa att han inte mådde bra. Han låg ynklig på en madrass med spybunke brevid sig men hade inte fått upp ngt än....det kom när vi kom utanför dagis. Hade fått påse med oss som tur var. Skulle ju åka & handla med en kompis så vi körde hem till Exet så fick han vara där & vila. Blev lite piggare & fick i sig morot & lite saft....som kom upp här hemma lite senare. Men nu sover han lugnt & jag hoppas det är över snart. Har väldiga problem när barna är magsjuka & förr fick Exet ta hand om det, medans jag gick ut i friska luften för att överhuvudtaget kunna andas....sån panik får jag. Nu får det bära lr brista, i värsta fall spyr jag själv men ngn måste ju ta hand om det. Tycker synd om barna som fått en sån kvackelmagad Mamma. I hon sover på soffan....självmant, vill inte bli sjuk men är hon smittad så är hon, men vi får väl hoppas hon håller sig frisk.Förlåt mitt äckliga inlägg :)Kram E

Av BeaTris - 24 januari 2007 20:22

Kärleken är bra på att ställa till det. Trodde jag var på väg att hitta den igen & allt var bra innan årskiftet. Nu blev det inte som jag hoppats på & hjärtat fick sig återigen en törn. Jag vet att det värsta jag kan göra är att sitta & vänta, sitta & hoppas på att den som fick mig att må bra är ska ändra sig & komma tillbaka. Hans beslut var svårt att fatta & vi har lidit båda två. Vi är idag Vänner & en dag vid rätt tidpunkt & om allt fortfarande känns som det gjorde då så blir det kanske vi. Men om framtiden vet ingen & man får ta en dag i taget. Tiden går & det gör nu mindre ont. Det går bra om allt annat i livet har balans. En del av mig vet att jag måste må bra i mig själv, hitta tillbaka till det som kändes okej innan jag började dejta denna kille. Då kände jag ingen panik över att hitta någon, det kändes tom rätt skönt & vara singel. Det var skönt & må så bra. Men det hade tagit tid att komma dit. Det tar förhoppningsvis inte lika lång tid denna gång. Den andra delen av mig kan känna sååå starkt att jag vill ha någon här, någon som är "min" & som jag kan dela glädje & sorg med, någon att ha kul med & någon som kan få mig att känna mig speciell & som jag kan ge samma känsla. Jag vet att Han någon dag finns här & förmodligen då jag minst av allt anar det, så var det nämligen sist. Hade inte en tanke på att ha en dejt den dagen, hade inte hört av denna kille på ett bra tag. Så blev det som det blev, vi träffades för första gången efter att ha chattat, messat & mailat sen våren förra året. Hade ofta pratat om att ses men "rätt" tillfälle dök aldrig upp....det var mycket annat som kom emellan. Tills några veckor innan Jul. Han dök in på msn....länge sen då. Vi chattade lite & han bad att få ringa upp. Han skulle träffat en kompis som tyvärr fått förhinder så han kände sig lite sysslolös. På den vägen hamnade vi & allt annat som hände sen finns att läsa om i någon av mina andra Bloggar.Så tänk vilka vägar Livet går ibland & vad Ödet har i beredskap. Skulle inte vilja kunna spå framtiden. Det gäller att ta vara på Livet här & nu. Min Mamma skrev en gång när jag mådde dåligt att "Var rädd om dig, det finns bara en" Det är något jag tagit över & skriver där jag känner att det passar....för att muntra upp, för att få den personen att känna att H*n är speciell....även om vi alla är speciella & unika. Vet inte riktigt varför jag skriver detta ikväll...kanske för att kunna se tillbaka på hur jag mår, tänker & känner. Idag mår jag bra men jag vet att det kan komma dagar då jag känner mig nere & ledsen igen...men på något sätt tar jag mig alltid upp, jag ger inte upp så jäkla lätt ska ni veta. Har Bloggarna att skriva av mig i & jag har Vänner som stöttar & lyssnar & det är Guld värt. Den här veckan har jag ju även Barna & jag ser fram emot dom sista dagarna med dom innan Singelveckan tar över. Kram E

Av BeaTris - 24 januari 2007 20:15

Tror mina barn var trötta ikväll. Sover sen en halvtimme tillbaka. K satt redan i soffan & kuckilurade....lugn som en filbunke. Var tvungen att fråga om han sov. Självklart var det tvunget att komma protester när tandborstningaen var avklarad fast han visste att det var dax. Det blir varmt i sängen tills jag ska sova, bra det för jag är så frusen om kvällarna. I har två fleccefiltar + vanligt täcke. K har en fleccefilt & täcke. Lägg sen till att dom har båda långärmat på sig & sover intill varann. Förstår inte varför det känns så kallt här trots element som står på & är skapligt varma. Lagom tills man fått upp värmen & somnat in så skräller alarmet i mobilen lr på väckarklockan & det är en ny dag.....ngn som känner igen sig??Kram E

Av BeaTris - 24 januari 2007 18:12

Det var bara positiva ord vi fick på utv-samtalet. Det är en fin liten kille vi har :) Känns oerhört skönt att höra att han är så lugn & fin, leker bra, aldrig blir arg, vågar prova allt i matväg osv osv. Jag vet ju annars vilka sidor han kan visa här hemma. Hos exet är det väl oxå lite andra sidor som kommer fram & det är ju bra att han visar sina bra sidor offentligt. Fröken C hade ställt lite frågor om förskolan om hur han trivs & vilka han leker med & såna saker. Han kan leka både med killar & tjejer, passar det inte så leker han själv. Han hade koll på vart både jag & pappa tog vägen när vi lämnat honom. Han kan räkna till 20, rita cirklar & nästan en kvadrat & har bra koll på färgerna & kunde göra ett riktigt snyggt självporträtt *L* På frågan vad han vill bli som stor så svarade han "Måla på papper & jobba med pappa & flygplansgubbarna" Hans Pappa jobbar ju på Aerotech med lite flygplansunderhåll & såna saker & det där med att måla på papper kommer kanske av att jag pluggar *S* Ja ni, det är allt en mysig liten grabb jag lyckats få. Kram E

Av BeaTris - 24 januari 2007 11:26

Hej alla barn nu blir de barnprogram Titta nu här vad farbror Frej tar fram En liten häst och nu ska ni höra vad man med en liten häst kan göra, kittla den på mulen och gnägg-eli-gnägg, så har vi gjort oss ett blogginlägg

Av BeaTris - 24 januari 2007 08:47

Trillade på K hela vägen till dagis. Han fick jackans dragkedja i halsen, inte så jag fastnade när jag drog upp, men den slog i adamsäpplet när han gick. Gick inte att trösta honom så det vara bara att knata på. Men när vi kom runt hörnet på dagis försvann dom tvärt, då började han prata om ngt annat & så gick det lika bra som vanligt att säga Hej då. Allt för denna stunds bloggande.Kram E

Av BeaTris - 23 januari 2007 21:04

En äldre man sitter på en parkbänk i staden när en ung man med spikrakt uppåtstående hår kommer.Den äldre mannen stirrar intensivt på den unga mannen i flera minuter.Killens hår är intensivt grönt, med orange inslag och ögonen är svarta av make up.Efter ett tag blir punkaren irriterad och säger, Va glo´ru på gubben har´u aldrí gjort nåt urflippat i hela ditt liv?Den gamle mannen funderar en stund o säger,,,,Joo de har jag faktiskt, en gång blev jag riktigt full och satte på en papegoja. Och nu sitter jag här och undrar om du möjligtvis är min son

Av BeaTris - 23 januari 2007 21:00

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar: De sitter på fel fot! Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen. Då säger Oscar: -Det är inte mina stövlar! Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick. -Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare-Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon när hon är klar. Oscar svarar då: -Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem! Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter jacka på honom, halsduk och frågar: -Var är dina vantar? Och Oscar: -Jag la dem i stövlarna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards