Alla inlägg den 20 juli 2007

Av BeaTris - 20 juli 2007 21:09

Efter en sen fika med Morfar & L var varken barnen eller jag speciellt hungriga. Så vi bestämde att det fick bli blåbär & mjölk & till det smörgås istället för lagad middag. Dom har varit ute i skog & mark & plockat en hel del blåbär, ska frysa in det som blev över & baka något gott någon dag.


Innan kvällsmaten tog vi en promenad & hämtade ut ett paket.....jag har beställt lite jackor som kan vara bra att ha framåt hösten. I & K fick köpa lite Fredags/Lördags godis innan vi gick resp cyklade hem. När vi ätit blev det film i soffan, men inte med någon av dom nya utan Pippi på dom sju haven.....den riktiga & inte tecknade. Jag såg inte hela, pysslade med lite annat. Lite rastlös kanske.


Nu sover snart båda.....det är K som har lite sömnsvårigheter ikväll, han har bränt sig på brännässlor & det svider lite. Han har fått en bomullstuss fuktad med lite alsollösning på & så plåsterttejp så den ska sitta kvar. Har lovat att det borde vara bra tills han vaknar i morrn bitti.....måtte det vara så annars får jag väl skäll.


Kram E

Av BeaTris - 20 juli 2007 14:57

Imorse hade jag behövt draghjälp.....hade stora problem att vakna till liv. Till slut var jag tvungen att släpa mig in i duschen. Sov med linserna på inatt & det var nog vettigt för jag hade inte klarat av att peta in dom på rätt plats. Tog en varm dusch.....läst någonstans att varmt är bättre än kallt, det får blodcirkulationen att komma igång & ja efter duschen var jag lite piggare, men bara lite. Det är tur att ett förmiddagspass går snabbt, det rullar på rätt bra.


Handlade lite helgmat & annat på vägen hem & sitter nu & väntar på att barnen ska komma tillbaka. Det hade gått bra enligt Morfar & dom höll sams & var snälla mot varann. Så även om dom är färdiga att slå ihjäl varann när jag är med dom så kan dom uppföra sig borta hos andra & när det bara är dom två.....tack & lov för det.


Eftermiddagen blir lugn, har fått hem två nya filmer till barna: Hitta Nemo & Monsters Inc. Dom har sett dom X antal gånger men det är filmer jag tycker är sevärda & som jag kan se tillsammans med dom. Får väl se om dom vill se någon av dom senare.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards