Alla inlägg under september 2007

Av BeaTris - 16 september 2007 08:05

Det är inte lätt att dela säng med sin son.....trots en dubbelsäng. Han ska alltid ligga i skarven även när I inte ligger brevid. Det innebär att han ligger precis på mig, ligger jag med ryggen mot, ja då är han där & buffar. Trångt & varmt, så mitt i natten bytte jag sida & tog den andra halvan. Äntligen lite space.....ett tag i allafall för nästa gång jag vaknade så låg han där.....nära & gärna på mig med armar eller ben. Kuddar ligger slängda åt alla håll & inte vill han ha eget täcke utan ska gärna dra i mitt. Skulle nästan kunna tro att någon gått en brottarrunda i sängen. Men även om jag uppskattar att sova ensam utan barn så är det lite gosigt ibland.....när man inte får en armbåge i ryggen.


Kram E

Av BeaTris - 15 september 2007 20:24

Det finns inget mysigare än att bli omkramad av den man längtat efter.....oavsett om det är ens barn eller den man håller kär. K & jag har haft en riktig myskväll tillsammans, mycket kel & prat.....han gillar att sitta nära min lille kille.


Vi gjorde chokladbollar till fikat, dom blev smaskiga. K hade även bakat hemma hos Pappa, han gillar att pyssla i köket. Det var tre sorters mördegskakor. Han hade suttit & bläddrat i boken med recept.....gullig syn.


Han bjöd J1 & hennes Mamma på en varsin när dom tittade in & lånade toaletten. Vi hade vari ute på en lång promenad här omkring.....en timme & 20 minuter var vi ute. K han trampade på riktigt duktigt med sin cykel trots uppförslut & hård blåst. Nu ligger han nerbäddad i min säng & jag hoppas han kan somna trots mitt knappande. Han har lite ont i magen, blev kanske lite för mycket av det goda.


Har pratat lite med I.....det hade gått bra att åka tåg & showen var bra, hon får berätta om den imorrn. Vi har också ringt Morfar ute på landet, allt var bra med dom. Jag kommer somna tidigt ikväll känns det som. Dessa jobbdagar har tagit ut sin rätt även om det inte är så långa pass så känns det skönt att få en dag ledigt imorrn.


Kram E

Av BeaTris - 15 september 2007 14:16

I skrivande stund har I klivit på pendeln in till "storstan". Det tar 14 minuter & hon ska möta upp Mormor & gå på en Fame-show kl 15. Dom är båda stora fan´s av musik & dans.


Det stora med tågresan är att hon för första gången ska åka själv.....jag är nog mer spänd än vad hon är. Vet att hon kommer klara av det bra & Mormor möter ju upp på stationen. Efter showen så sover hon över, kommer alltså inte förrens imorrn.


K kommer om någon timme, få se vad han vill roa sig med. Funderar på att baka lite chokladbollar. Blev lite sugen när jag såg dessa häromdan. Farligt att lägga ut bilder på såna frestelser.  Men jag vill självklart ha lite hjälp av grabben.....både med att rulla & äta.


Kram E



Av BeaTris - 15 september 2007 09:17

Då är det snart dags att åka till jobbet igen.....nu börjar det kännas enformigt men ska inte klaga. Tre timmar, sen får jag komma hem. Lilleman kommer sen.....gissa om jag längtar, efter båda såklart men får ju vänta med att krama I så K får ta hela kramkalaset själv först.


Ha en fin lördag.....hörs senare.

Kram E

Av BeaTris - 14 september 2007 21:42

Fredagskvällen på jobbet är avklarad & det var rätt lugnt, har funnits kvällar då det varit mycket värre. Det blåser halv storm ute & så har det regnat.....inte undra på att lederna var som dom var tidigare. Nu känns det bättre men istället kurrar magen trots att vi åt på jobbet. Så innan jag knoppar för en ny dag imorron & ytterligare några timmar att jobba så ska jag äta något. Vet att det kanske inte är så smart men jag kan inte sova om jag är hungrig.


Efter jobbet imorrn kommer barnen igen.....åtminstone K. I hon ska på en Fame-show med Mormor & sen ville mormor att hon skulle sova där men jag vet inte än. Har messat Mamma & frågat men inte fått svar. Men det märks väl imorrn misstänker jag.


Kram E

Av BeaTris - 14 september 2007 12:22

Kan ingen komma & ge min kropp en omgång.....speciellt mina armar. Gärna det som så snällt kallas tusen nålar, någon som vet hur man gör? Folk tror inte jag är klok men det är skönt att bekämpa smärta med smärta.


Det är väderomslag här. Det har varit kanonväder några dar men idag är det kallt, blåsigt, grått & snart blir det väl regn. Det är så här på hösten när det blir kallare & fuktigare som jag känner av mina leder.....från axlarna ända ut i fingerspetsarna.


Det är inte skönt men jag kan leva med det & jag vet att det finns människor som har det mycket mycket värre så jag ska inte gnälla. Men ska inte sticka under stol med att det vore skönt med en massage nu.


Kram E

Av BeaTris - 14 september 2007 08:09

Som vanligt gick det bra att jobba igår kväll & jag har nu några timmar innan nästa pass som kanske blir lite tuffare. Ska försöka hinna baka en omgång bröd igen.....länge sen jag hade köpt bröd hemma. Få se om det blir idag eller under helgen, än så länge finns det lite. Har också en hög med papper jag måste sortera & sätta in i pärmar, ska också göras inom en snar framtid. Börjar bli dags att städa hos V & T också & det har jag skjutit upp ett par dar så om jag ska försöka göra det efter frukosten. Men först en rundvandring.


Kram E

Av BeaTris - 13 september 2007 16:30

Jag lyckades vänta & det kom ett mess till slut. Men nu har jag märkt att beskedet i det gör mig en aningens besviken. Han önskade mig trevlig helg eftersom han åker bort hela helgen. Förstår honom, vill inte att han ska ändra sina planer totalt. Önskade honom en trevlig helg också men för en stund sen skrev jag som det var.


Att jag hade tyckt det vore trevligt om vi kunnat ses något mer innan våran resp barnvecka. Nu vet han det i allafall så får vi väl ha smskontakt istället. Nu ska jag snart åka & jobba några timmar. Har fixat iordning här så det ser lite skapligt ut när jag kommer hem.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards