Alla inlägg under september 2008

Av BeaTris - 25 september 2008 13:26

Enligt min menskalender på Libresse så skulle jag haft Pms för en vecka sen. Men då jag inte har koll på exakt när min senaste blödning var & jag skrivit in mina datum på ett ungefär så stämmer det kanske inte till 100 %, för jag mådde bra förra veckan & det gör jag inte nu. Det kryper i kroppen & det känns som mina hormoner åker berg & dalbana. Trots att jag inte vill låta elak & bitchig så gör jag det ändå, jag kan ju inte hjälpa det & jag undrar om det finns någon kille därute som kan förstå hur det känns. Rickard märker ju & misstänkte han också att det var på G men jag tror inte han förstår. Men hur ska han kunna göra det när jag knappt gör det själv & aldrig veta åt vilket håll nästa sväng kommer, det är som att famla i blindo & jag vill bara vara ensam & må som jag gör.....då minskar i allafall risken att såra någon.

Av BeaTris - 25 september 2008 12:08


Jag har vartefter dagen & timmarna gått framåt börjat upptäcka att mitt humör inte är så lätt att handskas med idag. Känner mig irriterad, trött på allt, sugen på allt & smått negativ. Det har gått ut över Rickard men jag försöker bita ihop & hålla mig lugn. Risken är väl att jag blir värsta PMS-häxan till helgen & att det blir oväder.


Av BeaTris - 25 september 2008 08:43

Jag har rivit ut röran i klädkammaren & börjat plocka iordning. Just nu står det dock lite still då jag väntar på skohyllan som Rickard ska ta med hemifrån sig, vill även höra lite av hans ideér så det blir så bra (& mycket yta) som möjligt & när man pratar om Trollen.....


Av BeaTris - 25 september 2008 07:01


06:00) Går upp & slår på datorn.....som vanligt skulle jag nog påstå.



07.00) Kristoffer sover fortfarande.



08.00) Har börjat röja i klädkammaren, dammsugaren kom till användning men med denna nya snygga känns det nästan kul att städa upp dammråttor.



09.00) Tar lite frukostpaus med en kopp the.



10.00) Det börjar likna något, blev i allafall bättre.



Bonusbild: Så här såg det ut innan, ganska rörigt & det är bara en liten del.



11.00) Slänger en del skräp.



12.00) Bokar en tvättid till senare idag, få se om jag orkar med tanke på hur jag mår :(



13.00) På allmänt pissigt humör, fruktansvärt godissugen & framförallt på choklad.



14.00) Tar mig i kragen & beslutar mig för att tvätta i allafall, ingen idé att skjuta upp det.



15.00) Tar en mugg kaffe.



16.00) Får med mig Kristoffer + kompis på en promenad, dom cyklade fortare än vinden. Underbart höstväder är det idag.



17.00) Fixar pannkakssmet till kvällens middag.



18.00) Ställer disken i blöt, får ta den senare.



19.00) Det börjar mörkna ute så jag tänder Kristoffers fönsterlampa.



20.00) Utfodrar två hungriga grisar, paprikan var populär & under morötterna låg sallad som dom rev fram & slogs om.



21.00) Avslutar dagen med en lång varm dusch & hoppas på att få sova snart, bara barnen somnat.


Godnatt & Tack för titten.

Av BeaTris - 25 september 2008 06:09

                            


Här är man ledig, nåja, slipper i allafall ställa klockan på väckning & så är man uppe Kl 06.00 Vaknade redan runt 5 av att Rickard stökade runt i sängen, sen har han legat inpå, gått upp & åkt till jobbet. Så jag hann vakna till & tankekuggarna började rulla. Jag har kommit på lite lösning till klädkammaren, visserligen har Rickard funderat lite också men jag ska fixa till lite därinne tillsvidare så fort klockan blir lite mer mänsklig, vill inte väcka Kristoffer för tidigt & dessutom måste jag dammsuga. Får nog ta lite före & efterbilder, vilket påminner mig om att det är E F I T idag.....det kör vi på.

Av BeaTris - 24 september 2008 20:40

Oktober kommer bli en bra månad.....ekonomiskt, det är nu både R & jag får igen det vi hamnat efter med innan sommaren, eller framför allt jag. Om jag räknat rätt på aktivitetsstödet så får jag totalt ut lite över 19 000. Rickard som får två (!) löner får ut över 30 000 & det beror på att han får månadslön nu när han har en fast tjänst, den får han ju ut samma månad, men sen har han även timlön + traktamente innestående. Så vi lär inte inte känna oss fattiga. Jag har slängt in lite extra kronor på olika krediter, betalat tre räkningar som inte hade sista datum denna månad + att jag även denna månad har 1 1/3 hyra att betala & ändå kommer jag ha ca 5 000 kvar. Ska betala min pappa en lite större del samt spara undan lite för framtida utgifter.....både till mig & barnen. Det kommer kännas skönt, att slippa vända på varenda krona för en gångs skull. Visst har det blivit bättre sen jag träffade Rickard men jag har haft svårt ganska länge att be om hjälp när det behövs, vill inte känna att jag står i skuld. Så nu när vi vet att vi kommer klara av månaden & ändå kunna spara en del så ska vi faktiskt gå på bio hela familjen. Vi har bokat biljetter till Wall-E till helgen & det ser Kristoffer fram emot. Isabella ville gärna se filmen med en kompis så vi sa att hon kan få ta med sig en, sen får vi se om vi bjuder eller om hon ska betala själv.

Av BeaTris - 24 september 2008 19:51

Det blev ingen smörgåstårta, men vi köpte lite olika frallor, ost, sallad, paprika i olika färger , tomat & gurka.  Rickard bakade även en kladdkaka & denna blev godare än den i lördags då den var kladdigare. Det var bara brorsan & barnen som kom då hans sambo hade fått en klipptid, men det

var trevligt ändå & barnen hade kul ihop. Isabella hade ju dans så hon har inte varit hemma, hon kom hem för en stund sen, packade ihop lite övernattningssaker & följde med Malin hem, det är ju studiedag imorrn så då får dom lite ledigt. Brevid mig sitter Kristoffer.....en ganska så trött Kristoffer så jag ska ta & natta min lille kille.


Av BeaTris - 24 september 2008 06:41

                        


Onsdag morron & jag försöker få liv i Kristoffer, lovade att väcka honom lite tidigare än vanligt då han verkar ha svårt att äta frukost direkt. Men idag kan jag nog låta honom klä på sig först & äta senare. Sen blir det bussen & idag tror jag nog han vill åka buss hem också. Måste därför ta en lite längre promenad idag. I eftermiddag är Rickard ledig så det lutar åt att hans bror med familj kommer. Det fanns visst funderingar på smörgåstårta, behöver ju bjuda på något matigare än bara fika då dom förmodligen kommer runt 16-tiden. Vi får väl se vad som blivit bestämt när Rickard kommer från sin körning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards