Alla inlägg den 31 december 2008

Av BeaTris - 31 december 2008 09:51

Igår när jag vaknade var jag på topp, kände att jag ville köra E F I T hela dagen & ha en mysig dag med barnen. Vet inte om det är jag eller Isabella som har Pms just nu men konflikterna duggade tätt hela dagen.....vilket humör hon hade & allt, precis allt var fel: Brödet till frukost, kläderna i butikerna vi besökte på vår shoppingrunda. Vi hade tänkt äta ute & Kristoffer ville ha kinamat, ja där rynkade hon först på näsan & gnällde sen över kön & att vi inte skulle få bord. Då gick jag för att leta jeans till mig på Lindex men när jag inte hittade några som passade så gav jag upp.....orkade inte leta på något annat ställe så istället åkte vi hem. Sa inte ett ljud till varandra på hela vägen hem, dagen var förstörd så det var en tjurig familj som satt i bilen. Isabella gick raka vägen in på sitt rum & satt där, men fråntagen sitt Internet. När jag senare var på bättre humör åkte Rickard, jag & Kristoffer & handlade, mat & raketer till idag så när vi kom hem kände jag mig lugn & lite gladare. Det räckte med att Kristoffer ville visa paketet med raketerna så fräste hon till honom, det ledde till att jag blev på dåligt humör igen & till slut blev hon även av med sin lånade bärbara dator, den lär hon inte kunna använda då den är spärrad så nu får hon visa sig på sin allra bästa sida för att förtjäna både den & Internet igen. Blir det aviga sidan så ryker säkert Tv-spelandet också. Jag förstår att det inte är lätt vissa dagar & Kristoffer kan vara en retsticka, det slutar oftast med att Isabella får skäll pga att han startat men jag hinner ju liksom aldrig ge honom en tillsägelse, då är kriget redan igång. Det är inte lätt att vara tjej, storasyster & på väg mot att bli kvinna.....tro mig jag vet, jag hade krig med mamma & lillebror också. Men jag vet aldrig hur jag ska hantera hennes utbrott, hon verkar så arg & hatisk (starkt ord men det är så det känns) men emellanåt är hon världens sötaste. Igår var vi ju båda sugna på att scrappa lite men det blev inget, få se om hon är lugnare idag. Hon har haft Elin här inatt, kanske borde sagt nej till det också men förhoppningsvis ska det räcka med datorn & hon verkar lite glad därinne på sitt rum så kanske hon är lugnare idag & vi kan prata normalt med varandra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards