Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 17 mars 2008 15:14

Jag börjar på allvar fundera på att gå upp på vinden & hämta ner tefaten igen & på med termobyxor & mössa.....för här har det blivit vinter 



Kanske skulle tagit in mina påsklijor, tänkte väntat till Torsdag men nu kanske dom fryser ihjäl :(


I var envis imorse, cyklade & i nya vita gympadojor, trots att det var på nollan, hon lär frysa när hon ska hem från kompisen sen. Men jag trodde nog inte det skulle bli så här idag. Vad ska man tro om det, kommer snön ligga kvar eller försvinna lika snabbt som den kom, dvs över natten?

Av BeaTris - 17 mars 2008 11:34

Varmt men kallt, det snöar men det blir bara blött på marken. Det biter i kinderna trots att det inte är -10 grader, men dom (kinderna alltså) är väl inte vana. Hoppas det inte blir mer snö, jag vill ha vår nu.


Nu har K & jag varit iväg en stund, var på Af & lämnade närvarorapport, sen på jobbet & hämtade timrapporten. Till sist var vi i R´s lägenhet & tog bort posten från mattan & tog med det lilla han hade i kylen hem hit, jag får väl kompensera sen när han kommit hem.

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:35

Går idag in på V 11 i min viktminskningsresa & jag måste säga att jag är förvånad att jag fortfarande håller i & att jag känner mig motiverad.....i allafall större delen. Det jag funderar på är om jag kan göra mer, men jag tror jag sköter mig rätt bra. Jag har ju ingen koll på points men jag äter på regelbundna tider, jag är ute & går mycket & jag unnar mig av det goda någon gång ibland. I korta drag, jag försöker ha en ny livsstil utan att vara stenhård. Jag tror inte jag kan göra så mycket mer, jag har funderat på att börja småjogga lite.....köra intervaller i spåret. Jag behöver få upp flåset & om pulsen får öka så kanke förbränningen sätter fart lite mer. Men jag måste försöka köpa mig ett bra nya skor att ha på fötterna då, mina börjar bli bra utslitna & jag vill ju inte skada mig. Längtar tills den dagen jag känner att jag kommit i mål, men det är ju ett tag kvar & det gäller väl bara att kämpa vidare några veckor till. Inte ge upp, inte ge upp, inte ge upp :)

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:32

Frukost: The, 3 grova crisp med olika pålägg

Mellis: 1 äpple + 1 digestive oliv

Lunch: Omelett med svamp, lök & grönsaker

Mellis: Cappucino & en bulle, ett kex & två skorpor

Middag: Ris med grönsaker, kycklingbitar & sötsur sås

Ev Mellis: 2 ostskivor + ½ skinkskiva


Antal reggade steg: 8 175

Kommentarer om dagen: Kom inte upp i 10 000 steg idag, men det blev ju ingen längre promenad utan bara lite kortare sträckor. Imorrn blir det ju hämtning/lämning på 5-års så då lär nog stegen öka lite. Fick springa sista biten till tåget idag & mitt flås är under all kritik.....skärpning! Var ute & busade i snön på kvällen, det ökade pulsslagen ett snäpp. Känner mig ganska nöjd med dagen.

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:30

Startvikt 7/1: 86,4

Förra Veckan: 80,1

Veckans vikt: 80,2

Förändring: + 0,1

Totalt: - 6,2        


Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75


Kvar till delmål: 0,2

Kvar till nästa stjärna: 2,8

Av BeaTris - 16 mars 2008 21:28

Börjar längta efter att krypa ner under täcket nu & bara mysa ner mig & sträcka ut kroppen. Ska bara borsta tänder & annat kvällsgöra så ska jag göra det. Imorron måste jag in till Af med närvarorapporten, hämta timrapporten som jag glömde på jobbet & upp till R´s lägenhet & kolla läget, lovade att ta undan post & så.  K har ju inget 5-års så han får göra mig sällskap.


Det är ju även vägdag imorron & när jag "fuskkollat" så har vågen legat på ungefär samma vikt som förra veckan, men jag hoppas verkligen den visar under 80 imorron, trots att det blir en dag mindre egentligen då jag vägde mig på Tisdagen.

Av BeaTris - 16 mars 2008 19:28

Barnen är här, det är ljud omkring mig igen, mer än tv & radio menar jag. Vi har pärlat lite & ätit kvällsmat. Nu sitter dom i soffan & jag ska gå in & göra dom sällskap. Tror båda är lite sugna på Singing Bee ikväll, men innan dess ska båda vara klara för sängen. Jag kör två maskiner tvätt, båda mina mjuka byxor som jag har när jag promenerar var lite smutsiga. Men det är snabbt avklarat & så blir det fler steg på köpet. Ju fler desto bättre känner jag :)


Av BeaTris - 16 mars 2008 15:15

Kände mig manad att gå ut & gå igen, för tredje gången idag, men denna gång lyste solen & det känns som vår. Tidigare tog jag ett varv i spåret, det var så skönt, lite skogsmiljö. Få se om det blir något mer idag, jag har just nu 12 710 steg registrerade så jag är ganska nöjd, dagen är ju inte slut än & det blir säkert lite spring här under kvällen när barnen kommit.


R längtar hem, han tycker fransmännen är puckon, vill inte prata engelska & spelar dumma. Blev så full i skratt, han är så go när han skriver att han längtar hem & efter mig. Jag längtar också men det är är ju bara att gilla läget, det blir nog värre för honom, att vara där han inte trivs just nu. Jag kommer ju ha barnen så tiden går nog lite fortare här.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards