Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

* Lite Historia

Av BeaTris - 19 juli 2007 10:29

Läste detta inlägg nyss & kan inte annat än att hålla med. Tror det ligger mycket i vad personen skriver. Det är så mycket som ska vara perfekt utåt att det är lätt att hamna i fel hjul. Många tar sig säkert lån över huvudet som dom inte klarar av. Det är så lätt att glömma bort varandra & att vårda det man har.....kärleken.


För mig är det nu ganska exakt 2 år sen jag tog steget & separerade. Det var så mycket jag saknade & jag kände att det inte var rätt vare sig mot mig eller exet att leva som vi gjorde. Vi var nog mer vänner än ett par som älskade varandra. Kände att jag inte älskade honom som jag borde.....inte som en person som jag vill leva med. Det hade varit så länge, men det är svårt att ta steget, man vet vad man har men inte vad man får så att säga.


Det som satte det hela i rullning var en annan kille jag träffade på en kryssning jag åkte på med två tjejkompisar. I dagsläget är det ingen jag skulle titta åt, absolut inte min typ. Men det som bara var vänskap övergick snabbt i känslor eftersom jag var svältfödd på bekräftelse, över att jag faktiskt var värd något. Allt gick ganska snabbt, en vecka efter kryssningen & ett samtal med exet om hur jag tänkte & kände så pågick vårt förhållande i tigande tystnad ytterligare en vecka. Sen hade jag bestämt mig.....det fanns inget som kunde hålla mig kvar. Jag fick mer uppmärksamhet från den andre & han fanns i mina tankar dag som natt.


Det kunde bara sluta på ett sätt.....otrohet & mer eller mindre utslängd dagen därpå. Flyttade hem till en kompis & flyttade inte tillbaka. Vårat förhållande sen 94 var över. Så mycket var jag värd kan jag känna även om jag vet att vi var två om att glömma bort varandra & ge varandra bekräftelse. Jag har aldrig ångrat något av det jag gjorde, det har gjort mig till den jag är idag. Jag vet hur jag vill ha mitt förhållande & jag tänker inte bli samma tysta kvinna en gång till. Kommunikation är A & O i ett förhållande & det var nog där exet´s & min största brist låg.....vi kunde inte vara öppna mot varann & säga vad vi tyckte & tänkte.


Förhållande med den nya påbörjades men blev snabbt en situation jag inte ville vara i & som definitivt inte var bra för mina barn. Det var extrem svartsjuka, självmordshot, konstiga anfall, skrik & gap som barna var ovana vid & en hel del annan skit som jag nu lagt bakom mig. Har ingen som helst kontakt med honom idag & så vitt jag vet så har han en annan tjej. Jag är så tacksam att jag var tillräckligt stark att bryta alla band även om han hade svårt att ta det till en början & drog ut på processen under en tid. Det sista han frågade mig var om jag kunde leva med om han tog livet av sig.....kunde inte svara annat än ja för det skulle varit hans beslut & inte ligga på mitt ansvar.


Exet & jag har ju idag en bra relation som jag skrivit om tidigare & vi har hanterat det här bra efteråt.....vi har gjort det bästa av situationen för våra barns skull, dom ska inte lida för att vi inte vill leva ihop.


Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards