Alla inlägg under juli 2007

Av BeaTris - 20 juli 2007 14:57

Imorse hade jag behövt draghjälp.....hade stora problem att vakna till liv. Till slut var jag tvungen att släpa mig in i duschen. Sov med linserna på inatt & det var nog vettigt för jag hade inte klarat av att peta in dom på rätt plats. Tog en varm dusch.....läst någonstans att varmt är bättre än kallt, det får blodcirkulationen att komma igång & ja efter duschen var jag lite piggare, men bara lite. Det är tur att ett förmiddagspass går snabbt, det rullar på rätt bra.


Handlade lite helgmat & annat på vägen hem & sitter nu & väntar på att barnen ska komma tillbaka. Det hade gått bra enligt Morfar & dom höll sams & var snälla mot varann. Så även om dom är färdiga att slå ihjäl varann när jag är med dom så kan dom uppföra sig borta hos andra & när det bara är dom två.....tack & lov för det.


Eftermiddagen blir lugn, har fått hem två nya filmer till barna: Hitta Nemo & Monsters Inc. Dom har sett dom X antal gånger men det är filmer jag tycker är sevärda & som jag kan se tillsammans med dom. Får väl se om dom vill se någon av dom senare.


Kram E

Av BeaTris - 19 juli 2007 21:37

Ännu ett kvällspass till ända, imorrn börjar jag 7.30.....gäller att komma ihåg det, får för mig att det är 7.00 vilket är vanligast. Ska bara slänga i mig en liten macka sen blir det jag & John Blund igen. Kan ju hoppas mina barn somnat därborta hos Morfar. Godnatt & sov gott.


Kram E



Av BeaTris - 19 juli 2007 14:14

Gwen Stefani - 4 in the morning


Waking up to find another day
The moon got lost again last night
But now the sun has finally had its say
I guess I feel alright

But it hurts when I think
When I let it sink in
It's all over me
I'm lying here in the dark
I'm watching you sleep, it hurts a lot
& all I know is
You've got to give me everything
Nothing less cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right

All I wanted was to know I'm safe
Don't want to lose the love I've found
Remember when you said that you would change
Don't let me down
It's not fair how you are
I can't be complete, can you give me more?
& all I know is
You got to give me everything
& nothing less cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right

Oh please, you know what I need
Save all your love up for me
We can't escape the love
Give me everything that you have
& all I know is
You got to give me everything
& nothing less cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right

(Give you everything)
(Give you all of me)

Av BeaTris - 19 juli 2007 13:56

Ska ärligt erkänna att jag varit mer irriterad än glad på mina barn dessa dagar.....pms - symptom kanske. Det känns inte kul men är svårt att komma ifrån. Allt känns bara rörigt med dom. Barnen blir också smittade av mitt dåliga humör & agerar lika dumt som jag. Nu får jag ett dygn att skärpa till mig på. Dom ska ju vara hos Morfar & L inatt ute på landet. Tror det gör dom gott att få komma ut & andas lite frisk luft & komma bort från arga Mamman.


Kram E

Av BeaTris - 19 juli 2007 10:29

Läste detta inlägg nyss & kan inte annat än att hålla med. Tror det ligger mycket i vad personen skriver. Det är så mycket som ska vara perfekt utåt att det är lätt att hamna i fel hjul. Många tar sig säkert lån över huvudet som dom inte klarar av. Det är så lätt att glömma bort varandra & att vårda det man har.....kärleken.


För mig är det nu ganska exakt 2 år sen jag tog steget & separerade. Det var så mycket jag saknade & jag kände att det inte var rätt vare sig mot mig eller exet att leva som vi gjorde. Vi var nog mer vänner än ett par som älskade varandra. Kände att jag inte älskade honom som jag borde.....inte som en person som jag vill leva med. Det hade varit så länge, men det är svårt att ta steget, man vet vad man har men inte vad man får så att säga.


Det som satte det hela i rullning var en annan kille jag träffade på en kryssning jag åkte på med två tjejkompisar. I dagsläget är det ingen jag skulle titta åt, absolut inte min typ. Men det som bara var vänskap övergick snabbt i känslor eftersom jag var svältfödd på bekräftelse, över att jag faktiskt var värd något. Allt gick ganska snabbt, en vecka efter kryssningen & ett samtal med exet om hur jag tänkte & kände så pågick vårt förhållande i tigande tystnad ytterligare en vecka. Sen hade jag bestämt mig.....det fanns inget som kunde hålla mig kvar. Jag fick mer uppmärksamhet från den andre & han fanns i mina tankar dag som natt.


Det kunde bara sluta på ett sätt.....otrohet & mer eller mindre utslängd dagen därpå. Flyttade hem till en kompis & flyttade inte tillbaka. Vårat förhållande sen 94 var över. Så mycket var jag värd kan jag känna även om jag vet att vi var två om att glömma bort varandra & ge varandra bekräftelse. Jag har aldrig ångrat något av det jag gjorde, det har gjort mig till den jag är idag. Jag vet hur jag vill ha mitt förhållande & jag tänker inte bli samma tysta kvinna en gång till. Kommunikation är A & O i ett förhållande & det var nog där exet´s & min största brist låg.....vi kunde inte vara öppna mot varann & säga vad vi tyckte & tänkte.


Förhållande med den nya påbörjades men blev snabbt en situation jag inte ville vara i & som definitivt inte var bra för mina barn. Det var extrem svartsjuka, självmordshot, konstiga anfall, skrik & gap som barna var ovana vid & en hel del annan skit som jag nu lagt bakom mig. Har ingen som helst kontakt med honom idag & så vitt jag vet så har han en annan tjej. Jag är så tacksam att jag var tillräckligt stark att bryta alla band även om han hade svårt att ta det till en början & drog ut på processen under en tid. Det sista han frågade mig var om jag kunde leva med om han tog livet av sig.....kunde inte svara annat än ja för det skulle varit hans beslut & inte ligga på mitt ansvar.


Exet & jag har ju idag en bra relation som jag skrivit om tidigare & vi har hanterat det här bra efteråt.....vi har gjort det bästa av situationen för våra barns skull, dom ska inte lida för att vi inte vill leva ihop.


Kram E

Av BeaTris - 19 juli 2007 08:24

Klarade av kvällen bra trots olustkänslan som hängde över mig. Det blev faktiskt lättare när jag väl kom iväg. Åkte in till AF först.....jag är ju inskriven i aktivitetsgarantin & därmed ska jag lämna in en närvarorapport till FK. Nu måste jag dessutom ha en signatur från en handläggare på AF men som tur är så kan jag lämna pappret där & dom skickar det vidare. Det hade blivit lite spring annars.


Innan jobbet köpte jag även spån till marsvinsburen.....det går ju åt lite vid varje byte. Var på jobbet redan halv 4, en halvtimme innan jag började, det ni. Jag satt dock kvar utanför & tog det sen lugnt med ombytet & började inte jobba förrens 16.00 som schemat sa. Det var jag & Y som körde igår.....hon är bra att jobba med, en rolig person. Fick en present när jag kom till jobbet.....dom tyckte jag skulle ha den jag som var ensam. Det var en bit sparris som såg ut precis som.....kan ni gissa? Ja just det en snopp, den fick ligga kvar på bänken under kvällen & vartefter timmarna gick så förvandlades den från ung & fräsch till gammal & skröplig. Där ser man vad arbetskamraterna har för sig om dagarna när dom jobbar.


Barnen var ju iväg & åt glass, dom hade haft det bra & det funkar så bra med J. I har haft hennes dotter L här inatt, hon fick ta madrassen i K´s säng så han ligger & snusar i min. Trötta barn idag men klockan vart ju närmare 22.00 innan dom somnade. Får väl väcka dom till Hej Hej Sommar.


Kram E

Av BeaTris - 18 juli 2007 12:55

Om en timme ska ungarna iväg & ett par timmar därefter börjar jag jobba.....har ingen lust idag, men det går förhoppningsvis över när jag väl kommer dit. Annars är det bara att köra på ändå. 


Här har vi haft fluginvasion.....slagit ihjäl 6-7 stycken & fler finns det. Dom förökar sig snabbt som attan. Nu är K på jakt igen, han är bra på att smälla till dom så han får hållas. Det ger väl utlopp för jaktinstinkterna hos honom.


Lunch har vi också hunnit med, jag slängde ihop lite pannkakssmet & ställde mig & stekte några stycken.


Kram E

Av BeaTris - 18 juli 2007 09:18

Har nu även skaffat ett konto på bilddagboken (länk finns i listan)& har där precis lagt in premiärbilden. Kommer tala om här när det finns nya bilder.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards