Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

* En Förtrollad Kväll

Av BeaTris - 4 januari 2008 08:55

Det blev en kaffe hos A till slut, kul att träffa henne igen efter att inte setts på ett par månader. Hennes lille T har nästan fyllt 6 månader & hade växt ordentligt. En urgo liten kille men dock ganska snorig & hostig. Det har han varit länge nu & kan visst hålla på ett par månader till.....kallas tydligen 100-dagars hostan. Trots det så är han pigg & glad. Det var nästan så jag blev sugen på en liten, men bara nästan :)


Vid 16-tiden gick jag hem, ingen R hade kommit men han dök upp strax efter & hade med sig mat.....kinamat, underbara Älsklingen. Det var gott, jag hade bara fått i mig lite frukost & choklad under dagen, dessa satans chokladaskar måste ju ta slut, lite lättare att börja ett sundare liv utan frestelser i skåpen.


Klockan hann passera 18 innan vi åkte in till stan, fortfarande utan aning om vad vi skulle se. Vi tog svängen förbi Coop & köpte snacks & godis till filmen, blir ganska dyrt att köpa vid bion. När R hämtat ut biljetterna gick vi en sväng, det var kallt & blåsigt på vissa ställen men jag hade lånat med mig I´s mössa som tur var.


20.15 började filmen, hade fortfarande ingen aning om vilken det var, det var tre filmer som började samtidigt. Jag trodde nästan att han valt Arn men när Walt Disney´s logga kom upp på bioduken fattade jag att det var Förtrollad han valt. Den var faktiskt sevärd, en riktigt gullig film. Två timmar lång, en del musik & kärlek. Efter filmen åkte vi hem hit, släckte ner ganska omgående & tja det som hände sen låter jag vara osagt oskrivet :)

 
 
Åsa

Åsa

4 januari 2008 09:34

Roligt att höra att du fick en trevlig träff med din kompis och sedan en mysig kväll.
Vill också se "Förtrollad" tycker han är riktigt snygg, karln i filmen *skratt*.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

4 januari 2008 10:22

Visst är det lättare utan frestelser i skafferierna, jag sumpade min chans igår tog mig kakor för jag bakade till flickans konfermation så nu är det bara att börja om från början.. Börja om på nytt... Men skam den som ger sig..

Lycka till/Kram Dockmamman

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards