Alla inlägg under juli 2007

Av BeaTris - 29 juli 2007 07:34

Ojdå, glömde visst skriva igår.....hann inte riktigt heller för den delen. Barnen skulle ju komma redan vid 10. Istället blev det så att jag hämtade dom & gick vidare till J med dom. Därifrån åkte vi ut till Ikanohuset. Shoppade & hade allmänt trevligt. Skämde bort oss lite med andra ord. Blev lite minneskort till mobilen, smycken, leksaker & lite annat smått & gott. Åt lunch på McDonalds.....mätta i magen blev vi i allafall.


Hemma igen så tog J & jag en promenad hit & lämnade av alla påsar, hämtade lite kött & potatis som vi tog med till hennes föräldrar & så blev det middag där, smakade bra. Framåt 21.30 började I bli väldigt trött så vi fick skjuts hem för att kunna sova. Båda ungarna fick sova hos mig, dom är ju bara här över helgen så då kan det vara mysigt.


Som vanligt så la jag mobilen brevid sängen & fick då se att jag hade ett missat samtal. Det hade ringt vid 20-tiden & då var jag i full gång med att hjälpa till att riva ett förtält. Hörde inget alls så frågan är hur många signaler som gick fram. Gissa vem det var som hade ringt.....just det, R. Kan inte låta bli att undra vad han ville, tänker han ringa igen & vad tänkte han när jag inte svarade. Undrar han också varför jag inte hör av mig, för hade det här varit för några dar sen så hade jag skickat ett mess direkt. Men inte nu.....vill han något får han väl höra av sig igen.


Kram E

Av BeaTris - 27 juli 2007 20:55

För det betyder att jag snart får sova.....såå trött, så ikväll blir det tidigt i säng. Lär väl vakna tidigt som vanligt imorrn men slipper i allafall ställa mobilen på alarm. Barnen kommer redan vid 10 & jag måste nog ta med dom in till City i den ena eller andra änden. Behöver komma till ett apotek, kunde ju gått idag men glömde nog bort det lite. Får se väder & vind innan jag bestämmer åt vilket håll det blir.


Inget hört ännu & det har gått bra men tårarna trängde fram när jag visade bloggen för J.....min fina killkompis, han är den enda av mina tidigare dejter jag kan kalla riktig vän, resten kan jag klara mig utan. Han skrev att han led med mig, att han vill att jag ska ha en stadig famn. Fick be honom sluta, att jag blev ledsen men det har inte med R`s behandling mot mig att göra utan allt annat spelar också stor roll.


Visst kommer det göra ont till att börja med, det finns ju känslor. Men jag är van & med det som K & jag pratade om tidigare i tanken så kan jag nog gå vidare ganska snabbt, men det lär dröja innan jag ger mig ut på dejtingsajterna igen, kollar läget någon gång ibland men besöksloggarna är ganska tomma för det mesta.


Kram E

Av BeaTris - 27 juli 2007 18:50

Hade ju planerat en liten fika med kompisen K idag, hon skulle bara vila lite efter jobbet & höra av sig efter 16.....pyttsan, 17.30 ringde hon. Hon hade slocknat på soffan, & det höll jag också på att göra just då. Vaknade ju så pass tidigt imorse & kunde inte somna om.....sen ringde dom från jobbet & undrade om jag kunde ta ett pass. Det var väl inte riktigt vad jag tänkt mig men tänkte på att det blir pengar i slutändan. Så jag tog ett tåg in & jobbade mellan 8 & 13.


Iallafall, K & jag pratade en timme.....igår satt vi visst i 1½, vi kan prata vi. Pratade en del om det här med R & varför jag alltid råkar ut för det här. Vi konstaterade att jag är för snäll, jag visar mina känslor för snabbt & är för tillgänglig. Nu ska det bli ändring. Jag har fortfarande inte hört något & nu lägger jag ner. Nu lämnar jag honom ifred & hör han av sig så gör han, annars är han inget att ha.....ingen Man utan bara en mes som inte kan stå för vad han tycker & tänker. Om han hör av sig, ja det tar jag då.


Kändes skönt att prata lite, få ventilera tankar. Få se hur reaktionen blir senare eller om han inte hör av sig mer men just nu tänker jag inte spilla några tårar.


Kram E

Av BeaTris - 27 juli 2007 16:03

Skickade ett mess till R för 1½ timme sen.....där jag mer eller mindre ställde honom mot väggen. Väntar på svar & får nog vänta känns det som. Den här veckan har han inte svarat på ett enda & inte skickat ett eget heller. Det är klart jag börjar undra så nu bad jag att han skulle svara på vart vi står. Det konstiga är att i Onsdags när jag ringde honom så sa han vi hörs till helgen, han vet att jag varit (eller skulle vara) ledig & att mina ungar kommer imorrn. Vore det inte bra att ses ikväll då? Varför ska mina barn behöva dras in när han tycker det är tidigt för sina? Jävla (ursäkta) frågor som hopar sig i skallen.


Jag borde ställa honom till svars personligen men det var ingen som svarade när jag ringde, dessutom är det så svårt när han känns kort i tonen. Jag har nog egentligen alla svar jag behöver eller? Det som började bra mellan oss är inte som det ska eller hur? Kan någon ge mig ett klart besked.....vad 17 ska jag tro??


Men men, ska inte måla en stor fet djävul på väggen än.....bara några mindre. Jag får nog leta fram limmet igen. I förebyggande syfte. Den som lever får se.


Kram E

Av BeaTris - 26 juli 2007 19:38

Är sjukt kramsugen, få se om jag får kramas i helgen *L* Inte blev det bättre på jobbet. Det var två av dom boende, en man & en kvinna som satt tätt intill varandra i soffan, han hade armen om hennes axlar, dom var så söta ihop. Blev lite avis, inte på någon av dom men jag vill också kramas.....länge sen nu, snacka om hudsjuk.


Behöver en Man i andra avseeenden också. Har precis haft ett litet röjryck. Rensat bland gamla tidningar, öppnat post, slängt reklam osv. Har inte haft energi i veckan så det har blivit liggandes. Men nu ser plejset helt ok ut. Tog även en ordentlig röjning i klädkammaren. Bäst jag håller på så ser jag något mörkt kila iväg utmed väggen.....snabbt som attan. Letar reda på skrället & vad får jag se??


En spindel.....stor, brun & äcklig som fan (ursäkta). Jag har inte världens spindelfobi men jag ryser när jag ser dom & jag tycker dom är vidriga. Fick stålsätta mig för att inte skrika & rusa ut i panik & aldrig komma tillbaka. Försökte slå ihjäl den men den försvann bland påsar, kartonger & kläder.....när dyker den upp nästa gång? Är det inte något som killar på ryggen.....Hjälp mig någon, slå ihjäl satanstyget.


Spindeln var nog det vidrigaste jag sett i mitt ensamma liv sen den dagen då jag nyss flyttat hemifrån & bodde i en gammal lägenhet. Fick en dag syn på en stor svart vidrig spindel & fick väl nästintill panik. Ringde min pappa som jobbade ett stenkast därifrån & skrek åt honom att komma & ta hand om den. Han tyckte ju självklart att det bara var att ta dammsugaren.....aldrig i livet att jag gick i närheten av den där saken. Satt på sängen, helt stel & blåstirrade på spindeln för att se vart den tog vägen, där satt jag.....ända tills pappa kom till undsättning & tog hand om den harmlösa lilla spindeln som säkert var mer rädd för mig.


Kram E

Av BeaTris - 25 juli 2007 18:52

Idag är det två år sen jag bestämde mig för att lämna exet. Fan (ursäkta) vad tiden gått fort. Själva separationen gick snabbt men det hade nog varit på gång i några år.....bara en tidsfråga innan något hände som fick bollen i rullning. Hade vi inte haft barnen hade exet varit den som lämnat mig som han sa en kväll, vad är det för något? Hålla ihop pga barnen.....aldrig, det tror jag inte på, det slutar bara med förlorade år, olyckliga parter & bitterhet. Men det är ju mina åsikter.


Jag kan ibland tänka på hur livet varit om vi tex hade fått ett hus vi var & bjöd på som låg på en mindre ort? Då hade jag definitivt haft körkort, kanske inte behövt känna mig så instängd under småbarnsåren med K. Hur hade livet varit om jag fortsatt hos kuratorn jag gick hos under våren 05? Hade svåra konflikter med I som med all säkerhet bottnade i mina känslor (som inte fanns)för S. Men jag hade oturen att få en kurator som sa att h*n inte skulle släppa mig innan jag hade en ny att prata med (h*n tyckte jag skulle vara närmare mitt hem istället) & hörde sen inte av sig efter ett återbud, jag fick inte tag på kuratorn så då borde h*n ha ringt upp mig på min tid eller?? Vad för hjälp gav det?


Det finns mycket som skulle varit annorlunda om inte ordet om fanns. Jag har gjort mina val i livet & trots alla tårar, alla ensamma kvällar & allt ödet spelat mig i händerna så ångrar jag ingenting & skulle göra om det igen.


Kram E

Av BeaTris - 25 juli 2007 15:03

Jag fick ingen sovmorron idag, jag har jobbat extra.....hann nätt & jämnt till jobbet igår, blev då ombedd att gå ner till poolen *nää inte swimming* för det var någon som ville prata med mig. Fick frågan om jag kunde jobba idag, det var en vårdtagare som ville ha följeslagare till sjukhuset eftersom den som vanligtvis brukar vara med inte kunde. Det var ju tidigt på morgonen & skulle inte ta så lång tid så det tackade jag ja till.....lättförtjänta pengar.


Åkte strax innan halv sju & var hemma igen innan halv tolv. Blev lite väntan på ett tåg hem. Har ätit lite lunch & bara slappat framför dumburken. Passar på att njuta av lite ledighet i allafall.


Kram E

Av BeaTris - 24 juli 2007 09:44

Underverk (Klickbara länkar i frågorna)


* Vilka av Sveriges 7 underverk har du besökt/vill besöka?

Svar: Göta Kanal, Ringmuren, Vasa & sett Globen på avstånd. Skulle kunna tänka mig att besöka Turning Torso & Öresundsbron


* Vilka av Världens 7 underverk har du besökt/vill besöka?

Svar: Har inte besökt ett enda tyvärr. Men skulle jag besöka ett får det bli Colosseum i Rom.


* Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför

Svar: Den var svårare, svårt att komma på något på rak arm


* Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför?

Svar: Samma där, men det finns säkert någon artist som gjort mycket bra


* Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad?

Svar: Det skulle vara barnen i så fall men där var vi ju två om det


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards