Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av BeaTris - 11 augusti 2007 22:01

Vi var alla för mätta efter maten, vi åt godiset men inte ens det orkade vi äta upp. Barnen skulle försöka enas om en film, det gick sådär.....men till slut blev det en video med Alfons Åberg.


Det märks att hösten börjar närma sig.....mörkret smyger sig på om kvällarna & rätt som det är sitter jag där & undrar varför det är så mörkt. Jag har liksom förträngt att jag har lampor i huset. Den enda lampan som varit tänd under sommaren är en i hallen men där blir ofta ett mörkt hörn. I vardagsrummet & K´s rum behövs mer ljuspunkter till hösten & vinterns mörka dagar. Får ta en tur till Ikea en dag & handla in lite nytt.


Är inte riktigt lika trött ikväll men det kan ju bero på att jag sov bort 30 minuter eller så tidigare idag.....tur att K är så pass lugn & stillsam så jag kan göra så. Han satt lugnt & tittade på Tv. Han börjar själv kunna byta kanal & vet ungefär vad som är på vilken knapp.....det blir mest barnkanalen & nature för hans del. Nu ikväll upptäckte han Tv24.....det var Speedway, det var spännande. Inte så mycket att hålla reda på utan bara välja en färg att heja på :) Nu sover båda barnen, trots I´s protester över att det var tidigt (21.00) men hon somnade utan bekymmer så jag tror nog ungen var ganska trött.


Mamma hörde av sig tidigare igen.....hon hade nu köpt byxorna jag skrev om tidigare, dom som kan passa bra på jobbet. Har även beställt en illrosa tunika som matchar skorna. Så den outfiten borde jag hinna ha den 23/8 då jag ska jobba.....mamma tar barnen på kvällen. Hoppas bara jag inte skrämmer slag på personal & boende i mina kläder. Men jag tycker det är kul med glada färger inom vården.....det livar upp lite.


Kram E

Av BeaTris - 11 augusti 2007 17:51

Det verkar som dagen tar slut trots vårt lugna tempo. Måste strax ta itu med kvällens matlagning.....nudlar & kycklingwok. Sen blir det popcorn & Lördagsgodis. I är med M trots mina protester tidigare i veckan. Men när frågan om hon fick sova där kom så skrev Mamma ett bestämt Nej på messet. Hon frågade varför men det har vi diskuterat. Saken är den att det är kräftskiva därnere idag & det ska tydligen smällas raketer. Men jag anser att hon är hos mig denna vecka & då behöver hon inte springa där (Pappa bor på samma gata, kanske inte så uppskattat)


Medans I varit borta tog jag & K en cykeltur/promenad till CG & handlade lite till kvällen. Det var otroligt hett ute & ett bad hade ju suttit fint men inne är det svalt & skönt. Jag har tom sovit bort en stund. Låg tvärs över sängen & läste & ögonen blev tröttare & tröttare. La mig tillrätta & slumrade till.


Drömde om R.....jag satt uppkrupen i hans famn & njöt av kärlek & närhet. Lär väl inte få uppleva det med honom igen men jag sörjer inte, det finns fler därute & SD har visat vägen till ett par till som verkar intressanta. Men jag är på min vakt.....håller huvet kallt & tar det för vad det är, en person att lära känna till att börja med.


Kram E

Av BeaTris - 11 augusti 2007 10:04

Idag var det denna seriestrip, tyckte den passar bra till detta inlägg.

Av BeaTris - 11 augusti 2007 09:47

Sovit ut idag, skönt när ingen klocka ringer. Men jag vaknade tidigare imorse av att K ropade från sin säng, då trodde jag att vi var tvungna att gå upp men insåg att det var Lördag. Vi har hunnit med att äta frukost & snart ska jag bädda & diska & lite annat plock men ingen stress. Har inte planerat dagen längre än så, få se senare om vi ska göra något mer avancerat. Barnen ser Monsters Inc & njuter av en stressfri mamma & bara få vara i lugn & ro.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards