Alla inlägg under maj 2008

Av BeaTris - 19 maj 2008 17:12

Jag kommer falla för en frestelse ikväll, & som det känns nu så vill jag inte ens kämpa för att inte göra det. Ska ju på hemparty ikväll, under tiden så ska R flyga. Han frågade om jag äter där & det brukar ju som regel bjudas på något i allafall. Hade tänkt att äta något billigt i ponts till middag & sen något där ikväll, då skulle jag nog klarat mig bra inom ramen för mina points som jag har kvar. Men när R nu åkte nämnde han något om att köpa med sig något gott.....förmodligen skräpmat & ja, jag vill också ha, för hur kul är det på en skala 1-10 att titta på? Visst finns det sallad men inte är jag sugen på det, jag vill ha det han väljer, förmodligen från en pizzeria som har Östegötlands godaste kebab. Jag vill inte avstå från det goda varenda gång R väljer att köpa sådan mat, jag vill kunna äta av sån mat jag också, sen får jag ta konsekvenserna vid nästa vägning. Jag måste ju kunna lära mig balansera mat & motion för att få jämnvikt. Då måste jag få äta skräp ibland också & sen försöka kompensera det resten av veckan. Kan nog kompensera lite ikväll.....vi är ju själva ;)

Av BeaTris - 19 maj 2008 14:53

Mötet på Af gick bra, jag har en handläggare som är kanon. Han är lugn, snäll & artig.....tar alltid i hand. Han beter sig inte som en översittare & trycker inte ner en i stolen bara för att man sitter i den sitsen man gör, att vara arbetslös. Jag hade varit inne på jobbet innan så det kändes skönt att kunna säga att schemat är på väg. Vi bestämde att jag då skulle höra av mig så vi kan bryta min period & inte låta dagarna ticka iväg utan spara dom under min 8-veckorsperiod.


Träffade ju även K, det var kul & prata lite med henne. Även om jag skvallrade i onsdags om min viktnedång så fick jag komplimanger, hon sa att det verkligen syntes. Jag skrev ju en annan gång att jag inte ser det själv, utan det syns i siffror på vågen & känns på att jag växer ur kläder.....åt rätt håll tack & lov. Men att få höra det från andra känns toppen & sporrar mig att fortsätta även när det är kämpigt.

Av BeaTris - 19 maj 2008 11:13

R är precis slut, för ca 5 minuter sen gick han in & la sig på min säng & han snarkar redan. Han har haft några köriga dagar men mycket jobbtrassel & stressiga turer så sömnen har väl inte blivit vad den borde. Han kom hit för att dom byter fönster hemma hos honom så det är inte lätt att sova där heller innan han ska jobba igen klockan 3.

Jag ska till Af vid 2-tiden, ska först förbi jobbet & så ska jag träffa K en snabbis inne vid cafét, hon städar där så vi skulle bara säga hej innan jag ska in till handläggaren. Ikväll är det Oriflamevisning hos en kompis så jag ska dit & kolla, göra en beställning & vara lite social. Imorrn mellan 17 & 19 är det familjekväll på gamla dagis, ska gå dit tänkte jag, hoppas R är ledig så han kan följa med. På Onsdag kväll är det info om 6-års i skolan, ska dit med Exet & höra vad dom har att säga. Så tre kvällar är planerade denna vecka.

Av BeaTris - 19 maj 2008 09:22

Vaknade vid 7 & gick upp ganska omgående. Tänkte ge mig ut i spåret men när jag kom ut kändes det inte bra i knät. Jag kände det igår också när jag gick hem efter att ha lämnat barnen. Så istället för lite jogging blev det en timmes promenad. Mötte I vid skolan & gav henne en kram. R kom precis innanför dörren så jag ska ta & avsluta här, skriver mer sen.


Av BeaTris - 18 maj 2008 18:48

Jag är nog i början på att bli senil, mitt minne är inte det bästa. Som många mammor/pappor vet så blir det en hel del lappar från skola, dagis & allt som ens älskade ungar går på. Det är inget undantag här & lite rörigt blir det när jag ensam måste ha koll på allt. Är dålig på att skriva upp i min kalender & lapparna hamnar lite vid sidan om på kylskåpet & det är inte alltid jag kollar vad som händer.

K är ju alltid ledig på torsdagar & i onsdags så sa en av fröknarna Vi ses imorron & jag svarar av ren vana nää, på fredag. Nu tog jag en rensning bland lapparna för att få plats för nya om en vecka. Kollar då infon för v.20 från 5-års. Den 15/5 alltså i torsdags så var det förskolans dag & barnen skulle gå till ett ställe & träffa andra barn i 5-årsgrupper här omkring. Det hade jag sett men hade då inte en tanke på det, lediga barn var ju också välkomna. Nu känner jag mig så besviken på mig själv, som om K har gått miste om något speciellt. Det är ju kul när dom gör lite annat än bara är på skolan. Blir så sur så nu längtar jag ännu mer efter pengar/ikeakortet för då minsann ska jag göra slag i min plan & skaffa en sån här & sätta upp i hallen på väggen intill ytterdörren, där kan jag skriva upp kom ihåg så som tvättstuga, gympapåsar & annat viktigt. I höst blir det ju ännu mer att ha koll på när K börjar 6-års.

Av BeaTris - 18 maj 2008 17:44

Det är inte speciellt varmt ute.....bara 6 grader, råkallt & fuktigt. Det bliv en liten extrarunda när jag lämnat barnen. Köpte mjölk & fil på macken. Det ska bli skönt att få pengar på tisdag för jag behöver fylla på mitt nyttiga förråd.....frukt & grönsaker med andra ord.

Har redan lite saknad efter barnen, får en känsla av att jag inte umgås tillräckligt mycket med dom, det kan ibland kännas som jag försummar dom. Är dålig på att ta med dom ut, sitta & spela spel & annat som barn behöver. Jag är rädd att exet ska få någon slags hållhake på mig, att han ska tycka barnen far illa här, att han ska anse att jag är en dålig mamma. Jag vet att det inte är så men ibland känner jag mig otillräcklig.

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:33

Fritid


Vad brukar du göra på din fritid när du kommer hem från skolan eller dagis?

Äter mellis, sitter vid datorn, leker


Har du någon speciell hobby? Vilka?

Rita, jag tycker mest om att rita


Spelar du något instrument? Vilket?

Ja, hemma hos T, trummor


Har du någon favoritsport? Vilken?

Fotboll


Har du någon favoritlek eller sak som du gillar speciellt mycket? Vad?

Kurragömma, vita månen (man ska göra miner)


*K 6 år & 1½ månad*

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:30

Godis


Äter du lördagsgodis?

Ja, inte precis när som helst


Vad gillar du bäst?

Chokladpeng


Finns det nåt du inte gillar?

Mmm, mörk lakrits


Får du äta godis när du vill?

Nää, det vet du ju mamma


Vad händer om man äter för mycket godis?

Svimmar, kräks & spyr på natten


*K 6 år & 1½ månad*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards