Alla inlägg under maj 2008

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:24

Ditt rum


Vad har du för färg på tapeten i ditt rum?

Blå hemma hos mamma, blått & spindelmannenmålning hos pappa.


Vad är det för motiv på dina gardiner där?

Dinosaurier hos mamma & motorcyklar hos pappa


Brukar du städa rummet?

Ja


Sover du ensam i sängen?

Ja här & där


Vad har du för favorit leksak

Motorcykel


*K 6 år & 1½ månad*

Av BeaTris - 18 maj 2008 10:05

Här är Söndagen i full gång, frukosten är avklarad, gammal tvätt vikt & inlagd, ny tvätt sorterad, K har badat & gårdagens disk är borta. Försöker skärpa mig med pointsen & slängde därför ut överblivna popcorn, en bit rabarberpaj & så hällde jag över vaniljsåsen i en burk. Det finns lite sockerkaka kvar så jag ska ge barnen det sen som lite fika. Igår fick jag en bukett liljekonvaljer från pappas trädgård, den står nu på köksbordet & sprider en härlig men ganska stark doft. Får nästan lite ont i huvudet av dom.

Av BeaTris - 18 maj 2008 10:03

       


Frukost: The, smörgås med mildost & pastrami = 4 p

Lunch: Hamburgare, bröd & tillbehör = 4,5 p

Mellis: Fika med barnen = 4,5 p

Middag: Pasta med bacon & grönsaker = 5,5 p

Kvällsfika: The, knäcke med mildost & pastrami, äpple = 1,5 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 20

Sparade p = 0


Av BeaTris - 17 maj 2008 21:42

Min pointsräkning sket sig totalt idag, frukosten var väl okej men sen har det inte varit så ordentligt. Men det är inget jag ångrar så det är lugnt. Pappa & hans fru har varit här & fikat idag, det blev rabarberpaj & vaniljsås. Nu ikväll har barnen & jag haft popcorn & dom fick även lite lördagsgodis av sin morfar. Inte många steg heller, har inte ens varit utanför dörren mer än för att slänga sopor. Men vädret har varit ganska trist, hoppas på bättre imorrn så jag kan ta en lång promenad när jag lämnat barnen hos exet. Kanske tom springa, jag behöver det nu skulle jag tro.

Av BeaTris - 17 maj 2008 08:27

Inatt har jag sovit skönt, jag känner mig ordentligt utvilad. K sover fortfarande, i min säng. I sov borta.....som vanligt känns det som & eftersom R skulle upp vid 5 imorse & jobba så åkte han hem igår kväll. Men det var i allafall en mysig Fredagkväll. Vi åt ju baconinlindad kycklingfilé. Jag tänkte inte på att jag hade låg värme på i ugnen för potatisens skull så det blev inte så bra från början. Men ganska gott så jag får nog testa att göra det en annan gång & på ett annat sätt, pröva sig fram med andra ord.

Som Fredagsmys bakade K & jag en sockerkaka som vi åt med hallonsylt & vaniljsås.Jag känner att vi behöver inte ha en massa godis & snacks utan det går bra med något annat gott. Även om jag gjorde såsen på lättmjölk & det bara var 75 gr fett i kakan så drar ju pointsen iväg men jag brydde mig inte så mycket om det igår. Jag försöker istället med att jämföra hur det var för snart 10 Kg sen.....då var det så mycket mer, då hade jag ätit dubbel portion mat & så en massa godis på det. Då åt jag tills jag var sprickfärdig & mådde inte alls bra av det. Även om jag tog två port fika igår så var jag behagligt mätt & mådde inte dåligt när jag skulle sova, så skillnaderna är ganska stora. Det är det här som jag sen vill kämpa för, att kunna äta måttligt & hålla vikten. Jag tycker jag har kommit ganska långt.

Vet inte vad det blir av vår dag idag, vädret är sådär men något ska vi väl försöka göra.


                                         

Av BeaTris - 16 maj 2008 12:53

Nenny skriver om datorns dragningskraft. Jag kan inte annat än hålla med, det är hopplöst & jag är nog mer eller mindre beroende. Det är så lätt att bli fast & göra allt annat än det som jag borde. Dessutom blir jag  både trött, seg & absolut mer lättirriterad. Jag måste nog börja skärpa till mig, alltså sitta mindre framför (eller är det bakom?) skärmen. Men det är så mycket lättare sagt än gjort.


Som tur är så ska jag snart hämta K på fem-års, får i allafall lite luft. Förhoppningsvis samlar jag lite energi så jag kan ta en liten dammsugarvals. Disken tog jag imorse så den är avklarad. Har plockat fram kyckling & bacon till kvällens middag. Ska göra baconinlindad kycklingfilé. Till det blir det potatis/morötter i ugn. Kommer säkert överskrida pointsen idag men nu är det ju en vecka till nästa vägning så jag kommer kunna kompensera det.

Av BeaTris - 16 maj 2008 07:02

        


Frukost: The, smörgås (grovt bröd) med mildost & pastrami = 5 p

Mellis: Kaffemjölk = 0,5 p

Lunch: Köttfärstoast = 6,5 p

Mellis: ---

Middag: Baconinlindad kycklingfilé, potatis/morötter i ugn = 9 p

Fredagsmys: Sockerkaka med vaniljsås & hallonsylt = ? p


Dagens p = 20 + 1,5

Totalt antal p = 21 + ?

Sparade p = 0

Av BeaTris - 16 maj 2008 06:56

Minus är i allafall minus så det känns skönt. Tre guldstjärnor har jag nu & nu tar jag sikte på nästa stora mål. Totalt 10 Kg i viktnedgång, men först ska jag passera delmål 2.....77 Kg, bara 0,3 kvar så det borde gå med lite jävlar anama.


Det blev sent igår, det tog tid att föra över musik. Det jäklades en del först men när jag svor högt & sa att det var sista försöket så flöt det på kanonbra så jag kunde inte sluta. Men som sagt, sent i säng & svårt att somna så jag känner mig bra seg nu. Få se om jag får energi efter frukosten eller om jag skippar spåret & tar en promenad istället.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards