Alla inlägg under januari 2007

Av BeaTris - 29 januari 2007 18:27

Vad skön känslan är när man faktiskt fixar saker själv....även om det är den simplaste sak som att spika upp en tavla. För ett par tre månader sen köpte jag två gröna fönsterlampor till mitt sovrum. Det visade sig vara lite dum kontakt, dessutom var sladden för kort. Idag köpte jag en annan lösning till den ena lampan bara för att testa. Det blev ju kanon så imorrn ska jag köpa en likadan & sätta upp den andra brevid den jag satte upp idag. Detta var ju inte så svårt men innan hade jag nog mest stått brevid & sett till att det blev rakt....typ. Finns andra såna små saker som jag inte gjorde tidigare, & det är så skönt att känna att "Ja! Jag står på egna ben, jag behöver ingen som hjälper mig här" Visst finns det sen andra saker....tyngre göromål där man behöver hjälp, men då måste jag våga be om hjälp, visa att detta fixar jag inte själv. Har lite svårt för det i vissa lägen men det jobbar jag på. Har nu tex en hylla jag ska sätta ihop & upp på väggen på toaletten för att få upp lite småsaker från golvet, toan är så liten & det är bökigt när man ska dammsuga om det står en massa saker i vägen. Den är ju lite svår att få upp på egen hand eftersom jag inte äger en borr så om det är någon som känner sig manad så säg gärna till :)Kram E

Av BeaTris - 29 januari 2007 07:05

Tog sin lilla tid att få benen över sängkanten idag, men nu är jag i allafall uppe & påklädd. Tittar till Bloggvärlden innan jag fortsätter göra mig presentabel, kan inte se ut som något katten släpat in. Önskar alla därute en fin Måndag.Kram E

Av BeaTris - 28 januari 2007 22:27

Djupt inne i Djungeln kämpade en liten sköldpadda med att klättra upp i ett träd. När han efter många mödor äntligen nådde toppen hoppade han ut i luften, flaxade förtvivlat med frambenen & slog i marken. Han började klättra upp igen, hela tiden iakttagen av två fåglar som satt på en gren. Den ena fågeln skakade bekymrat på huvudet & sa –Älskling, det är nog dags att tala om för honom att han är adopterad.

Av BeaTris - 28 januari 2007 21:41

Surfar lite, läser lite här & lite där, lyssnar på musik & chattar nu & då med L....en av mina favoritkillar :DInnan jag träffade T så har jag haft känslor för den här killen. Vet att jag skulle kunna falla hårt för honom igen. Vi har haft vissa heta konverstationer & någonstans finns nog något från hans sida också med tanke på vad han skrivit till mig. Men han vet att jag inte vill förstöra våran vänskap genom att hamna i säng, vilket jag tror lätt kan hända. Vill han ha mig får han ta allt. Har även sagt det till honom en gång. Han har då sagt att han inte är redo för ett förhållande, men det var ju i somras det. Han vet om att jag dejtade T & han vet att det är slut så nu har han chansen, jag tror att han är den som kan få mig att gå vidare, vi känner varann sen innan & jag tycker om honom, det är ju bara att fortsätta bygga på det om båda känner samma sak vill säga. Men då måste vi ju ha en dejt till :D, men den kommer nog tids nog. Vi brukar träffas lite då & då, oftast tillsammans med våra resp barn, som kommer bra överens & har kul ihop. Får nog ta & fixa till en liten träff, vara lite slug :D Annars lär inget hända. Var inte länge sen han messade & frågade om jag ville träffas & kramas, men då tackade jag Nej, hade ju precis börjat dejta T då. Nu kanske han inte törs eftersom han vet att jag blivit sårad. Får nog ligga på lite själv om något ska hända *L* Mmmmm det tål att tänkas på.Kram E

Av BeaTris - 28 januari 2007 15:42

Metallica - Nothing Else MattersSo close, no matter how far Couldn't be much more from the heart Forever trusting who we are and nothing else matters Never opened myself this way Life is ours, we live it our way All these words I don't just say and nothing else matters Trust I seek and I find in you Every day for us something new Open mind for a different view and nothing else matters never cared for what they do never cared for what they know but I know So close, no matter how far Couldn't be much more from the heart Forever trusting who we are and nothing else matters never cared for what they do never cared for what they know but I know Never opened myself this way Life is ours, we live it our way All these words I don't just say Trust I seek and I find in you Every day for us, something new Open mind for a different view and nothing else matters never cared for what they say never cared for games they play never cared for what they do never cared for what they know and I know So close, no matter how far Couldn't be much more from the heart Forever trusting who we are No, nothing else matters

Av BeaTris - 28 januari 2007 15:33

Nu så har barna åkt, jag har plockat undan det lilla som behövdes efter deras framfart. Var sak på sin plats råder här igen. Är lite av en pedant & kan bli tokig på saker som ligger fel. Jag tog med dom ut i backen en sväng, sen fick dom vara kvar någon timme till medans jag fixade lunchen. Skulle ju egentligen fått fikabesök idag men dom fick förhinder tråkigt nog. Får väl bli en annan gång. Kram E

Av BeaTris - 28 januari 2007 09:11

Det första I säger när hon vaknar är "Jag vill hinna spela Sims hos Pappa" Tror ungen jag ska lämna av henne & brorsan ikväll 5 minuter innan läggdags??? Såå sent brukar dom inte komma hem dit. Tur att jag inte känner att det är jättejobbigt på Söndagarna dom ska hem dit. Då hade jag blivit ledsen av dom orden. Förstår ju självklart att dom längtar dit & vill hem. Det är ju mer "Hemma" för dom eftersom det är där dom bott i större delen av sina liv. Det är en vanesak både för dom & mig att lära sig säga Hem om det här också. Dom har ju faktiskt två hem nu. Jag hoppas bara att dom längtar hit också när det är dags för det, det är ju inget man märker. Men det är skönt att det funkar så bra med varannan vecka. Aldrig några tårar, det som brukar vara är att K alltid blir lite blyg när han kommer hit, jättesöt. han ser lite osäker ut men det går ju snabbt över. Inte alla familjer som får en separation att fungera så bra som våran gjort. Ingenting har gått ut över barnen & vi ser alltid till deras bästa. Den andre kan nästan alltid ställa upp om den andre behöver hjälp. Tror barna kommer vara tacksamma för det här när dom växer upp.Nu vill mina ungar ha frukost så det är bäst att slita sig :)Kram E

Av BeaTris - 28 januari 2007 08:58

Har nog gjort det ett bra tag nu & små, små flingor är det. Kul, då blir det lättare att åka Tefat i tåg *s* innan stack gräset upp här & var. Det farliga blir väl att det går ännu fortare. Igår när I åkte så for hon med rätt in i husväggen *Ops* Så nära är det alltså. Så idag får dom nog åka åt andra hållet, jag vill inte ha några barn med brutna armar & ben. Har kommit på att dom ser ut som såna där curlingklot när dom åker *S* Först åker en & så den andra tätt efter, antingen glider H*n förbi eller så far H*n rätt in i den andra som knappt hunnit stanna. Dessutom så snurrar dom här tefaten runt när dom åker ner i backen. Vilken grej, lite roligare än pulka måste jag säga. Jag har testat så tro mig :DKram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards