Alla inlägg den 7 februari 2008

Av BeaTris - 7 februari 2008 21:17

Ikväll gick det lätt att natta barnen. K är visserligen väldigt "krypig" innan han ska gå lägga sig, har med andra ord svårt att komma till ro & bara sitta & mysa. det ska snurras runt & jag vet inte vad. Han är smått tjurskallig & det är lät att det blir sura miner. Men väl i säng så somnar han omgående så han är väldigt trött om kvällarna. I fick lägga sig redan Kl 8, hon behövde det för det tog inte lång stund så sov hon.


Jag har pratat med en gammal barndomskamrat, vi lärde känna varann när vi båda var nyinflyttade till ett område.....då var vi 8 år gamla, herregud det är ju flera år sen. Hon skulle komma hemåt (bosatt på annan ort, men föräldrarna bor kvar) på Sportlovet så vi skulle försöka ses då. Vet inte när vi sågs sist, det är några år i allafall. Vore kul om vi kunde ses den här gången.

Av BeaTris - 7 februari 2008 18:22

Till 12 burgare hade jag:


1 Kg Hajmal/ Pangasius

1 finhackad gul lök

1 ägg

2 Msk vetemjöl (tror potatismjöl är bättre)

Salt

Vitpeppar

Paprikakrydda

Svartpeppar (grovmalen)

Ströbröd & Citronpeppar till panering

Milda Culiness till stekning


Hacka fisken i matberedare, blanda med lök, ägg & mjöl. Smaksätt med kryddor.

Forma färsen till biffar/burgare & vänd i ströbröd blandat med citronpeppar. Stek tills lagom färg uppnåtts på båda sidorna. (Jag la sen in mina i ugnen så dom fick bli färdiga där, annars hade dom nog blivit brända)

Servera i fullkornsbröd med dressing, salladsblad, tomat, gurka, ev lök, ev senap & dressing.


Dressing:

2½ dl minifraiche

1 Msk Citronmajonäs

2 Msk gurkmix

Salt

Vitpeppar

Dill


Av BeaTris - 7 februari 2008 18:10

Nu har jag tagit av stegräknaren, det blev 15 700 som den fick stanna på, lär väl ha ont i benen imorron :) K & jag har ätit nu, fiskburgare. Det gick hem hos oss båda. Körde ju på eget vis men ska försöka lägga in recept senare. Nu är jag mätt & jag tror inte det blir något mer ikväll, kanske en frukt på sin höjd. Det hade varit bra hos kompisen, knappt så det gick att få med honom hem. Kul när dom kommer överens så bra. I kommer hem till 7, hon fick ringa upp mig på hemtelefonen. Hennes mobil är jättekonstig. Hon hör mig, men jag hör bara ett brus.....precis som om hon är ute & går i stans blåst. Får ta & titta på den sen, vet inte vad hon gjort.

Av BeaTris - 7 februari 2008 15:01

K är hos en kompis, I är hos en kompis. Bara jag som inte har någon att leka med ;)

Det är dock ganska skönt, få lite lugn & ro. Ska förbereda färsen till fiskburgarna snart, funderar på att göra som Kajsa Warg.....ta det jag har. Har hittat lite tips på vad som ska vara i så lite vet jag. Ska bli spännande & se om det blir gott.

Av BeaTris - 7 februari 2008 13:09

Har kommit över 12 000 steg redan, låter helt sanslöst men det är ju så att det är ca 2000 steg åt ena hållet till dagis. Bara det blir ju 8 000 steg eftersom det blir fyra vändor. Hemvägen blev dessutom lite längre idag eftersom jag var förbi banken åt Älsklingen. Lägg sen till promenaden på ca en timme i morse. Än är det inte slut på stegandet, jag ska gå lämna K hos en kompis snart & dit bort är det en bit. Så jag lär nog komma upp i över 15 000 steg idag. Det gäller bara att äta mindre än det jag förbränt idag & än så länge är det nog ingen fara. Då kanske det blir ett minus på vågen imorrn igen, för när den visar + är det inget kul.....trots alla orsaker det kan bero på. Jag har blivit girig när det gäller viktnedgången, jag vill ha mer :)

Av BeaTris - 7 februari 2008 10:20

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Astrid Lindgren



* Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?

Har nog mest sett filmerna. Vi har ca 15 filmer här hemma


* Vilken/vilka favoriter har du?

Madicken, Lotta, Tjorven, Skrållan


* Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?

Det finns nog inte någon, kommer inte på någon i allafall


* Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?

Haha, Tjorven kanske, glad & sprallig ;)


* Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?

Det finns ju så många att välja på så jag kan inte komma på någon som känns klockren

Av BeaTris - 7 februari 2008 10:02

Dagens promenad är avklarad, men det blir ju till att hämta K på dagis så då blir det fler steg. Igår måste stegräknare varit trött, jag tittade på den förut & som det såg ut så har någon fibblat med känslighetsknappen. Fick gå 100 steg igen & kolla & efter en ändring visade den ganska exakt. Jag körde även lite styrka när jag kom in & det är pinsamt hur otränade mina muskler är, men ett pass några gånger i veckan ska nog ändra på den saken.....bara jag orkar hålla det vid liv. Nu blir det apelsin till mellanmål.

Av BeaTris - 7 februari 2008 07:41

Dagens vikt: 82,4

Förändring: + 0,4

Totalt sen 7/1: - 4,0



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,4 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 2 Wasa sport med ost (17 %) & leverpastej

Mellanmål: 1 Apelsin

Lunch: 3/4 Frödinge Skinkpaj, Sallad

Mellanmål: The, 1 Päron, 1 Ruta Marabou Premiun Dark

Middag: Fiskburgare med bröd, dressing & grönsaker

Mellis: ---


Steg: 15 700

Motion: Promenad + lite styrka

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards