Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 20 mars 2008 16:23

Nu har I åkt hem till E.J, dom två ska på disco ikväll & sen sover I över där. Hon får säkert jättekul. Jag luskammade hennes hår innan, inte för att hon har löss utan för att vi ett par gånger i veckan håller efter håret på henne. För tyvärr är det väl så att det går bara runt i skolan. Hon satt vid min nya dator under tiden & fördrev den stund det tar att kamma igenom allt. När det var klart tog jag fram "våffeljärnet" & våfflade ytterhåret på henne, hon blir så fin i det. Så nu är det bara jag & K kvar här hemma, ska snart fixa lite lättare kvällsmat. Jag funderar på Varma koppen´s solmogna grönsaker eller det jag åt häromda´n till frukost.....fil med knäcke, torkad frukt/nöttermix & solroskärnor, det var väldigt gott. Mmmmm, vad ska det bli?

Av BeaTris - 20 mars 2008 13:29

Påskgodis på längden & bredden, trots att man (läs jag) inte hade tänkt köpa så mycket så blev det en del. Två färdiga ägg med blandat godis i till barnen. Köpte lösgodis & en påse sega dragé ägg *sååå goda* så jag lyckades fylla ett normalstort ägg till Älsklingen, en stor mugg till mig & en halvfull skål ifall det kommer någon på kvast & hälsar på. Hade visserligen en påse med chokladägg med olika fyllningar i hemma i skåpet men ändå.....varför blir det så mycket godis??? Nu gäller det att vänta så länge som möjligt på att börja äta, för gör jag det så är det kört.


Av BeaTris - 20 mars 2008 06:53

- 10 grader ute, fy så kallt. Men det blir nog varmare vartefter solen stiger. Vaknade supertidigt idag, 04.30, försökte somna om men det gick inte så bra så jag klev upp. Nu sitter vi i soffan & kollar Lattjo Lajban. Oom jag hade haft vägdag idag hade det blivit glada miner. Vågen visade nämligen 79,6 Kg. Ska verkligen försöka hålla vikten under påsken, vill ju vara kvar där på Måndag. Vet inte hur pass mycket jag kan komma ut & stega, men samtidigt är barnen så pass stora att jag kan lämna dom en stund i taget.

Av BeaTris - 20 mars 2008 05:52

                              

Av BeaTris - 20 mars 2008 05:32

Frukost: Nutrilett

Mellis: ---

Lunch: Stuvade makaroner & falukorv

Mellis: ---

Middag: Fil med knäcke, torkad frukt, nötter & solroskärnor, 1 skiva solklart med pepparsalami

Ev Mellis: Lite påskgodis


Antal reggade steg:  7 668

Kommentarer om dagen: ---

Av BeaTris - 19 mars 2008 20:24

Då sitter jag här med min nya HP i knät.....äntligen känns det som. Den är så liten & snygg, kommer bli en fin kompis.


Jag har precis pratat med R, har ju inte hört rösten sen i Torsdags så det kändes skönt, fast han var trött. Han kommer hem på Söndag någon gång, inte så många dagar kvar, dom börjar ju åka på Lördag & så tar det ett dygn upp till Helsingborg.


Annars har det varit en lugn dag, det har blivit en del steg som jag snart ska skriva in i checklistan. Har hoppat över middagen idag, inte så hungrig men ska ta något lätt till Grey´s Anatomy kl 9.

Av BeaTris - 19 mars 2008 10:40

Har inte riktigt kunna formulera mig i skrift idag, helt enkelt lite tom på något att skriva. Har i allafall varit & lämnat K på 5-års & tagit en runda, kommit upp närmare 8-9 000 steg, så det ska ju inte bli några problem att passera 10 000 idag. Det blir en sväng att hämta K igen & så får jag nog gå senare i eftermiddag & hämta paketet med datorn, för den borde komma idag då den var i Jönköping sent igår kväll & hade blivit sorterad. Nu hoppas jag bara jag ska klara av att fixa till det som behövs själv så jag kan köra igång & surfa på den ikväll.

Av BeaTris - 19 mars 2008 06:13

Frukost: Jordgubbsfil med wasasport, russin/mandel, solroskärnor

Mellis: Varm choklad (baserat på vatten) 1 dubbelt smörgåsrån med viltost

Lunch: Pastasallad

Mellis: Varm oboý, 1 vetekaka med marmelad & ost

Middag: ---

Ev Mellis: 2 Grova crisp med leverpastej, kexchoklad, lite juice & cappucino


Antal reggade steg: 16 791

Kommentarer om dagen: ---

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards