Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

* Så God Soppa

Av BeaTris - 15 januari 2009 12:43

Nu har jag varit med Kristoffer ett par timmar & snart kommer han hem igen. Först hade dom ju gympa & den var jag inte med på, när dom kom tillbaka var det fruktstund.....jag fick kaffe. Efter lite frukt & prat om vattenkoppor & annat så var det dags för arbete i mindre grupper, i Kristoffers grupp pratade dom om hur Jorden kom till & sen fick dom göra små hål i svarta papper för att hålla upp mot lampan så det såg ut som små stjärnor. När det var färdigt bar det av till matsalen, vilket salladsbord dom har, det fanns allt.....nästan i allafall, i allafall något som jag tror alla gillar. Det srverades Amerikansk majssoppa som var supergod så nu har jag försökt hitta ett liknande recept men tror inte det kan vara så svårt att hitta på något åt samma håll. Det var majs, strimlad paprika i olika färger, hackad lök, grädde/mjölk & så någon krydda som påminde om något i thaiväg. Ska definitivt testa att göra något sådant, går ju att ha kyckling också men soppan var matig som den var. Efter maten var det fri lek så då åkte det fram pyssel, Kristoffer gjorde någon duk med garn i olika färger som man sen trär över/under trådar på en liten träram. Sen kände jag att det fick räcka, behövde handla lite igen så vi passade på innan Kristoffer slutade. Nu kom han visst innanför dörren så bäst att avsluta mitt inlägg.

 
 
Konsultpappan

Konsultpappan

15 januari 2009 20:34

Soppa. Mmmm..

Lillkillen fick välja mat idag.
Det blev Tacos.

Jag brukar låta honom välja mat när jag är sugen på Tacos.

Förutsägbar var ordet.

http://kdudesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards