Direktlänk till inlägg 20 januari 2007

* Att Känna Saknad

Av BeaTris - 20 januari 2007 12:41

Den gör ont....saknaden efter Moltas. Ensamheten känns så mycket värre & jag tycker det är oerhört jobbigt att det är Lördag. Alla har ju sitt känns det som. Varje gång man går ut i köket lr genom vardagsrummet kommer tankarna, ingen som tjattrar glatt lr nosar nyfiket längs buren för att se om det kommer ngt gott. Jag tror jag älskade det där marsvinet mer än vad jag var medveten om. Han var ett sällskap även om jag inte ägnade honom uppmärksamhet dygnets alla timmar. Nu är det så tyst, buren är städad & bortplockad & Moltas ligger i jorden. Skuldkänslor över att han var ensam när han somnade in skär i kroppen. Även om jag inte kunnat rädda honom hade jag kunnat sitta med honom. Att man kan sakna någon så......att det känns som man ska gå sönder. Man ska kanske inte ha husdjur när man binder sig så lätt, ändå vill jag att veckorna ska gå lite snabbare så kanske det finns en ny liten Kompis här. En som kan fylla tomrummet. Jag känner mig nog lite som Knyttet. Jag tröstar Isabella.....men vem tröstar mig?? Det är ju inte bara saknaden efter Moltas som känns svår, utan även efter T lr någon. Men att ha ett förhållande av vilket slag som helst bara för att slippa ensamheten passar inte mig, känner mig bara ännu mer ensam då. Jag vill hitta Han som tycker om mig för den jag är & som jag tycker om för hans skull. Mår bättre av att vara själv, så man vänjer sig & en dag hittar jag min Någon & kommer då upskatta det på ett annat sätt. Nu ska jag ringa jobbet & se om dom behöver hjälp ikväll.Kram E

 
 
Liten

Liten

21 januari 2007 14:11

Jag vet precis hur du känner det. Och det är så djävulskt jobbigt ibland. Man saknar nån så det kan skära i hjärtat ibland. Nån att dela vuxensakerna med. Men inte med nån som man inte har dom rätta käslorna för, då lurar man både den och sig själv...

http://liten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards