Alla inlägg under september 2007

Av BeaTris - 13 september 2007 13:08

T2 började en konverstation.....frågade vad jag ska göra idag & om vi skulle träffas. Nu vet han att jag inte vill träffas mer. Han påstår att han ringt flera gånger men att jag inte svarar, att telefonen verkar varit avstängd. Har typ aldrig telefonen avstängd. Han har ringt en gång som jag missat, i Söndags tror jag men då jobbade jag. Dessutom så har jag nummerpresentation på mobilen.....jag ser vem som ringt & han har då inte gjort det.


Jag kan inte betytt så mycket.....då borde han legat i mer & i allafall skickat något sms också. Han fick sin chans & tyvärr uynyttjade han den inte, nu är det försent & jag tänker gå vidare. Det skulle bara bli problem längre fram om vi fortsatt utvecka relationen. Vi är från olika kulturer & som M sa.....Lika barn leka bäst. Jag ska ha en svensk kille.


Jag funderar på att skicka ett mess till M.....hade tänkt föreslå en promenad, vädret är så fint. Men så kom jag på att han skulle ställa in sin båt idag så jag har inte skrivit. Jag vill inte vara den som skriver först jämnt, det vore trevligt med lite omväxling, därför tänker jag vänta. Är han intresserad så hör han av sig.


Kram E

Av BeaTris - 13 september 2007 08:11

Jag är nog lite skadad efter alla motgångar i kärlek. I Tisdags kväll satt jag på Spray & skrev med M som jobbade. Rätt var det var så var han utloggad. Så jag skrev ett godnattmess när jag gick & la mig. Frågade om jag skrämde honom med lössen för det var efter det han försvann. Inget svar & inget mess på hela dan igår. När jag sen kollade på hans sida på Spray så är den borta. Även om jag inte är störtkär så blev jag besviken.


Jag har nämligen tänkt ge honom en ärlig chans & se vart det leder, han kanske kan få mig att må bra. Eftersom jag är som jag är så skrev jag ett långt (hela utrymmet på 1000 ord) sms till honom. Ville helt enkelt visa vart jag står & få en förklaring för det kändes så konstigt att han bara försvann.


Fick svar efter bara några minuter.....inte alls som jag befarade utan han hade en helt naturlig förklaring. Kan ju bara hoppas nu att han vill träffa mig igen. Vi får väl se, jag skrev ett godnattmess igår kväll när jag gick & la mig.....i tid faktiskt, somnade ganska bums. Nu får han höra av sig nästa gång.


Kram E

Av BeaTris - 13 september 2007 07:51

Jag jobbar ju som jag berättat om tidigare på ett äldreboende & trivs bra med det. Det som är lite rörigt med att vara timvikarie är att hålla isär boende & personal.....alltså vem som är på vilken avd. Lite lättare är det ju med dom som jag var på i somras men har allt blandat ihop dom också ibland.


Det som känns svårt är att vissa avd inte bara är hem för äldre utan man kan tro att det är en psykavd. Vissa av dom borde inte vara där. Där jag var igår bor det en person.....inte speciellt gammal ännu men i behov av hjälp. Denna person skriker & härjar.....personalen får höra att dom är både idioter & horor & allt möjligt. Som personal kan man anmälas för missförhållanden men hur mycket ska en stackars anställd behöva ta? Vissa får mer.....andra mindre.


Än så länge har jag klarat mig ganska bra men vänta tills imorron då jag ska lite extra med den här personen att göra. Kommer nog få höra lite glopord när H*n inte får som H*n vill. Det går ju an när det bara handlar om att vara någon gång ibland men jag lider med personalen som är fast där. H*n skrämmer ju boende runtomkring.....inte bara på våningen utan våningen under också eftersom H*n skriker högt.


Det finns även andra som visar ilska genom att skrika, slåss, svära. Bestämda som små barn & man får se upp för ibland får man sig en smäll.....har klarat mig bra här också. Det gäller att kunna läsa kroppsspråk för oftast är den som gör det såna här saker from som ett lamm men för i nästa stund vilja ge en lavett.


Men i det stora hela är den en underbar arbetsplats.....både boende & personal. Det är skönt att känna att jag trivs & att jag gör ett bra jobb. Igår fick jag en ny tagg, jag lämnade ju tillbaka den i somras. Men jag behöver ha en så jag kan hämta ut nycklar & komma in där det är stängt & kodat. Så nu fattas bara delegering på medicin men jag ska försöka ta den snart. Sen kan jag avsluta en boende helt själv utan att behöva se till att personen får sina tabletter av någon annan.


Kram E

Av BeaTris - 13 september 2007 07:45

Det blev sent i säng kvällen innan igår & det var då inte så lätt att somna. Efter en hel dags jobb igår så kom jag hem.....satte mig lite & kollade in mina stadiga Bloggar ----> se länkar :) Kände dessvärre inte för att skriva själv så jag tog itu med lite städning, ser i allafall lite bättre ut nu. Ska ju jobba ikväll.....bara 18-21 men ändå. Så innan dess ska jag försöka tvätta också få se vad dagen har att erbjuda.


Kram E

Av BeaTris - 11 september 2007 22:50

I har som jag skrev innan löss.....dess vedervädiga kryp, kan inget utrota dom för gott? Hon har kliat lite när hon varit här men jag har inga sett.....inte som rört sig. Exet har lite lättare att hitta dom verkar det som. Hon är i allafall behandlad nu & jag har kört i en omgång också för det började krypa i hela mig efter samtalet. 


Vi hade en svår omgång förra året, I blev inte av med lössen trots upprepade behandlingar. Dom små jävlarna blev helt enkelt imuna mot det medlet som Apoteket rekommenderar (Prioderm) så det köper vi inte igen.....inte heller deras billiga kam som inte fick med sig ett skit av löss, gnetter eller ägg i hennes hår. Till slut köpte Exet Paranix.....lite dyrare men det funkade, den kammen som ingår är i allafall riktigt tät. Så nu använder vi det. Så det är bara att hoppas krypen försvinner.....att det slutar killa i håret. 


Kram E

Av BeaTris - 11 september 2007 21:45

Jag kommer på mig själv emellanåt med att le.....jag känner mig glad, glad & förväntansfull. Får väl se vad som händer. Har mailat lite med M & han kom lite skämtsamt in på intimt område.....inte så jag kände att det blev jobbigt men jag vill noga låta det känslomässiga utvecklas för kroppsligt är jag säkert redo men då försvinner spänningen & det är det misstaget jag gjort tidigare & jag vill vara säker på att det känns som jag kan lita på honom.


Dagen i övrigt har varit lugn.....var så himla godissugen tidigare så jag bakade en kladdkaka som blev just kladdig men god. Det räckte med en bit för att stilla sötsuget. Har även fått nytt lås i ytterdörren, ser ut som ett sånt som är lite mer inbrottssäkert.....men är inte 100 på att det är ett sånt.


Nu ska jag bädda rent i sängen, lite sent men ska göra det ändå. I har fått löss. Ska även förbereda morrondagen, då har jag jobb igen.


Kram E

Av BeaTris - 11 september 2007 12:15

Har precis kommit hem från en enkel fika med M, killen jag skrev om igår. Nyfikenheten tog överhand & jag bestämde mig för att träffa honom. Ångrar det inte, jag har varit med om värre. Det här kändes bra & ja vi kommer nog träffas igen.....när vi får tid för nu har jag lite jobb framöver.


När jag stod i duschen imorse så slog mig en tanke.....jag hade missat att skriva upp ett pass i kalendern, ska ju jobba 18-21 på torsdag kväll. Så istället för 4 pass har jag nu 5. Det är visserligen inte många timmar i det stora hela men ändå, det blir pengar i slutändan. Dessutom så visar jag både dom & AF/FK att jag ligger i.


Kram E




Av BeaTris - 11 september 2007 08:45

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Internetlivet


* Hur länge har du surfat runt/funnits på Internet med en egen sida?

Svar: Oj.....läääänge känns det som. Köpte dator första gången i mitten av 90-talet men minns inte riktigt om vi hade internet med en gång. Men 10 år säkert. Fast jag har ingen egen webbsida som är aktuell. Jag höll på med grafik ett tag & lade ut på en sida, men frågan är om den finns kvar :)


* Vilken/vilka webläsare använder du?

Svar: Internet Explorer.


* Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter?

Svar: Läser en del bloggar, främst här på BG men även andra Tex: Om Mira & Skilda Pappan. Är även på ett par datingsajter Vilda Webben & Spray.
 

* Hur ofta kollar du dina mail/din gästbok etc?

Svar: Beror på hur mycket tid jag har. Det kan bli mellan 1 gång till flera gånger.
 

* Finns du på någon community eller något forum, vilken/vilka? Om inte, varför?

Svar: Vilda & Spray, Blogga Gratis & Familjeliv.....där är jag dock inte så ofta.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards