Alla inlägg under februari 2007

Av BeaTris - 11 februari 2007 18:23

Så kan min mage beskrivas just nu.....varför äter man tills man spricker när man är hos sin familj?? Till middag fick vi ris & lite liknande köttfärslimpa men mer kompakt & andra smaker såsom curry & lite annat, till det en god sallad. Båda barna åt med god aptit & det är kul att se. Till efterrätt blev det cheesecake & blåbärssylt. Till kaffet efter filmen fick vi semla......min första (& förmodligen enda) i år. Är mätt fortfarande trots att det är 3 timmar sen fikat.Min Farfar var också där & han & Pappa ville se damernas störtlopp så det såg vi under tiden vi åt. Vilken åkning hon gjorde Anja, tycker det ser ruskigt otäckt ut.....vilken fart. Kul att det går så bra för henne.Det blev inte filmen Bilar, det blev Hitta Nemo istället.....länge sen ungarna såg den tydligen & jag med för den delen. Den är ju så söt :)Nu är jag hemma sen snart en timme tillbaka & barna blev för ett litet tag sen hämtade av exet. Snart kommer min inneboende tillbaka, ska ju bo i veckan igen. Kram E

Av BeaTris - 11 februari 2007 08:19

Det är -15 ute *Fyyyyy så kallt* Jag drar mig för att gå ut ska jag villigt erkänna, men idag har vi inget val. Ska ju hem till Pappa & hans fru. Bara till att klä sig ordentligt så vi inte fryser.Blev lite orolig tidigare.....I har inte vaknat inatt & kommit in till mig som hon brukar.....trodde hon slutat andas eller nått sånt. Gick & tittade till henne, var tvungen att klappa henne på kinden *kall* men hon vaknade till av att jag rörde henne. Vilka skräckscenarion man ser framför sig ibland. Visst det är väl inte så vanligt men det kan säkert hända stora barn något i sömnen också. Med tanke på att hon hostar något förskräckligt så är det lite oroväckande ibland.Tidigare slog mig tanken att idag är sista dagen barna är, visst det vet jag ju.....men jag kommer inte ha dom på 1½ vecka nu. Nästa Söndag ska dom sova hos sin Farmor & Farfar, sen bestämde vi att dom ska vara kvar hos exet fram till Onsdag i allafall. Det är ju sportlov & även om jag inte har lärarledda lektioner så är det säkert något som ska göras. Så för att dom ska få ledigt så är det bättre att dom är där. Jag kanske även kan få chansen att jobba lite. Frukostdags & sen tid att gosa med våra små sötnosar. Ärligt talat får jag ibland lite dåligt samvete gentemot lille Moltas, tänk om han skulle känna att vi inte ägnade honom lika mycket uppmärksamhet? Lille Moltas.....vi älskar dig & glömmer dig aldrig. Kram E

Av BeaTris - 10 februari 2007 22:03

Tröttheten har börjat smyga sig på nu.....ska snart logga av för ikväll. Barnen har somnat & ingen som hostar ännu. Får hoppas dom hålller sig lugna. Förmodligen är dom slutkörda. Somnade sent igår.....framåt 10 säkert. Vaknade 7 imorse & så iväg & leka & fullt hus hemma hos F & F, sen hem hit.....ut i snön en stund. Fick sitta uppe & se MelodiFestivalen & sen i säng. Inte undra på att det tar mindre än 5 minuter att somna. Skönt både för dom & mig. Jaha, ang MF då. Att The Ark gick vidare var helt rätt.....men jag höll mer på Jessica & I höll på Cosmo-4. Marie L´s låt var helt okej.....fin text & så men gör sig inte i det sammanhanget. Har ingen koll på låtarna som gick vidare förra veckan. Såg ju inte inte då & vet inte om jag ska se nästa vecka. Vet att L tittade idag & förra veckan.....kanske ska bjuda upp honom nästa Lördag, kan ju vara kul att ha någon att hissa/dissa låtarna med. Ska fundera på saken över natten tror jag.Kram E

Av BeaTris - 10 februari 2007 17:48

För nu är kidsen hemma.....hade haft urkul. En fråga bara, hur mycket glass kan en unge trycka i sig? Förmodligen tills den bubblar ut ur öronen på dom. Dom hade ätit glass både på Busfabriken & hemma hos F & F. När dom kom hem fick dom varsin liten nalle av mig.....en liten Alla Hjärtans dag Present. Nu är dom ute i pulkabacken.....mörkt som 17 så frågan är om dom ser något men ut ville dom & det är ju bra. Dom har varit inne hela dan. Jag ska göra några varma mackor till kvällsmat. Tinar en kycklingfile jag tänkte tillaga & ha på med lite majs & tomat. Det kan nog bli gott. Kram E

Av BeaTris - 10 februari 2007 17:02

Jag kan bli ilsken ibland men den här är nog snäppet värre. Kram E

Av BeaTris - 10 februari 2007 15:27

Och jag har inte gjort något vettigt. Jo det förstås, diskade gjorde jag ju förut men oj vilken tid det tog. Men det är rätt skönt att bara få vara.....utan en massa tjat om ditten & datten. Jag har också pratat bort en timme i telefonen med en Vän. Fick mess från T tidigare, jag skrev ju ett igår så han svarade väl på det. Vi skrev några stycken mess fram & tillbaka & kollade läget lite med varann. Allt verkade bra med honom. Skulle på något sätt vilja veta hur han känner nu.....har han förträngt allt han kände för mig? Jag har ju lagt mina känslor för honom på hyllan. Nu skriver man någon gång i veckan mest för att vänskapen ska bestå. Skulle jag däremot träffa honom igen så vet i 17 hur det skulle gå.....tror det skulle vara rätt jobbigt. Men skulle jag träffa L så skulle dom känslorna också poppa upp.....alla mina känslor ligger just nu under ytan & bubblar. Vet inte riktigt vad jag känner för vem just nu. Men faktiskt så känns det skönt. Känns som jag blir starkare för var dag, varje dag gör det lättare att leva singel. Jag gick in på en dajtingsajt.....skapade ett konto & raderade det igen. Tyckte inte om layouten & allt verkade allmänt rörigt. Det finns en sida jag gillar mer än andra datesajter & det är Vilda. Men just nu ligger min profil vilande & jag är inte ens säker på att jag betalar in. Jag är inte tillräckligt engagerad nu.Jag får fortsätta spana på Grannen *S* Ser rätt bra ut, förmodligen singel, har två barn vad jag vet & sett. Det finns dock ett stort men. Han verkar v ä l d i g t rastlös. Kommer hem, åker igen, kommer hem en kort stund, åker & är borta ett litet tag & så där kan han hålla på. Ja, jag har spanat ett tag *asg* men han bor i porten rätt över & ställer oftast bilen precis utanför mina fönster mot framsidan.....så det är ganska lätt att ha lite koll.Men jag skulle inte vilja ha ett förhållande med någon som bor så pass nära.....jag vill ha lite avstånd annars kan man lika gärna flytta ihop & det är det sista jag vill i det första taget om jag träffar någon. Jag behöver ha mitt space & vill varken bli eller ha ett plåster. Vilket långt inlägg det blev, tankar som bara for upp vartefter jag skrev. Jaja, så kanske det är ibland.Kanske ska kolla lite hockey nu.....det är kul en sport.Kram E

Av BeaTris - 10 februari 2007 13:33

Vanilla Ninja - Don't go too fastDestination nowhere landLet us find a place where heartaches endIt's good to hold you tightJust make me surrenderCome on in and find out babyWe got time and hope and dreams enoughSo don't you hurry loveOh baby babe don't go too fastFeel the rhythm of my heartDon't you go for everythingI'm not a puppet on a stringBaby babe don't go too fastPlay it cool and make it lastBaby let your feelings flowJust take it easy - get it slowLove can be so beautifulFeel the rhythm of my heartIt's a "now or never - night"Baby don't you try to break my prideI've got magic words:Together foreverTake away the spell of darknessBaby come into my world of fearsTo kiss away my tearsOh baby babe don't go too fastFeel the rhythm of my heartDon't you go for everythingI'm not a puppet on a stringBaby babe don't go too fastPlay it cool and make it lastBaby let your feelings flowJust take it easy - get it slowLove can be so beautifulFeel the rhythm of my heartHey………Take a chance on me tonightBaby look inside of me - you'll seeThe flames of destinyOh baby babe don't go too fastFeel the rhythm of my heartDon't you go for everythingI'm not a puppet on a stringBaby babe don't go too fastPlay it cool and make it lastBaby let your feelings flowJust take it easy - get it slowLove can be so beautifulFeel the rhythm of my heart

Av BeaTris - 10 februari 2007 13:01

När skulle Du ge ditt barn egen mobiltelefon. Intressant att se vad ni säger. Min flicka vill nämligen ha mobil nu & hon blir 10 i höst. Än så länge har hon ingen egen men hon brukar låna någon som jag eller hennes pappa har liggandes som hon kan ta med sig ifall det skulle vara något. Hon vill ju gärna ha en egen....."alla andra har ju". Tycker inte att det behövs riktigt än då hon ofta sköter sig när det gäller att ringa hem & vi har aldrig behövt undra var hon är. Men när börjar det bli dags att låta dom ta ansvar för sina grejer själva & ha kontroll på hur mycket som faktiskt springer iväg på kortet?Lämna jättegärna synpunkter & självklart kan du då få vara anonym. Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards