Direktlänk till inlägg 3 juni 2007

* Liseberg 2/6

Av BeaTris - 3 juni 2007 11:58

Tidigt upp & sent i säng.....det blev kontentan av en trevlig dag på Liseberg. Det började väl dock inte så smart. Jag hade totalt missat att vi skulle åkt med bussen från ett annat ställe & inte härifrån. Men vi fick åka med & byta så det löste sig till slut.


Väl framme i Göteborgs så ökade värmen & det höll i sig hela dagen, perfekt väder så det var mycket folk med andra ord. Mycket folk betyder köer, köer & åter köer. Den värsta var nog på eftermiddagen när vi skulle äta. Envisa som vi var så gav vi inte upp trots 1½ timme i kön till Burger King innan vi fick lite mat i magen. Men tid hade vi rätt gott om, 8 timmar närmare bestämt. Trodde väl innan att det skulle bli svårt att slå ihjäl men inte då.


Mina barn är inga vrålåkare (ännu) så för oss räckte det med ett stort åkhäfte.....dvs 18 åkkuponger & 3 biljetter till lyckohjul. Det blev mest barna som åkte men vi vuxna fick följa med på Kaninresan (jag två gånger) Lilla Lots (bara jag) & så Kristallsalongen. K åkte Flygkarusellen & Knatterally på egen hand. Stod så snällt i kön & väntade på sin tur med biljetten hårt i handen. Båda barna åkte Fisketuren tillsammans.


Testade lyckan på några lyckohjul med det slukade bara pengar & gav ingen vidare utdelning. K hade turen & vann en liten väska med blandade godispåsar från Malaco. Annars var det mest andra som vann & fick högvinster. Frågan är hur många hundra som spelars bort? Vi spelade nog lite lagom & spenderade lite inne i en souvenirbutik. Där valde I en söt staty i form av Kaninflickan. K valde en nyckelring med Lisebergskaninen & ett armband med densamma fast som pirat. Nyckelringen gav han nu till mig så jag kan ha den i min nyckelknippa tillsammans med det illgröna nyckelbandet jag köpte. Dom fick också varsitt frostat glas.


Runt 20.30 började resan hemåt & efter bussbyte, hemkomst & sista biten till fots i kyla med en förtvivlad K så var alla i säng runt ca 01.00 skulle jag tro. Sent men ack så skönt att få krypa ner & sova ordentligt, för på en buss sover man inte speciellt bra.


Jag vill ge mina barn en eloge & mig själv lite skäll. Skäll ska jag ha som blir irriterad för deras små egenheter. Ta tex I.....hon var ganska trött ett tag, mycket pga tidigare kvällars dans & skolfest & annat.  När hon är trött så står hon & hänger & ser bara allmänt uttråkad ut. Det gör att jag känner att hon inte uppskattar det som händer. Men det blev bättre efter lite lunch. K han har en tendens till att skutta fram & när han då håller mig i handen så dras ju armen fram & tillbaka, också en struntsak men som jag kan bli måttligt irriterad över. Elogen ska barna ha för trots en heldag med mycket värme, köande, gående osv så gnälls det inte, inte på det sättet man kan höra andras barn göra. Det var heller inget tjat om det ena & det andra. Dom var så nöjda med sina saker dom fick & dom attraktionerna dom fick åka & dom chanserna vi tog på lyckohjulet. Det kunde varit mycket, mycket värre & jag insåg det när jag kom hem.....att jag överreagerar i mycket som dom gör. Så fy på mig & tack till er barn för att ni är ni & att ni är mina.....Älskar Er över allt annat. Puss.


Kram E



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards