Alla inlägg den 21 juni 2008

Av BeaTris - 21 juni 2008 21:23

När R åkte hem & packade förut, poppade jag & K popcorn & så tittade vi på Hitta Nemo.....jag halvtittade men tycker ändå den är så härlig, en av dom bättre Disneyfilmerna. K får sova på luftmadrass inatt, I sover hos en kompis så vi pumpade upp madrassen som R tagit hit. Han fick välja & ville sova hos oss. R ska ju till Eskilstuna imorrn, han vet inte riktigt hur det blir men han tar för givet att han ska vara borta några dagar. Gissa hur det känns.....inte alls kul, saknar honom redan & det känns jobbigt. Konstigt att det kan kännas tufft & ensamt trots att han är här, trots att han kommer vara kvar i Sverige & ha tillgång till både Msn & mobil. Känner mig redan ensam trots att barnen ska vara här, vet inte varför jag känner mig så. Men det kommer snart kännas bättre, det tror jag i allafall.

Av BeaTris - 21 juni 2008 15:49

Barnen är här & vi har fått lunch i oss, det blev lite Midsommarfirande kan jag nog säga, med sill & potatis & jordgubbar till efterrätt. Kvällens tänkta middag får vi ta & hoppa över för magen är proppmätt.....i allafall min. Glömde dock att fota lite, synd men inget att göra åt.


Få se vad det blir resten av dagen, vore skönt & få med resterande personer ut på en promenad nu medans solen håller regnet borta. Men som vanligt får jag väl gå själv i så fall, för det är ingen som jublar när jag nämner ordet promenad.


Av BeaTris - 21 juni 2008 08:52

Vi ändrade våra planer igår, från början var det ju tänkt att det bara skulle vara R & jag. Sill, potatis, ägg, gräddfil till lunch......jordgubbar, vaniljvisp & mintpinnar till efterrätt & så pommes & lövbiff på kvällen. Istället blev vi utbjudna till R´s föräldrar på torpet så vi åkte dit istället, det blev mycket trevligt trots blandat väder. Precis när vi dukat ut lunchen bestående av detsamma som vi tänkt oss (men köttbullar istället för äggen) & lagt upp & börjat äta kom ett stort grått moln. Små droppar till att börja med så vi tog det säkra före det osäkra & bar in allt igen.....tur det, för i nästa minut störtregnade det. Där satt vi i halvmörker & med tända ljus & njöt av god mat & skrattade åt vårt typiska sommarväder. När skuren var över kom solen en liten stund. Vi trotsade gråa moln & kyla & satt ute & åt jodgubbar med vispad grädde. Fast lite kallt var det dock så R´s mamma B hämtade en varsin filt åt oss, det blev lite skönare. Solen kom fram & värmde riktigt bra till slut. Vi började bege oss hemåt vid halv 6, tog lite små omvägar hem så det tog ett tag. Jag hade blivit sugen på ost & kex men hittade inget som var öppet förutom Statoil & där hade dom inga smörgåsrån som var prio 1. Så istället blev det smörgås med ost/skinka. Kollade en Beck-film, åt godis & pop delight, till det blev det en Bacardi-Lemondrink som R slängde ihop.....god. Idag kommer ju barnen, så maten för idag är ju redan klar, få se om dom kommer till lunch & vill ha lite sill med oss, svårt att tänka mig det så jag får väl slänga fram köttbullar också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards