Alla inlägg under januari 2009

Av BeaTris - 15 januari 2009 08:39

Det råder delade åsikter om bågarna, Rickard tycker alla ser likadana ut & barnen har två olika val. Det känns som valet står mellan 3 av dom som det är nu. har ju inte testat så mycket än utan det har varit mer av - på - av - på, inte lätt att välja då.

Idag har jag ledig dag så jag ska hälsa på Kristoffer i Fsk tänkte jag, dom skulle ha gympa första stunden så jag går omkring 9, sen är jag med över maten & en stund till. Ska se om Rickard kan hämta mig halv 12 så vi hinner handla lite till kvällen & morgondagens middagar, imorrn blir han nämligen borta hela dagen så då måste det jag vill ha hemma så jag slipper gå & handla efter jobbet. 

Av BeaTris - 14 januari 2009 07:27

Jag beundras över hur starka vissa människor är, att hitta styrkan att leva vidare trots en tragedi. Singelpappan är en sån person, han förlorade fru & en 13 dagar gammal dotter i en hemsk bilolycka. Följ hans dagar tillsammans med sin andra dotter som han på något otroligt sätt lyckades rädda ur en brinnande bil. Det är en blogg som både berör & roar en läsare.

Av BeaTris - 14 januari 2009 06:50

Igår förlängde jag mitt mobilabonnemang i två år till. Får därför en ny mobil, har börjat tröttna på den jag har. Har en Nokia som man skjuter upp en del på & har nu varit Fröken Tvärtom & tagit en Sony Erikson 770i.....ville ha grå men den var det säljstopp på så jag valde en svart. Rosa är rätt läcker men inte riktigt min färg, Isabella har den lila & den bruna gillar jag inte alls. Tror jag kommer bli nöjd med den svarta men frågan är hur många gånger jag kommer försöka skjuta upp en lucka när jag ska svara eller använda knapparna *s*


Av BeaTris - 14 januari 2009 06:42

Snart dags att väcka barnen igen, dom lär väl vara lika trötta som jag. Uppstigning, frukost, kläder & iväg till skolan är det som gäller. Senare på fm har jag en tid hos optikern. Kolla ögon & nya linser, ska även se om jag hittar några bågar.....behöver nya glaögon. Förhoppningsvis hinner jag gå en sväng i någon butik innan jag måste åka hem igen. I eftermiddag/kväll ska jag jobba, ledig imorrn & dagspass på Fredag.....sen kör jag helgen igen. Tror det är tredje helgen på raken jag jobbar + dagarna där vid Trettondagsafton, det är 8 dagar med helgOB, lär bli en bra lön i Februari för jag hinner jobba ½ helg till innan Januari är slut.

Av BeaTris - 13 januari 2009 21:08

Snubblade över en länk till en utlottning av fint Blogg - Godis.

Av BeaTris - 13 januari 2009 06:47

Fy så seg jag är idag men snart har jag väl piggnat till. Har fått upp Kristoffer & Isabella är på G också. Rickard kom hem så sent inatt efter att ha hämtat sin bror på Arlanda så han är ledig. Istället för en kort stund på fritis för Kristoffer & ensamt hemma för Isabella så skjutsar han dom till skolan när det är dags. Jag ska bara fixa fram frukost så är det dags för mig att gå till jobbet, slutar redan kl 12 så det är inte många timmar. Ska även hämta schema för mina veckor jag ska jobba.

Av BeaTris - 12 januari 2009 18:01

Imorrn blir det mer jobb & det blir det ca 6 veckor framöver, jag har nämligen fått ett kortare vikariat på 75%, ska vara på demensboendet. Känns så kul att dom vill ge mig chansen så här kort tid efter jag blev anställd. Dessutom känns det ju så bra att veta vad jag gör dom närmsta veckorna. Det lilla kruxet är väl att jag kommer jobba varannan helg & det är just dom helgerna jag har barnen, men det löser sig som alltid & vem kan tacka nej till ett sånt erbjudande, AF skulle bli galen ;)


Av BeaTris - 12 januari 2009 17:53

Vad skönt, nu är julen undanplockad här också, den står i kartonger i hallen i väntan på att komma upp på vinden tills nästa gång. Tänkte låta Rickard ta det då det är lite tunga lådor. Har bytt gardiner i kök & vardagsrum men tvätt av fönster får vänta, jag lider inte av lite smuts. Har det sista i tvättmaskinen & ska snart ut igen för att slänga det på tork.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards