Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 18 mars 2008 20:56

Kväll igen, fortsätter det i den här takten är det snart helg & R kommer hem. Det har varit en skön vecka hittills, inget kiv med barnen, i allafall inget som känns svårt & ledsamt. Hoppas det fortsätter så här nu. Var ute med barnen tidigare & hade snökrig, kul värre men mindre kul med alla blöta kläder, men det tillhör & dom är ju bara i vägen om jag skulle vilja duscha, men det hinner jag imorrom bitti. Jag är ganska trött nu & ska snart krypa ner i sängen.


Ringde mamma, men fick inget svar så då ringde jag pappa istället & pratade lite löst om Påsken, det blir förmodligen middag där Långfredag eller Påskafton. Då åker kamera med för dokumentation & Efitbilder. Sen ska barnen hem till Exet tidigt Påskdagen för att åter komma hit Annandagen & följa med till R´s föräldrar.

Av BeaTris - 18 mars 2008 15:15

Nu har jag hämtat K på 5-års, dom var ute i snön när jag kom & så stannade han kvar ute i snöhögarna när vi kom hem. Jag hann diska upp & definitivt bestämma mig för dagens middag innan han ville komma in & ha hjälp av med blöta kläder.....dyblöta, så han var blöt ända in på rumpan. Så går det när Mamma glömmer galonisar.


Middag ja, jag stannade på macken & köpte mjölk, fil & vispgrädde. Tog fram färs innan jag gick för jag funderade på köttbullar. Sen blev jag sugen på våfflor, men det var visst pannkakor på skolan idag, så köttbullar blir det & makaroner/fullkornspasta. Så tar vi våfflor en annan dag, förmodligen i helgen.

Av BeaTris - 18 mars 2008 12:14

"Tålamod är en fiskares bästa vän" eller något liknande påstår ju Lotta´s pappa i Lotta filmen. Detta gäller inte mig, men jag är ju ingen fiskare heller så det kanske är därför jag inget tålamod har. Det handlar om att jag vill ha min laptop.....idag Tack :) Så nu har jag mailat & frågat om ordern kommer skickas innan helgen. Den kommer väl tids nog, men jag skulle bli superglad av att få den innan Påsk, jag är trött på att sitta vid den stationära, sitter ganska obekvämt här har jag kommit på efter ha lånat R´s ena bärbara. Men snart så har jag en egen.  



Uppdat 17.45: Nu är datorn ute på vägarna, så imorrn borde jag ha den här.

Av BeaTris - 18 mars 2008 12:04

Det är en underbar vinterdag ute, solen lyser & mycket snö. Det är bara det att det känns lite sent för vinter nu, det var ju nästan vår ute. Men jag ska försöka utnyttja kameran & ta lite fina vinterbilder för vem vet när det kommer snö nästa gång :)


Av BeaTris - 18 mars 2008 06:37

Tisdag morron & världen utanför är fortfarande vit & relativt oskottad, få se hur det blir att promenera idag & i vilka skor. Egentligen kanske det räcker med att gå & lämna K på 5-års, det är ju som sagt en bit att gå. Men det problemet hinner jag till tids nog, först ska mina små Älsklingar upp ur sängvärmen, K ska även ha en liten matsäck med sig idag, bara någon smörgås eller liknande. Skogsdag står på schemat.


Av BeaTris - 18 mars 2008 06:25

Frukost: The, ½ hjärtegott med leverpastej & smörgåsgurka

Mellis: Cappucino, 2 Finn crisp fibre med baconost (18%) 1 avokado

Lunch: ---

Mellis: 1 vetekaka med ost + 1 müslibar

Middag: Fullkornspasta, köttbullar, gräddsås, grönsaker, lingonsylt

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 13 544

Kommentarer om dagen: ---

Av BeaTris - 17 mars 2008 21:08

Ut i snön efter maten, det var vad K ville så det var bara att leta fram varma kläder & bylsa på sig. Självklart ville han ha tefat så upp på vinden & hämta ner det & som säkert lär stå kvar i midsommar när snön förhoppningsvis försvunnit. Men lite kul var det allt, att pulsa omkring i snön & ha snöbollskrig. Tog lite kort med nya kameran, ganska bra kvalité på bilderna måste jag säga. Jag missade ju Efit förra veckan, så jag tänkte ta en dag i Påsk istället, när barnen är här. Få se vilken dag det blir.....det lär ni märka :)

Av BeaTris - 17 mars 2008 15:55

Paket 1 (av 3) har nu kommit, men inte det jag helst ville ha (datorn) utan nu är det Jotex som kommit, jag hade nämligen 50% rabatt på valfri vara där & beställde en svart matta med döskallemärke på till K´s rum. Det är ju bra att den kommit men ska nog inte hämta ut den förrens nästa vecka, det är nämligen en present som han ska få när han fyller 6 år den 9/4, vi ska fira honom här den 5/4. Nu måste jag alltså köpa en stor rulle presentpapper så jag kan slå in den. Få se vad det blir mer, det måste ju nästan finnas ett par mindre roliga paket också för en matta kanske inte är så kul att få även om den behövs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards