Alla inlägg den 17 februari 2007

Av BeaTris - 17 februari 2007 22:00

Jag blir bara mer & mer förkyld.....det finns ingen återvändo nu. Halsen känns enligt skrivet tidigare som sandpapper, alltså väldigt raspig. Huvudet känns lagom tungt, jag har nyst både en & flera gånger under em/kvällen. Får hoppas det är en snabbt övergående skitförkylning.Tur att jag inte behöver hoppa in & jobba extra imorron. Skulle nog inte orka det. Ska bara ta det lugnt & inte anstränga mig för mycket.....kurera mig så gott det går. Ganska skönt att barna inte kommer, gör att jag kan få tid att bli frisk.....men det betyder inte att jag inte längtar efter dom. Kände det både när jag gick till & från jobbet att jag längtar efter dom så det gör ont. Det här är det sista jag skriver idag, behöver få sova nu känner jag.Kram E

Av BeaTris - 17 februari 2007 21:19

Kom hem för några minuter sen, tagit hand om mina saker såsom skor & annat plock. Har gett marsvinen lite apelsin att mumsa på. Melodifestivalen står på i bakgrunden. Det gick bra att jobba, men min hals känns som ett raspigt sandpapper. Låter som en skata med halsfluss.....hur nu en sån låter, men ni kan säkert tänka er. Som personal på ett äldreboende pratar man rätt mycket.....i alla fall om man jämför med att gå ensam hemma.....även om jag pratar med mig själv här ibland. Nu ska jag bara skriva & passa på att vila halsen ikväll & inatt. Ska ta en dusch nu & sen återkommer jag, har ju lite att läsa ikapp.Kram E

Av BeaTris - 17 februari 2007 11:11

Tog upp Vilda & Tufsa & la mig på soffan, vi hade en liten pratstund. Den har dom nu fortsatt utan mig.....det låter hela tiden från buren. Då sitter jag ca två/tre meter ifrån med en vägg emellan.....hör dom så tydligt. Har gett dom foder, hö & nytt vatten, ikväll blir det lite gnagvänlig mat. Dom är så söta dessa små djur, dom kan inte ersätta Moltas men dom fyller tomrummet. Är lite rädd att vi ska behöva gå igenom samma procedur igen. Vet att det kommer en sån dag men jag hoppas verkligen det dröjer tills dess. Kram E

Av BeaTris - 17 februari 2007 10:47

Tänkte gå om cirkus en timme. Det tar egentligen inte mer än en kvart att gå bort dit.....nära & bra. Men jag ska ta en "omväg" & köpa Vicks Blå för min hals. Har laddat upp med Alvedon & Oleum Baselum.....det är sån stark olja man smörjer med under näsan. Den går rätt opp i skallen & man blir klar för en stund. Sen vill jag gärna ha tid tillgodo eftersom jag inte har en aning om vart jag ska vara, vilka som jobbar eftermiddag & vilka som kommer till kvällen. Vill ha lite koll & kontroll på vad som gäller. Men det ska nog bli bra det här.....inget att vara nervös för. Känner ju igen det mesta, dessutom så är jag ju inte ensam på stället. Kram E

Av BeaTris - 17 februari 2007 08:24

Vanilla Ninja - Cool VibesDon't want you to lead me to the darkDon't need you to tear my heart apartDon't do that, though people say that you're my enemyI know you can set me freeDon't want you to come so close to meDon't need you to blow my fantasyBut I know that you are livin' far beyond those liesI can see the danger rise in your eyesCool vibes, why don't you kill meCool vibes, why don't you turn your eyes awayCan't you see we're free to dieCool vibes, all we can do is fight and prayCool vibes, why don't you thrill meCool vibes, why don't you kill meAll that I can see are shadows of my destinyDon't want you to make me feel afraidDon't need you to take away the hateBut I know that you will break the seal of mysteryLeave it to my fantasy, what will beCool vibes, why don't you kill meCool vibes, why don't you turn your eyes awayCan't you see we're free to dieCool vibes, all we can do is fight and prayCool vibes, why don't you thrill meCool vibes, why don't you kill meAll that I can see are shadows of my destinyStay close to me, infinityEnigma's what we shareBut I don't careYou'll be thereCool vibes, why don't you kill meCool vibes, why don't you turn your eyes awayCan't you see we're free to dieCool vibes, all we can do is fight and pray(For some broken heroes)Cool vibes, why don't you thrill meCool vibes, why don't you kill meAll that I can see are shadows of my destiny

Av BeaTris - 17 februari 2007 07:44

Pling Ögonen slås upp exakt Kl 7.00.....vad är det för problem här? Varför kan jag inte få en liiite längre sovmorgon? Säg nu inte att jag ska försöka somna om.....för det försökte jag med, omöjligt. Dessutom om jag mot all förmodan skulle göra det så kommer jag vakna med huvudvärk & en kropp seg som kola. Känner förresten att huvudet värker.....sovit för varmt kanske? Det brukar bli så då eller om jag sover för länge. Jobba idag då.....får hoppas det går bra trots retligheten i halsen. Ska gå lite tidigare & ta vägen förbi macken & köpa halstablettet så jag kan ladda fickan full.Hoppas verkligen det inte går vinterkräksjuka på jobbet fortfarande, men det borde det inte göra, det är ju en hel månad sen jag jobbade sist. Nu ska jag peta i mig frukost, magen kurrar.Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards