Direktlänk till inlägg 24 januari 2007

* Bara Några Tankar

Av BeaTris - 24 januari 2007 20:22

Kärleken är bra på att ställa till det. Trodde jag var på väg att hitta den igen & allt var bra innan årskiftet. Nu blev det inte som jag hoppats på & hjärtat fick sig återigen en törn. Jag vet att det värsta jag kan göra är att sitta & vänta, sitta & hoppas på att den som fick mig att må bra är ska ändra sig & komma tillbaka. Hans beslut var svårt att fatta & vi har lidit båda två. Vi är idag Vänner & en dag vid rätt tidpunkt & om allt fortfarande känns som det gjorde då så blir det kanske vi. Men om framtiden vet ingen & man får ta en dag i taget. Tiden går & det gör nu mindre ont. Det går bra om allt annat i livet har balans. En del av mig vet att jag måste må bra i mig själv, hitta tillbaka till det som kändes okej innan jag började dejta denna kille. Då kände jag ingen panik över att hitta någon, det kändes tom rätt skönt & vara singel. Det var skönt & må så bra. Men det hade tagit tid att komma dit. Det tar förhoppningsvis inte lika lång tid denna gång. Den andra delen av mig kan känna sååå starkt att jag vill ha någon här, någon som är "min" & som jag kan dela glädje & sorg med, någon att ha kul med & någon som kan få mig att känna mig speciell & som jag kan ge samma känsla. Jag vet att Han någon dag finns här & förmodligen då jag minst av allt anar det, så var det nämligen sist. Hade inte en tanke på att ha en dejt den dagen, hade inte hört av denna kille på ett bra tag. Så blev det som det blev, vi träffades för första gången efter att ha chattat, messat & mailat sen våren förra året. Hade ofta pratat om att ses men "rätt" tillfälle dök aldrig upp....det var mycket annat som kom emellan. Tills några veckor innan Jul. Han dök in på msn....länge sen då. Vi chattade lite & han bad att få ringa upp. Han skulle träffat en kompis som tyvärr fått förhinder så han kände sig lite sysslolös. På den vägen hamnade vi & allt annat som hände sen finns att läsa om i någon av mina andra Bloggar.Så tänk vilka vägar Livet går ibland & vad Ödet har i beredskap. Skulle inte vilja kunna spå framtiden. Det gäller att ta vara på Livet här & nu. Min Mamma skrev en gång när jag mådde dåligt att "Var rädd om dig, det finns bara en" Det är något jag tagit över & skriver där jag känner att det passar....för att muntra upp, för att få den personen att känna att H*n är speciell....även om vi alla är speciella & unika. Vet inte riktigt varför jag skriver detta ikväll...kanske för att kunna se tillbaka på hur jag mår, tänker & känner. Idag mår jag bra men jag vet att det kan komma dagar då jag känner mig nere & ledsen igen...men på något sätt tar jag mig alltid upp, jag ger inte upp så jäkla lätt ska ni veta. Har Bloggarna att skriva av mig i & jag har Vänner som stöttar & lyssnar & det är Guld värt. Den här veckan har jag ju även Barna & jag ser fram emot dom sista dagarna med dom innan Singelveckan tar över. Kram E

 
 
Enchanted

Enchanted

24 januari 2007 21:19

Förstår att du vill ha nån där.. men håll ut, håll ut! Förr eller senare händer det. Men se inte bakåt, lev i nuet samt se lite framåt. Gör saker som du mår bra av och trivs med tillvaron är det bästa råd jag kan ge! För du får aldrig tillbaka de här dagarna av ditt liv.

http://enchanted.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

24 januari 2007 21:35

Tack Enchanted för dom raderna :)
Vet ju att det är så & som du skrev, dumt att se bakåt. Försöker leva här & nu....göra det jag mår bra av. För det mesta går det bra.

Kram E

 
Manne

Manne

25 januari 2007 01:35

Hålla ut...
Förbannat tråkigt att gå och göra det.
Men det är hela tiden hoppet som gör att vi kommer vidare.
Tyvärr så kan det även göra så att vi glömmer att se nuet. Men vad skall man göra när man längtar och saknar?
Då får man faktiskt leva på det man hade.

Och det är inte alla gånger fel att se bakåt, för att se att man mår bättre, för att inse att man faktiskt klarade sig ur den där kletiga geggsmeten. Till slut.

Tack för dina ord idag, de värmer en oerhört frusen Manne-man inatt.

Kram och sköt om dig!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

25 januari 2007 13:16

Tack själv :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards