Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 23 mars 2008 12:08

Nu är barnen tillbaka hos sin pappa & jag är hemma. Tog en promenad efter jag sagt hej då & har nu kommit upp närmare 10 000 steg.....känns bra & det var skönt att gå lite längre trots den kalla blåsten. Nu har jag dammsugat av lite där det var som värst, får ta en bättre städning i veckan.

Av BeaTris - 23 mars 2008 07:19

Frukost: Fil med torkad frukt/nötter/solroskärnor, 2 grova crisp med leverpastej

Mellis: Några godisbitar (gott men dåligt val)

Lunch: 2 grova rostade med kaviar & äggröra, tomat & gurka

Mellis: Påskgodis

Middag: Cous-Cous, kycklingbitar & sallad

Ev Mellis: Ännu mer godis


Antal reggade steg: 9 768

Kommentarer om dagen: Kanske lite för mycket godis men inte så mycket som det kunde blivit om jag inte tänkt på min nya livsstil.

Av BeaTris - 22 mars 2008 21:53

Nu först börjar jag känna hunger igen men tänker inte äta något nu, får dricka lite så går det kanske över så jag kan sova gott. Det lär jag nog göra i vilket fall som helst.....är rätt trött igen :)


Imorrn så här dags har nog R kommit hem & vad mysigt det ska bli, kramkalas hela natten. Barnen ska hem mellan 10 & 11 så då ska jag gå en sväng & sen hem & städa av lite här.


Ett litet tillägg: Bilderna i Efit idag är tagna med nya kameran, jämför gärna & se om det syns någon skillnad.         

Av BeaTris - 22 mars 2008 20:53


08.07) Varm oboý med grädde till frukost.



09.17) Två nöjda marsvin leker kurragömma i nystädad bur.



10. 22) Dags för lite sminkning.



11.27) K ska klä på sig.



12.12) I väntan på tåget.



13.05) Framme hos pappa/morfar & L.





14:03) Jag har äntligen fått mina pulsvärmare.



15.00) Dags för efterrätten, saffranskaka, grädde & egenodlade björnbär.



16.10) Inte många steg idag inte.



17.23) Läser lite i Tjuvlyssnat.



18:38) Vi får skjuts hem av pappa/morfar.



20.00) Kollar in bloggen & med den bilden får det räcka för idag.

Av BeaTris - 22 mars 2008 19:53

               Har ett gäng bilder från dagen, men dom kommer senare, snart läggdags för två trötta barn som börjar varva ner lite efter allt sockerintag. Som tur var fick dom bara varsin liten kyckling med godis i av Mormor. Morfar gav dom 50 Kr var istället, det fick dom stoppa i spargrisarna. Resten av godiset går att spara tills nästa Lördag dom är här.

Av BeaTris - 22 mars 2008 19:04

Mätt.....proppmätt var namnet. Har bara ätit idag känns det som. Först mat, kyckling & potatis, efterrätt bestående av saffranskaka, grädde & björnbär. Sen åkte godisskålen fram, jag tog 4 bitar.....starkt jobbat. Till fikat blev det en bulle, ganska stor & två kakor men L´s fikabröd är farligt gott. Mamma hade bakat kladdkaka som hon hade med sig & så grädde till den, men jag avstod från den, orkade bara inte. Nu blir det inget mer ikväll för då spricker jag. Har inte blivit många steg, så jag hoppas på bra väder imorron så jag kan gå en lång promenad när barnen är tillbaka hos sin Pappa & jag är ensam & väntar på R. Jag behöver det känner jag, inte bara pga att jag ätit så mycket utan för att jag haft huvudvärk ett par dar nu.....inte så farlig men jag tror den beror på att jag inte varit ute så mycket dom sista dagarna.


Av BeaTris - 22 mars 2008 10:39

Dagens påskpuss går till R, min Älskling. Idag är det 5 månader sen vår första dejt. Nästan ett helt halvår.....vart tar tiden vägen. Det får bli en cyberpuss eftersom han inte kommer hem förrens imorron.



Av BeaTris - 22 mars 2008 06:35

Jag är vaken men mina två troll snusar fortfarande.....i min säng. Vi gick & la oss samtidigt igår så jag lät dom sova inne hos mig. Idag ska vi alltså till pappa & hans fru. Kommer även träffa mamma & bror där, ska bli trevligt. Det är kallt ute för tillfället, omkring 5 minusgrader.


Jag tänkte ju köra lite dokumentation idag, få se om bilderna kommer ut idag eller imorron, beror på om jag ska köra datum på fotot eller utan, kör jag med så vill jag gärna göra iordning dom. Annars är det ju bara att ta med Usbsladden & köra in vartefter. Då får jag väl notera tiderna på ett papper istället. Det är väl kanske inte superviktigt, bara jag som är lite pedant :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards