Alla inlägg under juli 2008

Av BeaTris - 22 juli 2008 05:18

En snabb uppdatering då jag snart måste börja väcka K så vi kommer iväg till fritis. Tycker inte alls det är roligt att behöva låta honom vara där i semestertider men Mamma skulle ju iväg idag annars hade hon säkert ställt upp.....igen.

Vi var ju & köpte tyg igår, det fanns många färger att välja mellan så dert tog ett tag, valde till slut ett grönt, lite blombladsgrönt kan man nog säga & så ett åskblått som jag kallar det, en lite lagom mörk blå/grå färg. Hoppas nu Mamma får till ett par bra tröjor så ska jag lägga in bild vid ett senare tillfälle. Efter tyget åt vi kinamat & vi hade även en kompis, J med oss så hon drog med oss in så vi spelade några omgångar bingo.....vann inget.

Klockan drog iväg & vi beslöt oss för att dra oss hemåt så in på Ica, handla det nödvändigaste & sen sprang jag upp i R´s lägenhet & hämtade mjölken han hade i kylskåpet. Innan vi tog tåget bjöd jag J på en mugg kaffe från pressbyrån då hon betalat några brickor på bingon åt mig när jag inte hade kontanter. Skulle precis gå till tåget & åka hem för att vänta på barnen så ringer mobilen.....från jobbet & det hade kört ihop sig totalt, bara en personal & fel på en vakant rad så jag fick hoppa in, det var tack vare Mamma som kunde ta barnen. Det blev en rätt rörig/stressig kväll men det redde ut sig. Nu är det bäst att börja med väckningen, den kan ta en stund då det var svårt att somna igår.

Av BeaTris - 21 juli 2008 08:33

Tema: Färgglatt


1. Vilken är din favoritfärg?

2. Vilken färg har du helst på dina kläder?

3. Finns det någon färg du helt enkelt avskyr?


Mina svar:

1. Har flera men måste jag välja blir det nog blått

2. Samma där, blått i olika nyanser.

3. Nää, kan inte komma på någon.


Av BeaTris - 21 juli 2008 07:58

Varför sova längre än nödvändigt, det är ju onödigt eller hur *ironi*


Vaknade 20 över 7.....20 över 7, när jag är ledig idag & kan sova ut? Trots att jag var ganska trött igår när jag gick till sängs så hade jag svårt att somna, låg & vred mig ett bra tag. Men jag måse somnat till slut, vaknade & kände mig ganska utvilad så jag klev upp. Blir jag segh senare får jag väl slumra lite då. Barnen skulle iväg & fiska med sin pappa idag så dom kommer inte förrens framåt sena eftermiddagen. Jag hoppas Mamma kan komma hitåt & köpa tyg med mig & kanske ta en lunch eller fika.

Av BeaTris - 20 juli 2008 21:48

Mitt barskåp har sakta men säkert fyllts upp vartefter R kommit hem från olika resor. Har nu 3 olika bag-in-boxar + 3 olika viner på flaskor av både röd & vit sort. Just nu tar jag mig ett glas Tania, ett vitt vin från box. Tycker jag kan njuta av det ikväll när jag jobbat hela helgen & är ledig imorrn. R kom hem med 2 så´na boxar från Tyskland, han visste att jag ville ha det en annan gång men då hittade han inte det utan kom hem med ett rött vin som han blev tipsad om. Få se hur lång tid det tar innan jag däckar, nej då jag ska inte dricka mer än ett glas men jag känner nu när jag satt mig & varvat ner att jag är ganska trött. Men det har gått bra att jobba, har riktigt kul med vissa jag jobbar med, viktigt att kunna skratta & skoja lite.

Av BeaTris - 20 juli 2008 11:12

Hemma på rast igen, har druckit en stor latte från pressbyrån & ätit en smörgås, är ändå lite hungrig så jag får äta något innan jag börjar jobba igen halv 2. Köttbullar kanske.....som Älskling står & steker just nu, det blev visst färs över igår & den måste ju tas hand om innan han åker senare.

Det är riktigt tråkväder ut, åskan har gått lite & när vi kommit in till vissa boenden för att ta upp dom så har det varit kolsvart i rummet. Det blir säkert mer regn under dagen för att spä på det som redan kommit. Ikväll slutar jag 9 så då tar jag tåget hem & sover i min säng. Ska höra med Mamma om hon vill komma in till Mjölby imorrn, ska kolla lakansväv på ett ställe. Det är en tjej på jobbet som syr sina egna bussaronger & dom ser precis ut som köpta. Tyget finns i massor av färger & hon har flera olika som har samma färger som "riktiga". Bara att en som man beställer kan gå på 5-600 Kr & lakansväven kostar 45 Kr/metern & hon använder inte mer än någon meter.....liiiite skillnad måste jag säga.

Av BeaTris - 19 juli 2008 20:47

Tema: Mixat 


1. Vad har du under sängen?

2. Är du höger- eller vänsterhänt?

3. Spelar du spel på datorn?


Mina svar:

1. Damm

2. Högerhänt

3. Jadå, gratis webbspel för det mesta


Av BeaTris - 19 juli 2008 13:55

Doften av lasagne sprider sig, har kommit hem till Älsklingen & han fixar mat åt oss. Har en rast nu fram tills 16.30, sen har jag kvällspasset på 4 timmar kvar. Det blir nog inga större problem skulle jag tro. Timmarna på förmiddagspasset flög fram så det kändes aldrig segt att jobba. Det brukar vara samma på kvällen, lite middag åt gamlingarna & sen börja få dom i säng. Imorrn kör jag 6.45 - 10.00 + 13.30 - 21.00, ledig Måndag. På Tisdag börjar jag ett annat schema, går ner till 88% mot nuvarande 100 så jag kommer nog märka lite skillnad. Imorrn åker ju Älskling till Tjeckien så det känns skönt att vi kan umgås lite innan dess.

Av BeaTris - 18 juli 2008 08:31

Äter lite frukost & kopplar av lite, sov till halv 8 ungefär efter att ha vaknat vid 6-tiden första gången. Ska städa hos mina små grisar idag, det är ett måste. Kommer ju knappt vara hemma under helgen utan hinner nog bara hit en kortare stund imorron & ge dom lite mer mat sen får dom klara sig till Söndag kväll då jag kommer hem.


Igår var det ju tänkt att jag skulle träffa K, skickade ett mess vid 11, det kom inget svar förrens vid 8 på kvällen då hon ringde. Hon hade lagt ifrån sig mobilen & minnet att vi skulle träffats svek henne. Det är sånt som händer så jag förlåter henne. Nu ska vi försöka ses nästa Torsdag, hon har semester & jag är ledig då, dessutom har vi båda barnen så det skulle nog barnen uppskatta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards