Alla inlägg under juni 2007

Av BeaTris - 13 juni 2007 19:37

K är i säng, I sover hos sin Pappa inatt.....lika bra med tanke på att hon ska upp tidigt. Ska snart ringa dit & höra om exet ska till avslutningen imorrn, skulle behöva åka med. Lite väl långt att gå kanske.


Har fortfarande inte fått något mail ang böckerna.....den jag skickade i Måndags borde ju kommit fram. Blir lite fundersam, har den kommit bort i allafall eller har hon helt enkelt inte bekräftat & godkänt varan? Jag får visserligen pengarna efter helgen om hon inte gör det men jag tycker att hon faktiskt borde göra det så jag får in pengarna, det är lite knapert just nu. Men allt löser sig.....det vet jag sen tidigare.


Kram E

Av BeaTris - 13 juni 2007 14:53

Bara K & jag hemma idag också.....I följde med M hem trots att hon inte ville igår. Men då var hon också trött & kände sig hängig. Hon lät rätt förskyld men sa att hon mår bra så då får jag lita på det. Hon skulle ringa vid 6 igen & kolla av läget när hon ska komma hem. Hon vill ju locka håret imorrn & det ska hon i så fall göra hos exet & tjejen. Det är dom som köpt locktång & kan inte låna ut den eftersom tjejen också ska locka håret. Det innebär att I måste dit & förmodligen ganska tidigt. Kanske bättre att sova där men sen är avslutningskläderna här.....vilket knöl det ska bli jämt. Men flexibel som man är får jag väl lösa det senare om det behövs.


Kram E

Av BeaTris - 13 juni 2007 09:43

Stackars I, hon kom in till mig någon gång inatt.....trött som jag var så har jag ingen aning om vad klockan var. Hon somnade om men den sömnen blev snart störd. Runt 4tiden så började det bli ljust ute, tror det var då i allafall för då hade I vaknat av en envis fluga som störde henne. Vi var nog varma båda två & det tyckte förmodligen flugan var trevligt. Själv var jag fortfarande så trött att jag knappt orkade bry mig, men I hon satte sig upp flera gånger.....jätteirriterad. "Den är ute efter mig" fick jag höra. Till slut gick hon in i vardagsrummet & hämtade flugsmällan. Gav mig två smällar i hopp om att slå ihjäl i allafall en av dom, för när hon satt där i sängen med smällan i högsta hugg så såg hon att det var två. Tyvärr misslyckades hon & till slut tog väl tröttheten över för hon gav upp & somnade om. Nu har jag lyckats slå ihjäl en liten fluga, men vi lär väl få gå på flugjakt innan vi somnar ikväll.


Kram E

Av BeaTris - 12 juni 2007 21:16

Senare än det var tänkt från början har vi nu kommit hem. Det var två trötta barn som genast kröp i säng utan större protester. Det har badats en hel del men också sparkats boll, blåst såpbubblor, spelat lite gameboy & sett en halv film. Fikat på smörgåsar & god sockerkaka med hallon & till middag blev det makaroner & korv/köttbullar (igen) men ingen klagade utan åt med bra aptit.


K har fått ett myggbett till.....precis vid kalsongkanten på magen. Har baddat med alsolsprit som jag lånade lite av kompisen & satte på ett plåster, får hoppas det kan mota Olle i grinn innan det svullnar upp. Baddade även det andra även om svullnaden gått ner. Men eftersom han kliat sönder det lite så har det blivit lite lite infekterat.


Imorrn blir det en lugn eftermiddag, har tvättid så det ska jag roa mig med. Dessutom så är I lite småförkyld, märktes på henne att hon inte var tipptopp nu vid läggdags. Fick alvedon & nässpray & så hoppas jag att det snabbt går över eller att det inte blir värre så hon missar skolavslutningen. Vore ju tråkigt eftersom det är sista året på lågstadiet & hon får ny lärare nästa termin. Även om lärarna finns kvar på skolan är det ju inte samma sak. Det har ju verkligen varit tre bra år med två bra lärare.....inte alla skolor som har det så här bra som här tror jag.


Snart läggdags för min del  så på återseende.

Kram E

Av BeaTris - 12 juni 2007 13:33

Då är vi i stort sett klara för avfärd.....väntar på att I ska komma också men hon har inte slutat riktigt än. Har ätit lite lunch, K kände doften av pannkakor på vägen hem & ville såklart ha det, men utan ägg är det svårt att göra honom till lags. Jag får severa pannkakor en annan dag. Om det nu inte är för varmt att stå vid spisen vill säga.


På dagis satt alla barn i en ring & sjöng sommarsånger när jag kom för att hämta min lille kille. Trots dom korta 3 timmarna verkar dom hinna en del. Det är fruktstund, han hade badat i vattenspridaren & så sången då. Nu ska han ska blåsa bubblor, passar ju bra eftersom det fläktar lite.


Kram E



Av BeaTris - 12 juni 2007 09:52

Näst sista dagen i skolan för I.....på Torsdag är det skolavslutning & igår gick hon här & skrålade på en sommarlåt dom ska sjunga. Det lät hemskt, jag frågade om hon skulle sjunga så i kyrkan.....lät som värsta operetten, falskt var det också. Jag vet att hon överdrev & att hon kan bättre.


Det är dags att skicka iväg ännu en studiebok till en köpare. Ska bara skaffa ett färdigt kuvert, det blev lite dyrare än tänkt med portot igår. Blir billigare med dom färdiga gröna som man kan skicka paket i. Bara att på macken så fanns bara M & XL, skulle behövt ett L. Tänkte kolla i affärn hos kompisen senare.


Jag hoppas verkligen boken kommer fram.....lite nervöst när det handlar om ägarbyte på det där sättet. Enligt deras policy (Blockets) vill dom att man ska skicka paketet som rek men det blir rätt dyrt. Men visst är det värt det ifall något händer på vägen men den risken är nog inte så stor.


Så nu hoppas jag också på att dom pengarna jag ska ha för böcker & porto kommer in på kontot snabbt. Är lite fattig just nu & skulle behöva handla hem lite. Tänkte göra rulltårtsbakelse till avslutningsfika på Torsdag. Med goda jordgubbar. Om vädret fortsätter att vara skapligt soligt så har jag planer på att åka till Pappa & L på landet i helgen, kanske kan sova över en natt. Vi får se, Pappa är ännu inte invigd i planeringen, kanske borde prata med dom också.


Snart dags att hämta K igen, hinner knappt hem ju.....blir lite motion. Lunch & packa badväska här innan I kommer hem sen sticker vi iväg & kommer hem framåt kvällen. Men hinner säkert med ett inlägg eller två till. Har hittat gnistan igen.


Kram E

Av BeaTris - 12 juni 2007 09:12

Av BeaTris - 11 juni 2007 21:21

Måndag kväll & det fläktar riktigt skönt. Fönster & altandörr står öppna så genomdraget känns toppen. Marsvinen står ute & trivs dom också nu när solen inte är lika het.


Hett var det dock för min lilla fotbollshuligan, han var rejält varm på kroppen & blöt i håret under kepsen efter fotbollsträningen så när vi kom hem fick han ta en sval dusch. Nu är båda i säng.....sover förhoppningsvis också. K hade nämligen inte somnat för 10-15 minuter sen. Han låg & småpratade när jag satt i telefon med Mamma.....trodde väl inte jag hörde honom :)


Mamma ja, ringde ang barnvaktshjälp. Har tre kvällar i sommar som jag behöver ha någon som kan vara här eller ha barnen hos sig eftersom jag ska jobba. Resten är ordnat mellan exet & mig. Mamma gillar att ha barnen men när det passar henne kan det kännas som. Helst vill hon väl bara ta en av dom men jag vill gärna inte dela på dom. Ingen ska favoritiseras & det är redan på god väg att I blir det. Mamma har bara två barnbarn & kommer förmodligen bara få två & då ska båda behandlas likvärdigt. Hade gällt om jag hade haft 5 ungar också.


Ett argument var att hon började bli gammal & det är jobbigt att ha båda & visst kan jag förstå henne också, inget körkort & den biten. Jag vet hur det är. Får väl se om det löser sig. V 26 är i allafall klar, den är ju rätt nära nu & det känns bra om det är klart vart barna ska vara eller vem som ska vara här. Jag är ett kontrollfreak & vill ha kontroll över vissa saker. Men allt löser sig, finns ju fler som säkert kan & vill ställa upp.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards