Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

* En Chaufför Med Glatt Humör

Av BeaTris - 28 juni 2008 21:07

Idag har jag sett Älskling arg, han blev förbannad på ett gäng killar som betedde sig som svin på bussen. Lämnade ölburkar, utspilld öl & annat skit efter sig så R gick helt enkelt ut & gav tillbaka burkarna, eller slängde dom vid deras sida är nog rätta ordet. Jag kan nog lugnt säga att sen jag träffade R har jag fått mer respekt för yrket busschaufför. Det folk inte tänker på är att bussen är deras arbetsplats. Ta gnället över att en resa tar, säg 5 timmar pga att chauffören måste ta ett stopp på 40 minuter. Det beror på att föraren inte får köra mer än 4 timmar, h*n måste då ha en break på 45 minuter. Eller, vad skulle Du själv säga om att jobba 4 timmar i sträck utan rast eller möjlighet att gå på toaletten??


Jag har hört så mycket otroliga historier om hur vissa beter sig, den ena värre än den andra. Värst är nog turerna till Vikingbåtarna.....speciellt Cinderella som är en ren fylleresa. Det kan ta två timmar att städa en buss efter en sån resa bara för att folk inte har vett att ta med sig sitt skräp & sina burkar. Då har oftast arbetstiden gått ut & föraren får inte ens betalt på övertid.....R har inte ens OB på kvällar & helger. Ett ganska dåligt betalt jobb med tanke på hur mycket som körs kvällar/helger. Så här är det i allafall där R jobbar, det kanske varierar från olika bolag, jag är inte riktig säker. R & jag har samma timlön, men jag får mer betalt när jag jobbar kvällar & helger.


Det gnälls en hel del också, oftast på sådant som en busschaufför inte kan påverka så som trafiken tex. Nää ni, jag skulle kunna gå på ett tag till men det tänker jag inte göra, men jag kanske kan be er tänka till en extra gång på hur Ni skulle vilja ha det på erat jobb. Jag tror inte många skulle gilla gnäll på allt som sker omkring & att behöva städa upp skit & skräp efter andra. R är ingen elak busschaufför, han är en lugn & snäll kille men han behandlar andra som han själv blir behandlad så tänk på det, visa chauffören en vänlig sida så får du det med all säkerhet tillbaka.


 
 
Åsa

Åsa

28 juni 2008 22:19

Å ja har hört en massa via min pappa som varit chaufför i många , många år och innan han körde buss körde han taxi.
Han är också en lugn person men kan bli väldigt arg vid tex ett sådant tillfälle som du nämnde.Det är ju också viktigt att kunna säga ifrån för som sagt det är deras arbetsplats och det där med lön så har min pappa , inte heller haft någon ob, som vi har inom vården.
De körde dock inga resor till båtarna utan mer stockholmsresor, till teatrar, semester resor som till österrike en vecka osv då är ju som regel medelåldern högre och inte sådana som vill supa sig redlöst berusade med.Vilket jag vet att min pappa tyckte var skönt. Nu är pappa pensionär och jobbar ytterst lite.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Nenny

Nenny

29 juni 2008 09:02

Inget OB på kvällar o helger. Det är väl inte rätt??

http://nenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards