Direktlänk till inlägg 24 september 2008

* En Känsla Av Rikedom

Av BeaTris - 24 september 2008 20:40

Oktober kommer bli en bra månad.....ekonomiskt, det är nu både R & jag får igen det vi hamnat efter med innan sommaren, eller framför allt jag. Om jag räknat rätt på aktivitetsstödet så får jag totalt ut lite över 19 000. Rickard som får två (!) löner får ut över 30 000 & det beror på att han får månadslön nu när han har en fast tjänst, den får han ju ut samma månad, men sen har han även timlön + traktamente innestående. Så vi lär inte inte känna oss fattiga. Jag har slängt in lite extra kronor på olika krediter, betalat tre räkningar som inte hade sista datum denna månad + att jag även denna månad har 1 1/3 hyra att betala & ändå kommer jag ha ca 5 000 kvar. Ska betala min pappa en lite större del samt spara undan lite för framtida utgifter.....både till mig & barnen. Det kommer kännas skönt, att slippa vända på varenda krona för en gångs skull. Visst har det blivit bättre sen jag träffade Rickard men jag har haft svårt ganska länge att be om hjälp när det behövs, vill inte känna att jag står i skuld. Så nu när vi vet att vi kommer klara av månaden & ändå kunna spara en del så ska vi faktiskt gå på bio hela familjen. Vi har bokat biljetter till Wall-E till helgen & det ser Kristoffer fram emot. Isabella ville gärna se filmen med en kompis så vi sa att hon kan få ta med sig en, sen får vi se om vi bjuder eller om hon ska betala själv.

 
 
Nenny

Nenny

25 september 2008 10:51

Skönt att ha lite pengar att röra sig med!
Gör inte av med allt på en gång nu bara...
;)
Kram

http://nenny.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

2 oktober 2008 08:46

Det är väl skönt, när man får sådana där månader då man har lite mer pengar än vanligt. Men du, inte ska du vara rädd för att be om hjälp av R, det är ju han som du ska dela resten av ditt liv med, han älskar dig och vill inget hellre än hjälpa dig! Men jag förstår dina känslor... känner igen mig...

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards