Alla inlägg den 7 maj 2008

Av BeaTris - 7 maj 2008 16:02

Det har jag fått minst två kommentarer om & ja, jag måste nog hålla med. Jag gör dagligen något åt min viktsituation & jag "kämpar" varje dag. Nu känns det som motivationen är på väg upp, jag försöker planera alla matintag i förväg. Tex planerar jag frukosten kvällen innan & lunchen under morronen. Allt för att hålla blodsockret på jämn nivå så suget inte ska sätta in. Nu är det riktig härligt försommarväder så det känns lockande att snöra på sig skorna & gå ut om det finns risk att falla i groparna som uppstår ibland. Jag har varit ute två promenader idag, den sista på en timme. Hade precis ätit men klarade av att hålla rätt så raska steg hela vägen. Jag testade tom att jogga kortare bitar & det kan nog mycket väl bli så att jag ger mig ut i spåret & kör lite intervall för att sakta men säkert få upp joggingkonditionen. Jag har bra dagar & jag mår så bra, det spåret ska jag fortsätta på nu.

Av BeaTris - 7 maj 2008 11:55

Hade planerat att träffa en kompis & ta en promenad men hon skulle visst rycka in & jobba så vi får skjuta på det. Har redan varit ute en sväng men är inte nöjd så det blir en promenad senare. Det sjuka är att jag skulle kunna ge mig ut i spåret & jogga lite försiktigt, där är det rätt svalt tror jag. Kände det förut att det kommer bli en varm dag, får väl ta med mig datorn ut & lägga mig i solen. Har plockat fram kyckling till dagens lunch & trots att jag nyligen åt mellis så suger det lite i magen. Så jag får nog ta & börja tina upp kycklingen & fundera på vad jag ska hitta på med den. Ikväll skulle R komma förbi, han ville pussa på mig *L* & det kan jag ju inte säga nej till. Nää, nu ska jag ut i solen & gräsmattan som är full med gula små solar.....maskrosor.

Av BeaTris - 7 maj 2008 08:48

Tog ingen mer promenad igår, tyckte det fick räcka med närmare 17 000 steg. Så jag slöade lite i soffan, hade sett lite om vad som skulle hända på Desperate Housewifes så jag satte på the & tog ett äpple till det. DH är ingen serie jag följer slaviskt utan jag kollar på något enstaka avsnitt när jag inte ser på annat. Men igår var det ju riktigt spännande, måste ju bara se nästa vecka också.....för det var väl inte säsongsavslutning redan?? Ikväll är det den spännande fortsättningen på Grey´s, det måste jag också se. Måste allt sluta så spännande så man bara vill att tiden ska hoppa över en vecka.

Av BeaTris - 7 maj 2008 07:57

           


Frukost: Kaffemjölk, smörgås med skinka & paprika = 3 p

Mellis: Äpple + banan = 1 p

Lunch: Kycklingpaket, cous-cous & kesoröra = 7,5 p

Mellis: Kaffemjölk & hallon = 0,5 p

Middag: Soppa & smörgås= 7 p

Kvällsfika: The = 0 p



Dagens p = 20 + 1,5

Totalt antal p = 19

Sparade p = 1+ 1,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards