Alla inlägg den 15 november 2006

Av BeaTris - 15 november 2006 16:55

Just den här morgonen ska jag le när jag ser ditt ansikte och skratta även om jag känner mig trött och sur.

Just den här morgonen ska jag låta dig välja precis vad du vill ha på dig, skratta och berömma dig och säga att du ser fantastisk ut.

Just den här dagen ska jag strunta i tvätten och istället tillbringa extra lång tid i parken med dig.

Just den här dagen kommer jag även strunta i disken och låta dig lära mig hur man sätter ihop det där svåra nya pusslet du har fått.

Just den här eftermiddagen kommer jag att dra ur telefonjacket och låta bli att sätta mig framför datorn, och istället vara ute med dig och blåsa såpbubblor.

Just denna eftermiddag kommer jag inte att skrika på dig en enda gång, inte ens muttra irriterat när du gnäller och tjatar om glass, och om glassbilen kommer förbi får du välja en hel låda av din älsklingssort.

Just denna eftermiddag ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du blir stor, eller ha dåligt samvete för att jag på något sätt inte är tillräcklig som förälder.

Just denna dag ska jag låta dig baka dina egna kakor, och inte hänga över dig och göra kakorna åt dig.

Just denna kväll ska jag hålla om dig länge och berätta en saga om hur du föddes och hur mycket jag älskar dig.

Just denna kväll ska jag låta dig plaska vilt i badet och inte bli sur för att hela huset blir blött.

Just denna kväll ska du få vara uppe så länge du vill, och jag ska hjälpa dig att räkna alla stjärnorna på himlen.

Just denna kväll ska jag ligga bredvid dig när du somnar och strunta i om jag missar mitt favoritprogram på TV.

Just denna sena kväll ska jag stryka dig över håret och bara vara tacksam för att jag fått den största gåvan av dem alla, dig.

Jag ska tänka på alla mammor och pappor som söker sina försvunna barn. Mammor och pappor som går till sina barns gravar istället för att gå till deras rum. Och mammor och pappor som är på sjukhus där de ser sina barn lida ohyggligt, medan de själva håller på att gå sönder av hopplöshet och förtvivlan inuti.

Och när jag kysser dig godnatt ska jag krama dig lite hårdare, lite längre. Då ska jag tacka alla högre makter för dig och inte be om någonting annat – utom ännu en ny dag.

Av BeaTris - 15 november 2006 16:23

Ännu en dag tar snart slut. Har precis ätit lite mellis med barna, I´s kompis M  är här oxå. K tittar på Emil & tjejerna leker med Barbie´s & Bratz, väldigt kul tydligen.

Imorrn blir det lång dag på APU´n, 7-16.30 men sen är jag ledig på Fredag, men ska jobba delad tur på Söndag, 7.30-11 & 16-21.30 Mamma kommer & sover över på lördag & passar barna på Söndag fm, sen ska dom nog hem till sin Pappa ngn gång under lunchtimmarna.
Idag frågade jag chefen lite snabbt om det fanns möjlighet till xtrajobb i jul & det gör det, ska kolla på det ngn dag. Tänker nog jobba så mycket som möjligt, det är ju en jättechans & jag är jätteglad. Julfirandet får vi in på ngt sätt eftersom både jag & exet brukar vara kvar i "stan", ingen av oss som har släkt så långt borta.

Annars har det varit en lugn vecka, barna är lite småsega att få till & somna om kvällarna, igår slumrade K till på soffan, det var inte så kul, tog lite tid innan han somnade kan jag säga. Lär nog somna skapligt ikväll *hoppas jag*

Rätt trist väder, regnat ett par dar när vi ska hem så kläderna hamnar på tork i badrummet. Mörkt är det oxå fast klockan bara varit runt två. Skulle vara mysigt med lite snö nu. Men då blir väl längtan efter & jullpynta ännu större. Ska försöka ta ett fint kort på barna ngn dag, till & göra julkort av. Har oxå fått paketet från Panduro med lite pysselsaker.

Kram E

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards