Alla inlägg under januari 2007

Av BeaTris - 27 januari 2007 21:39

Min värsta tid är nu *sjunger falskt* Så här dax är jag såå trött, men håller jag mig kvar en timme eller två så blir jag pigg igen. Men hur lätt är det när ögonlocken bara vill åka igen??Barna har somnat, inga problem alls ikväll, dessutom så sover dom i sina egna sängar ikväll *wow*I har lätt för att vakna när man släcker ner & det blir tyst & kommer tassandes, men hos Pappa så somnar hon om, där finns ju ingen plats ledig i dubbelsängen. Men bara för att min ena halva är tom så är det ju bra om hon lär sig somna om i eget rum. Får väl se hur det går inatt. K däremot sover oftast hela natten i sin säng.Sista natten dom sover här, sen är det ju Pappavecka igen. Får förmodligen fikabesök imorrn av en klasskompis & hennes dotter. Får ta & messa imorrn & höra vilken tid & så det blir. Annars blir det nog en lugn fm innan barna ska iväg.Kram E

Av BeaTris - 27 januari 2007 21:21

Har ju chattat lite med J en kille på Msn några gånger. Ser bra ut....i mina ögon då, trevlig & så. Han har varit lite & rätt intim när han skrivit & jag som då är av den liiiite blygare sorten har väl haft svårt att svara med samma mynt, utan bytt samtalsämne osv. Jag vill ha mer än sex s a s. Jag vill ha ett seriöst förhållande utan att rusa in i det med buller & bång. Det gick snett med den jag träffade i samband med min separation fr barnas pappa. Han skulle ha allt & hela paketet & det gärna igår. Det funkade inte, så jag var tvungen att bryta innan jag gick under, för så illa höll det på att gå. Tack & lov hade jag styrkan i barnen, såg att dom inte heller mådde bra av allt som hände. Jaja, tillbaka till Msn killen, såg av en tillfällighet att han blockat mig så jag skrev ett mail, bara lite försiktigt undrande så om jag gjort något som han inte tyckte kändes bra. Får se om han svarar. Det roliga är att under tiden jag nu skrivit detta så ser jag att han kom online så nu är frågan om han tagit bort blockeringen eller om jag kanske fick den tron om bakfoten. Men jag tänker inte vara den som startar upp konverstationen. Är han intresserad så får han visa det...så det så.Kram E

Av BeaTris - 27 januari 2007 15:37

Lördag em & det är så behagligt här just nu.....trots kylan utanför & att det är lite kallt härinne fortfarande. Får försöka få upp värmen lite snart...tända lite ljus kanske.Barna leker just nu relativt stillsamt *med varandra* Vi var ute tidigare & åkte tefat, i såna lägen är det bra med barn, så man får vara lite barn själv. Åkte "tåg" med I, hon framför & jag bakom & så hade jag K som en ryggsäck släpandes efter *S* Vilken syn för grannarna. Tog en promenad efter & köpte lite gott till fikat & kvällen. Snart dax att börja tänka på middag. Har tagit fram fläskkött jag tänkte strimla ner & göra någon god sås av & ha ris eller pasta till.Man ska aldrig ropa Hej för tidigt...under tiden jag skriver så blir det kiv från ungarna. Men man får vara glad för det lilla ibland. Imorrn så här dax är det förmodligen tyst & stilla här igen. Får hoppas Ensamheten håller sig borta så länge som möjligt. Måste dra mig härifrån, hjälpa sonen med städningen, syrran drog tydligen.Kram E

Av BeaTris - 27 januari 2007 10:13

Scissor Sisters - Land Of A Thousand WordsAnother constellation diesDo what you want 'cause it's your own skyJust call me when the phone stops ringingThanks for coming byI'm just glad I'm on your good sideWhere it's smoldering or freezingIt's never all that easy to decideThis is the land of a thousand wordsBut it seems so few are worth the breath to sayExcept I'll be looking after my own worldAnd you just keep on saving the dayI'll try to stay but it's in vain when you're farI'm on the run to wherever you areAnd that's the nature of the chaseYou fall so far behind you end in first placePass the torch this time we're running to each's own regretThere'sno harm in playing hard to getBoundlessness deceives meBaby you may turn the corner yetThis is the land of a thousand wordsBut it seems so few are worth the breath to sayExcept I'll be looking after my own worldAnd you just keep on saving the dayI'll try to stay but it's in vain when you're farI'm on the run to wherever you areI'm a gonna do everything I sayTried to stay but time's running outBut now I'm on my way

Av BeaTris - 27 januari 2007 09:52

Här vaknade vi till liv runt halv 8. Jag fick iallafall sova skönt hela natten, men måste ha sovit trångt för kroppen kändes som en ostbåge när jag vaknade....krökt & stel, tog sin lilla tid att räta ut den & bli normal i lederna.Frukosten är avklarad & om en stund ska jag ta hand om disken. Annat småpolock behöver oxå fixas men det tar jag om känslan finns där. Måste kan inte alltid få som hon vill eller hur?? Ute skiner solen & det är en härlig vinterdag. Vet att I är väldans sugen på att gå ut & åka tefat idag så det ska vi ta & göra tror jag, funderar lite på om det finns någon mer backe här där vi bor. Annars får vi väl gå ut här ute & sen när det känns färdigåkt gå in & dricka varm choklad. K är lite mer åt Nej - hållet idag, lite smått negativ om man säger så. Så idag får man nog passa på sina ord för han blir lätt tjurskallig med det humöret. Det började redan vid frukosten. Han har en tendens till att sitta & väga på stolen. Jag har sagt åt honom X antal gånger, att han inte ska göra så. Men inte lyssnar han på mig. Han har tom åkt in i skåpet bakom en gång, då gick det bra...han blev bara rädd & slutade då med dumheterna. Men nu är han alltså igång igen & han förstår inte att Mamma tjatar för att hon är rädd om honom. Dessutom har han nu inget bakom sig utan skulle stolen glida iväg så far han med huvet rätt ner i golvet & jag tror det skulle göra skapligt ont.Kram E

Av BeaTris - 26 januari 2007 22:12

Är ingen nattuggla, förutom ibland men här blir det snart sängen. Appropå säng så fick vi hem den till I idag, blev ju jättebra men tror ni hon sover i den??? Nänä, bara för att jag låter K sova brevid mig inatt så vill hon det oxå...trots nytt påslakan med hjärtan som matchar gardiner & lampa. Ska bädda med det nya till K imorron, han har Dinosar på sitt & självklart matchande han oxå. Ingen mer magsjuka här *pepppar, peppar....* Hoppas för allt i världen att I håller sig frisk nu. Hon visar inga symptom än på att det skulle vara på G. Frisk för övrigt oxå, det där halsontet i morse var nog ingen fara. Tycker fortfarande det är ganska kallt här....trots att det var en gubbe här & kollade elementen lite. Tycker inte dom ska behöva vara fullt pådragna för att det ska bli lite varmt här. Har öppnat upp lite ventiler för att jämna ut luftdraget som ska vara, men det drar likt förbaskat vid brevlådeinkastet så hallgolvet är KALLT. Ska nog ta & skaffa lite mattor, det gör ju liiite skillnad förmodligen.Nu är det jag som gäspar så käkarna spricker, ska ta & stänga & släcka ner allt & förena mig med barna i drömmarnas land, kan ju hoppas på att det blir en lugn natt utan kräks & annat otrevligt. Behöver soooova.Kram E

Av BeaTris - 26 januari 2007 10:14

Evanescence - Bring Me to Life How can you see into my eyesLike open doors.Leading you down into my coreWhere I’ve become so numb.Without a soulMy spirit’s sleeping somewhere coldUntil you find it there and lead it back home.(wake me up.Wake me up inside.I can’t wake up.Wake me up inside.Save me.Call my name and save me from the dark.Wake me up.Bid my blood to run.I can’t wake up.Before I come undone.Save me.Save me from the nothing I’ve become.)Now that I know what I’m withoutYou can’t just leave me.Breathe into me and make me realBring me to life.[chorus]Bring me to life.I’ve been living a lieThere’s nothing inside.Bring me to life.Frozen inside without your touch,Without your love, darling.Only you are the life among the dead.All of this sightI can’t believe I couldn’t seeKept in the darkBut you were there in front of meI’ve been sleeping a 1000 years it seems.I’ve got to open my eyes to everything.Without a thoughtWithout a voiceWithout a soulDon’t let me die hereThere must be something wrong.Bring me to life.[chorus]Bring me to life.I’ve been living a lieThere’s nothing inside.Bring me to life

Av BeaTris - 26 januari 2007 09:57

Japp, en dag hann jag gå till skolan, sen fick jag vara hemma igen. Isabella är oxå hemma....dock inte magsjuk. K har fått i sig lite blåbärssoppa & en bit smörgås & det verkar få stanna kvar. Blir lite småplockande här idag. Har vikt tvätt, städar lite & ska tvätta om en stund. Skönt & kunna få lite gjort.Har oxå ring fastighetsskötarna. det är sååå kallt på golvet här. I barnas rum & vardagsrummet är det dessutom svårt att få upp värmen på elementen, + att det drar kallt från brevlådeinkastet. Så kan vi inte ha det. Termometern på inne visar bara 13 grader & det kanske är i minsta laget???Ute snöar det igen, riktigt snesnö är det så det kan ju va skönt & vara inne då. men jag väntar på min nya mobiltelefon & kommer den idag så ska jag gå till posten & hämta den.På återseende.Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards