Alla inlägg den 8 maj 2008

Av BeaTris - 8 maj 2008 19:59

Vilken seg dag, klockan är bara 8 & jag är redan trött. Ska se Lyxfällan & sen krypa ner i sängen med datorn. När R släppte av mig i förmiddags sa han något om vi ses sen, vet inte vad han menar med det, kanske imorron. Jag tänker inte ringa & fråga heller, ja jag vet jag är långsint & småtjurig =)

Jag vet att jag betyder mycket för R & att han älskar mig men det vore mysigt att umgås också. Istället har jag suttit här själv & känner att hitta på några planer imorrn kväll på ren jävelskap. Jag är ingen bra flickvän som tänker så här, men jag är den jag är så det så.

Av BeaTris - 8 maj 2008 17:17

Jag har ätit glass.....en god mjukglass. Men inte med R utan med J. Messade henne & frågade om hon ville göra mig sällskap & köpa frimärken. Vi hamnade på macken & där har dom mjuklass för 20 Kr, det blev en med hallonsmak i. God, bara att jag inte vet hur många p den kan ha varit på. Det var kanske 2 dl & den kändes inte så där jättefet & krämig som mjukglass kan vara utan mer lagom. Jag tänker ta en chansning & inte räkna glassen utan jag tror faktiskt jag lyckats kompensera den genom min motion idag & igår. Börjar bli dags för kvällsmat, har inte riktigt planerat in något men ska nog hitta något att äta.

Av BeaTris - 8 maj 2008 13:16

Precis ätit lunch, lagom mätt & rätt seg. Jag har inte sovit världsbäst inatt. R dök upp vid halv elva igår så det blev inte så mycket pussande, jag hade redan gått & lagt mig. Orkar inte sitta upp & vänta när jag inte har en aning om när han kommer. Det tog 30 minuter så sov han som en gris, tvärs över sängen & puttade mer eller mindre ut mig åt sidan. Han är nu hemma hos sig, trots att han är ledig. Väntade visst paket med modellsaker så han sitter väl med det. Jag är inte sur, tycker bara att det är tråkigt att han hellre sitter inne än åker till någon solig plats & äter glass med mig. Jag orkar heller inte vara den som hela tiden ska föreslå något, han lever sitt liv & jag mitt. Han jobbar som vanligt i helgen så då lär vi inte ses. Vad är det som säger att jag är ledig imorrn kväll när han slutat jobba?? Det här borde jag säga direkt till R jag vet men jag orkar inte ställa en massa krav, men han ska inte ta mig för given, att jag är tillgänglig när han är det. Det gjorde Exet & se hur det slutade.


Av BeaTris - 8 maj 2008 09:20

Har jag bestämt mig för något så blir det ofta så. Nu har jag varit ute på en intevallrunda i spåret. Varvad jogging/rask promenad, jag satte 23 minuter som mål. Det tar ca 25 att gå runt & jag visste ju inte hur mycket jag skulle orka. Började jogga & kom ganska långt första biten, sen varvade jag ner tills pulsen var hanterbar & så på joggingen igen. Det tog 20 minuter att komma runt. Men min joggingkondition är ganska dålig, fast säkert bättre än vad den skulle varit för 8 Kg & X antal 100 000 steg sen. Jag avslutade varvet med att jogga uppför sista backen så pulsen skulle få en sista höjning. Sen var det ju självklart långa uppförsbacken vid järnvägsbron, där blev det lite flåsigt. Jobbigt.....visst, men det känns himla skönt nu, efteråt. Jag känner mig pigg, energisk & hungrig så nu blir det frukost.


Av BeaTris - 8 maj 2008 08:54

       


Frukost: Wasa sport med ost/skinka, miniyoggi, kaffemjölk = 4 p

Mellis: Äpple = 0 p

Lunch: Ris, snabburgare, dressing & grönsaker = 6 p

Mellis: Mjukglass =5-6 p? (Ap)

Middag: Mjölk, havrefras, banan, smörgås med kaviar & feta/gurk = 8,5 p



Dagens p = 20 + 2,5

Totalt antal p = 18,5

Sparade p = 1,5 + 2,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards