Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 12 mars 2008 07:25

Som jag skrev i checklistan igår så jobbade jag. Först från halv 8 till halv 1 på en avd, skulle slutat där men fick 3 timmar på en annan avd, så 8 timmar totalt. Inte så många steg men på båda avd är det väldigt mycket lugnare, dessutom så hade jag ingen unge att lämna & hämta.


R jobbar igen, vet inte riktigt när han kommer hem en stund men jag gissar på runt halv 10. På Fredag ska han åka till Frankrike & vara borta en vecka. Det kommer kännas långt att inte ses på så många dagar, men som tur är kommer ju barnen så jag har fullt upp med dom.


Nästa helg är det Påsk.....redan? Inte klokt vad snabbt det går, samtidigt så kommer den ju lite tidigare i år. Få se var, hur & när det ska träffas lite familjer. Se hur bra jag klarar av helgen utan att vräka i mig på tok för mycket godis.....Påsk & Jul är det svåraste med allt godis som ska ingå. Men på något sätt ska det nog gå.

Av BeaTris - 12 mars 2008 07:23

Frukost: The, 1 Lövåkers hällakullor med baconost & tomat

Mellis: 2 digestive oliv, 1 avokado, körsbärstomater

Lunch: Skinkpaj & sallad

Mellis: ---

Middag: Cous-Cous, qourn, wokgrönsaker, majs & kall sås på mini fraiche & sweetchilisås

Ev Mellis: Popcorn


Antal reggade steg: 10 990

Kommentarer om dagen: ---
Av BeaTris - 11 mars 2008 21:18

Frukost: ---

Mellis: 2 små vetekakor med ost & leverpastej

Lunch: Salladstallrik

Mellis: Aktiv råg med ost & skinka

Middag: ---

Ev Mellis: Keso, bröd, skinka, avokado, körsbärstomater



Antal reggade steg: 7555

Kommentarer om dagen: Inte så många steg, men har jobbat på ett par lugnare avd idag, dessutom tog jag ingen promenad men jag kommer igen :)

För övrigt en bra dag.

Av BeaTris - 11 mars 2008 20:56

Jag trodde inte mina ögon i morse när jag klev på vågen. Det var inte vad jag väntade mig efter helgens besvikelse. Men det var kanske vad jag behövde. Jag hoppas att det nu lossnar lite till & att jag nästa vecka kommit ner till 70-Klubben, det skulle kännas så skönt att vikten börjar med en 7a istället för en 8a.


Jag har gett mig själv min andra Guldstjärna & den är jag värd efter allt pendlade dom sista veckorna. Nu är det bara 0,1 Kg kvar till delmål 1 & jag ska börja fundera på nästa mål & vad som är rimligt. En stor eloge till Er som läser & stöttar, speciellt Ni andra som minskar i vikt, alla tips, allt peppande & påhejande betyder mycket ska ni veta. 


Av BeaTris - 11 mars 2008 20:44

Startvikt 7/1: 86,4

Förra Veckan: 81,4

Veckans vikt: 80,1

Förändring: - 1,3

Totalt: - 6,3        


   




Delmål 1: 80

Kvar: 0,1

Nästa stjärna: 2,7



Av BeaTris - 10 mars 2008 20:09

Fick en utmaning av Angel som jag antar :)



Väder utanför ditt fönster: Uppehåll

Lyssnar på just nu: Tv-programmet Mythbusters på Discovery (R som tittar)

I går gick du och la dig: Runt 22 kanske

Idag vaknade du : Första gången 04.50, sen slumrade jag till & från

Vad har du på dig: Mörka jeans, rött linne, vit & grå huvjacka

Senaste som ringde dig: Älsklingen

Som du ringde: Älsklingen (missade hans samtal så jag fick ringa upp)

Senaste som skickade dig sms: Tjejkompisen J

Senaste som du skickade till: Samma som ovan

Senaste vän du addade på Facebook: Är inte med där

Som addade dig: ***

Senaste person som mailade dig: Tjejkompisen K

Sista hemsida du besökte/läste: Blogga Gratis

Ska/har gjort/göra idag: Tagit det lugnt, handlat & tagit en kortare promenad, varit hemma en sväng

Bra eller dålig dag idag: Dåligt: Att magen var i uppror i morse Bra: Att jag ändå kunnat äta något sånär vettigt



Och till de jag skickar vidare denna utmaning är:

Åsa

E-K

Jecca

Av BeaTris - 10 mars 2008 12:45

Nu vill jag ha hjälp, i detta inlägg tänker jag slänga in lite förslag till lunch & middagar till kommande dagar. Kom med tips & ideér så jag kan få inspiration & motivation.

Har tänkt testa detta:


* Kycklingpaket ---> Inspiration från Annalee

* Spenat & Skinkpasta ---> Inspiration från Camilla & Annale

Av BeaTris - 10 mars 2008 11:26

Magen är bättre men känns lite orolig emellanåt. Nu har jag i allafall fått i mig lite att äta. Hittade nyponsoppa på pulver i Älsklingens skåp som jag gjorde i ordning. Jag ska ta en dusch & så försöka gå ut en sväng, måste förbi djuraffären & köpa hö & foder till grisarna där hemma.  Hoppas det ska gå bra, ska vänta & se hur magen känns efter nyponsoppan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards