Direktlänk till inlägg 31 januari 2007

* BonusMamma

Av BeaTris - 31 januari 2007 20:17

Mina barn tas just nu hand om en annan kvinna....exet är ju i Italien & hans tjej som nu bor där får kliva in & ta över...ja vad tar hon över, Mamma rollen kan det ju inte vara för hon kommer ju inte kunna ta min plats. Hon är väl lite av en BonusMamma till dom. Konstigt nog så känns det inte speciellt främmande, det känns helt enkelt OK. Fast man kanske borde tyckt att han *exet alltså* skulle frågat mig först, om jag kunnat tänka mig ta barna några extra dagar eller om det gick bra att hon tar hand om dom när han är borta. Jag själv skulle nog inte bett min nya *även om vi bodde ihop* att ta mina barn & speciellt inte om han inte hade egna barn. Så stora är ju inte barnen & det känns säkert konstigt för dom att bara hon är hemma nu & att hon är den som bestämmer. Fast det är klart, dom har ju varit med om det förr, jag höll ju på att dra mig i fördärvet precis efter separationen & bodde ett kort tag ihop med en kille & då fick ju han ta hand om dom på dagtid under ett par veckor då jag jobbade, men då kom jag ju hem & sov hemma. Det är lite skillnad.I allafall så gick det bra, pratade lite med dom förut & barnen var så snälla. Hon hade väl varit lite orolig att K skulle vara ledsen & längta efter Pappa vid sovdags men det hade inte varit några problem. Känns som att jag kan känna mig lugn i Exets val av tjej, hon kommer bli en bra extramamma åt mina barn. Imorrn ska vi åka & titta på marsvinen, I blev jätteglad, ville inte att K skulle följa med så då sa jag att hon får inte säga något till honom. Visst skulle han säkert tycka det var kul men ibland måste man kanske göra något med bara ett av barnen. Han får ju se dom tids nog för jag är nästan säker på att vi kommer ta dom. Får vi börja klura lite på namn. Jag är ju lite inne på Vilda på det ena så vi får väl hitta på något till det andra också. Får väl avvakta tills vi sett dom små liven. Ska bli spännande.Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards