Alla inlägg under januari 2007

Av BeaTris - 18 januari 2007 21:39

Vill I ha, det sa hon när vi pratade förut. Hon blev såklart ledsen men hon verkar ta det bra. Hon får med telefon till skolan imorrn i fall hon vill ringa & komma hem. Annars ska hon komma efter skolan. Få se om hon vill begrava honom lr hur vi ska göra. Nämnde för en på jobbet innan hon gick hem vad som hänt & hon sa att hon har marsvinsungar hemma, födda den 10/1 så det dröjer ett tag innan dom är levklara. Långhåriga *Sheltie* precis som Moltas var, en hane som nog var tingad men hon hade två honor oxå. Ska se om vi inte kan få komma & kolla ngn dag nästa vecka & kanske tinga en. Då hinner vi sörja klart Moltas & förbereda oss för en annan Sötnos, som vi kanske får behålla lite längre. Kommer nog sköta om det lite mer noggrant. Känns som vi misskött Moltas, att det är mitt fel att han inte finns...men han kan ju varit sjuk. Usch vad man spekulerar, han var en sån social liten kille som skrek så fort man vistades i närheten av diskbänk & kniv....som på sista veckorna var väldigt nyfiken & reste sig i buren så fort man kom nära. Trodde ju inte att han skulle ligga död på burgolvet när jag kom hem. Förlåt Moltas, önskar du vore här...saknar dig & ditt skrik.Kram E

Av BeaTris - 18 januari 2007 13:35

Varför.........Vad hände???

Kom hem nu från skolan & ser min dotters älskade marsvin ligga still i buren, förstår direkt att han finns inte mer, han lever inte. Senast igår så skrek han som han brukar, åt det han fick av mig.
Imorse var han kvar i huset när jag gick upp men jag tittade till honom & han levde, har ju inte varit borta länge, hade han ont, var han orolig???

Vilken chock, vad gör man. Gråter inombords men kan inte få fram tårarna fast jag vill. Det gör ju ont hos mig oxå, han blev inte ens två år. Fina lilla Moltas....vi älskade dig, hoppas du i allafall kände det när du fanns här hos oss.

Det kommer bli svårt för I, exet skulle prata med henne så får hon ringa mig ikväll om hon vill prata. Jag ska jobba, men det kanske är bra, kan bli jobbigt att gå här.

Kram E

Av BeaTris - 17 januari 2007 18:34

Fick mess fr T förut, bara lite allmänt så. Men eftersom jag inte kunde svara på det utan bara via såna gratissms på datorn så sa jag att han fick ringa & det gjorde han. Svårt & säga hur det känns, vill ju bara att den rösten ska tillhöra killen jag är ihop med, men nu är det bara en vän. Vi pratar allmänt om våra dagar med varann, men ingen frågar hur den andre mår, hur det känns. Kanske för tidigt & göra det. Men det känns skönt att kunna prata med honom utan att bli ledsen. Jag hoppas bara att om han skulle känna att han saknar mig & vill försöka ge oss en chans igen att han säger det & inte tror att jag vågar. För än så länge är det vad jag innerst inne hoppas på. Men försöker tänka realistiskt & "glömma" honom, tillåta mig själv lära känna andra. Provsidan på Vilda har gått ut & jag har nu 90 dagar på mig att betala om jag vill vara kvar. Hann få kontakt med ett par trevliga, har en av dom på Msn nu. Han verkar trevlig & ser även rätt bra ut, måste ju hitta ngt attraktivt även om personligheten är viktigast. Får väl lära känna honom så får vi se hur det utvecklar sig. Är nog inte redo för ngt nytt än men en fika kan man ju alltid våga sig på om det skulle bli så.....annars kan man inget vinna. Kram E

Av BeaTris - 17 januari 2007 08:24

Tror det var i Måndags jag såg det......Mitt Staket på baksidan....mitt fula hemska sönderruttnade men ändå mitt staket.....Nermejat av stormen Per *Dumma* Nu står det bara en liten bit av det kvar, allt annat har rasat ihop *Lessen* Få se hur länge den biten står pall om det blir fler stormar.....Är det Sara som kommer härnäst lr???Nu blir min pappa glad, han sa nämligen "Vilket gräsligt staket, riv ner det så får du buskar av mig" när vi flyttade in här, & visst hade han rätt.... staketet ser HEMSKT ut så jag kanske ska vara glad att Stormen Per drog förbi??? Kram E

Av BeaTris - 17 januari 2007 08:09

Har inte vetat vad jag ska skriva sen i Måndags så jag tog en break. Ingen lektion idag, så jag är ledig idag & nästa onsdag innan kursen sätter fart. Det var kul & komma tillbaka, träffa alla även om det känns som klassen är väldigt uppdelad. En ny tjej har börjat hos oss & det kan nog vara jobbigt, vi andra känner ju redan varann. Men hon hängde på mig & en tjej till så blev det bra. I sjukvårdskursen blir det andra nya sen, dom som läste andra terminen förra året.Har sålt alla mina böcker nu, den sista försvinner nästa vecka *skönt* Förhoppningsvis får jag tag i dom tre jag behöver begagnade för 600 Kr.Var på trav i Måndags, vi var ett gäng som spelade V65 & fick in 5 rätt, men tänk vad fint det hade suttit med 6 rätt istället, sprack på sista loppet så det var ju spännande in i sista minuten.Igår var jag hos A en kompis & tittade på hennes nya lägenhet *jättefin, men inte lika fin som fin såklart*, snackade lite skit & drack the. Nu ska jag surfa runt lite bland er andra. På återseende.Kram E

Av BeaTris - 15 januari 2007 07:31

För skolan. Slutar 20 över 3 i em. Vet inte om vi kommer ha lektion hela dan, vi har ett & samma ämne & många har nog inte hunnit skaffa böcker. Vi får väl se vad som händer. Ska bli kul & träffa C igen, vi har ju inte setts på hela jullovet trots att vi sa att vi skulle försöka. Men hon har jobbat & jag har haft mina bekymmer så tiden har väl sprungit iväg för oss. I kväll blir det nog trav med en kompis, skulle ju sitta fint med en vinst *S* men den kan ju drömma om. Brukar inte spela för så mycket & man kan ju ha tur. Skulle bli glad för ett par hundra. Nu ska jag kolla runt lite innan det är dax att gå till tåget....bara hoppas dom går som dom ska idag. Har kollat hemsidan & det verkar vara som det ska.Kram E

Av BeaTris - 14 januari 2007 21:44

Har fått svar fr båda & båda var Ok.Sen vet man ju inte om det finns andra som drabbats hårt av detta blåsväder. Men det lär man väl få veta då hoppas jag.Ska snart få min skönhetssömn så jag kan ladda för morrondagen.Kram E

Av BeaTris - 14 januari 2007 20:04

Har nu läst lite om vad stormen orsakat. Tycker inte om & läsa om olyckor på ställen där jag har Vänner & andra som jag bryr mig om......Är det dom man läser om fast man inte vet om det?? Har skickat iväg ett par mess till två som står mig väldigt nära, dom bor båda i områden som är hårt drabbade. Har inte fått svar än & det känns självklart lite oroande. Men inte måla F** på väggen. Andas lugnt :)Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards