Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 22 mars 2008 06:32

Frukost: Varm oboý med lite grädde, 1 solklart med leverpastej & smörgåsgurka

Mellis: ---

Lunch: Potatis i ugn, grillad kyckling & sallad + saffranskaka, grädde & björnbär

Mellis: Fika

Middag: ---

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 2 675

Kommentarer om dagen: På tok för lite steg men det är ju Påskafton så det får väl gå.

Av BeaTris - 21 mars 2008 19:20

Här har vi gått lös på godis, barnen fick välja ut en del från sina ägg. Jag valde ut lite från min stora mugg. Ett tips: lämna stora påsen/skålen i köket & hämta några bitar i taget. Då måste man resa på sig mellan varven. Nu har jag tagit två bitar & nu får det räcka på en stund.....helst hela kvällen, men det kanske är att hoppas på för mycket.


Fick mess från R, jag är lite rädd att han blir insnöad därnere. Det vräker ner & kommit närmare en meter under dagen. Jag hoppas verkligen att han kommer kunna åka därifrån som planerat, annars dröjer det ju tills vi ses & vem vet hur det blir på Måndag då? Vi ska ju till hans föräldrars torp & äta påskmat då & det vill jag gärna göra eftersom det blir vanlig mat hemma hos Pappa imorrn, inte illa det heller självklart. Men jag har inte ätit sån plockmat vare sig till jul eller påsk på flera år.

Av BeaTris - 21 mars 2008 16:36

Ett riktigt busväder är det här med jämna mellanrum, blåst & snöyra. Var ändå ute en promenad men fick gå in då blåsten förvärrades & jag fick andnöd. Har i allafall ökat stegen lite & det är långt kvar till 10 000 men det får bli som det blir dom här dagarna, om jag bara försöker tänka på hur jag äter i helgen så ska det nog inte bli en katastrof.


Här har vi nyss fikat lite eller om vi ska kalla det tidig middag. Våfflor blev det, inte så många var & jag åt bara 1½.....ganska bra måste jag säga. Jag kommer inte laga någon avancerad middag idag utan det blir något lätt, kanske varma mackor på grovt rostbröd. Få se senare hur hungriga vi är.

Av BeaTris - 21 mars 2008 13:29

Nu börjar det kännas att jag inte träffat R på länge, längtar & saknar just nu för här är så långtråkigt. Där han är har det kommit 50 Cm snö.....sen imorse & det kan ställa till det för dom tills imorron, för nu ska det ev bli oväder också. Dom ska ta sig ner för ett berg & även om dom har snökedjor på bussen så tar dom inga risker. Fan vad deppigt om vädret ställer till det så dom inte kan börja hemresan som planerat. Men det är väl bara att vänta & se vad han säger imorron.


Av BeaTris - 21 mars 2008 12:55

Det ska mycket till om jag ska kunna komma upp i 10 000 steg idag, igår var det svårt & då blev det ändå en kortare promenad. Det ser kallt & blåsigt ut ute & jag är lite energifattig. Men jag undrar om jag inte blir så för att jag inte får min promenad på morronen, kroppen vaknar ju till när jag tar den. Få se sen när I kommer hem om jag kan lämna dom en timme & gå en sväng, det blir ju i allafall bättre än vad den står på nu.

Av BeaTris - 21 mars 2008 07:16

Idag blir det ägg till frukost, med kaviar.....det jag ångrar är att jag inte köpte sill igår. Jag kanske har blivit galen men jag börjar tycka det är rätt gott. Inte bara sill men med ägg till så går det ner. Jag köpte ingen för jag blev lite dumsnål, jag tyckte 16 Kr var dyrt för en liten burk där jag kanske inte äter upp allt, försöka med ungarna är uteslutet.....det skulle bli ramaskri :)

Vaknade tidigt imorse & började tänka på sill, fråga mig inte varför men det sjuka var att jag nästan kunde känna smaken & var beredd på att gå till affären tidigt bara för att få hem en burk innan frukost. Sjukt eller hur? Man kan nästan tro att jag skulle vara gravid, men den chansen är väldigt liten då jag käkar piller. Men man kan ju undra varför jag plötsligt känner sug efter sill, som jag bara äter ett par bitar av ibland.

Av BeaTris - 21 mars 2008 06:39

Frukost: 2 ägg med kaviar, 1 rostad med skinka, juice

Mellis: ---

Lunch: ½ burk vegetarisk ravioli, 2 grova crisp

Mellis: 1½ våffla med sylt & grädde

Middag: 2 varma mackor & sallad

Ev Mellis: Påskgodis


Antal reggade steg: 4 172

Kommentarer om dagen: ---

Av BeaTris - 20 mars 2008 20:33

Det kom inga småhäxor, så allt godis är kvar.....nästan, gav K en liten skål efter våran promenad & så har jag ätit en mindre mängd själv. För tre månader sen hade jag vräkt i mig mer så jag ska nog inte ha dåligt samvete. Nu är det reklam i Du är vad du äter & jag tänkte hinna borsta tänderna, för då försvinner suget för det finns ju kvar men jag får stålsätta mig & inte äta mer. Skriver mer imorron för jag tänkte gå lägga mig vid 9, är rätt trött nu. Sov gott alla :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards