Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

* Pengar Kommer & Försvinner

Av BeaTris - 15 juli 2008 06:18

Fick lite pengar idag, aktivitetsstöd då jag avbröt mitt i en period nu när jag jobbar. Inte så mycket men lagom för att betala några släpande räkningar. Snart kommer Juli månads bidrag & lön, det kan bli kärvt då det inte kommer täcka allt jag behöver till men det löser sig & jag får väl skjuta på några till Augusti då det blir ganska bra lön.....inte så kul att behöva göra så men vad ska jag göra, råna en bank?

 
 
Nenny

Nenny

15 juli 2008 07:03

Näe att ha ont om pengar är inge kul. Jag vet... Men hoppas det ordnar sig.
Råna en bank är nog inget alternativ... ;)
Kram

http://nenny.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

15 juli 2008 15:45

Usch ja jag vet precis hur du har det:( Är såå jäkla tråkigt att behöva ligga efter med räkningar,men som du säger vad ska man göra??? Vi har precis tagit oss ur det där att man måste ligga efter och det känns väldigt bra:) Men så är vi 2 st oxå som hjälps åt:) Hoppas att allt löser sig nu;)
Kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
camilla

camilla

15 juli 2008 19:14

Jag utmanar dig, gå in på min blogg & kolla!=)

Kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Loppan

Loppan

15 juli 2008 19:53

Näää.. dåligt med pengar är inget skoj. Jag förlorar ju 5% from 1 juli på min sjukpenning. Det innebär en dryg 1000-lapp och jag hade ju det så gott ställt förrut på mina då 80%.. eller inte.. man kan ju fortsätta sparka på som som redan ligger, detta är min andra sänkning av inkomst samt höjning av facket sedan nya regeringen. Nä fy, det kommer bli jättetufft för maken har sämre lön denna månaden också eftersom han inte har någon semester att ta ut utan får ta pappadagar.. Men det är inget att göra utan vi får ta det för vad det är. Tur vi har köpt det mesta vi behöver till liten. Det är ju bilstolen kvar samt lite nya kläder. Men när Peter börjar jobba igen efter semestern blir det bra igen.

Ja.. magen min har sjunkit en del ytterligare.. undrar om den kan sjunka mer nu.. ??

Men egen tid, vad är det.. Nä fy, jag behöver göra saker för tiden går snabbare, jag blir aktiverad, kan inte bara sitt och glo framför en tv eller datan eller så under en hel dag.. kvällen däremot brukar jag ta det lungt och då slappar jag här, det är min egentid det.. =)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Mia

Mia

17 juli 2008 12:24

Pengar är en ständig källa till bekymmer, eller snarare bristen på dem.
Hoppas det löser sig och funkar för dig i alla fall!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards