Alla inlägg den 16 september 2007

Av BeaTris - 16 september 2007 16:41

Ska bli intressant & se om M hör av sig ikväll.....han borde ju komma hem idag. Har inget hört sen i Torsdags, men jag messar inte heller. Jag tänker inte ligga på för hårt.


Jag kopplar bort honom rätt så bra, för varför ska jag sitta & tänka på honom när jag inte får någon bekräftelse på att han tänker på mig? Tyckte jag la ut ett rätt bra bete i Torsdags när jag skrev att jag hade tyckt det var trevligt att ses innan barnen kom.


Tänker inte lägga ut ett lockrop om att det känns ensamt & tomt i sängen.....då blir det bara det allt kretsar kring. Jag vill vara lite mer säker på att han är intresserad av mig & ju mindre jag ligger på & messar desto mer väcks kanske nyfikenheten eller? Som kvinna får man vara slug & spela lite svårflirtad.


Kram E

Av BeaTris - 16 september 2007 16:30

Nu har I kommit hem, hon tog tåget själv idag också.....ville inte ens att jag skulle möta henne. Jag har nu ställt frågorna till henne också & har uppdaterat inlägget. Just dom här frågorna kanske hon var lite för gammal för eftersom hon fnissade lite generat ibland. Dessutom så ifrågasatte hon hur jag menade & det var svårt att få lite kortare svar. Men det blir kul att testa nästa omgång frågor.


Hon har även sålt lite jultidningar & nu kommit upp i omkring 700 kr.....ska be att få kolla vad hon sålt :)


Idag har K & jag bara varit inne.....det har varit urtrist väder & mörkt större delen av dagen. Blir skönt imorrn när han får gå till dagis några timmar. Jag ska ju jobba igen men sen vet jag inget mer.


Kram E

Av BeaTris - 16 september 2007 11:26

* 5 dl vatten

* 30 g jäst

* ½ msk smör eller margarin

* ½ msk salt

* 4 dl rågsikt

* 1 l (drygt) vetemjöl


- Värm vattnet knappt fingervarmt, 30°.

- Rör ut jästen i en del av vattnet, saltet och rågsikten .

- Arbeta in vetemjölet till lagom fast deg. Strö lite mjöl över och låt jäsa under duk ca 30 min.

- Tag upp degen på bakbordet och arbeta den tills den släpper bordet. Dela degen i fem delar och trilla ut varje del till en längd.

- Dela varje längd i 5 delar. Vänd dem i mjöl och lägg dem på smord plåt.

- Lägg över bakduk och låt bröden jäsa c:a 30 min.

- Grädda dem 10 min i mitten av ugnen i 225°.

Av BeaTris - 16 september 2007 11:02

Här händer det saker, vi har ätit frukost & klätt på oss. Jag har andra & sista plåten men källarfranska i ugnen så nu ska frysen fyllas på lite igen. Sakta men säkert sprids doften av nybakat i lägenheten.....härligt.


Det tidigare inlägget Barn funderar ska jag uppdatera lite senare med I´s svar.....hon får vara med tills hon fyllt 10. Fick tipset av Loppan & tyckte det verkade lite kul så det kommer nog bli ett återkommande tema precis som Tjejsnack. Länk till sidan med frågorna finns i menyn.


Kram E

Av BeaTris - 16 september 2007 10:37

Vad är en kompis?

K svarar: En vän.

I svarar: En som hjälper till, tröstar & frågar om dom får vara med.
Varför är det bra att ha kompisar?

K svarar: För att det är kul att leka.

I svarar: Ehh, (fnissar)för att man inte ska känna sig ensam.
Varför kramar man den man tycker om?

K svarar: För man är kompisar. Är man dum måste man kramas & säga förlåt.

I svarar: Ifall den har gjort något snällt.
Varför gifter man sig?

K svarar: För att man tycker om.

I svarar: Ehh, (fnissar igen)för att man kanske gillar varann & inte vill skiljas från varann.
Vad är kärlek?

K svarar: Ehh, för att man är kära.

I svarar: När man tycker om nån & gillar den mycket.
Varför får man inte slåss?

K svarar: Då måste man säga förlåt. (Talar också om att han aldrig gör några dumheter på dagis)

I svarar: För att det är väldigt dumt & det kan bli en olycka.


(K 5 år & 5 månader 16/9~07)

( I 9 år & 11 månader 16/9 ~07)

Av BeaTris - 16 september 2007 08:05

Det är inte lätt att dela säng med sin son.....trots en dubbelsäng. Han ska alltid ligga i skarven även när I inte ligger brevid. Det innebär att han ligger precis på mig, ligger jag med ryggen mot, ja då är han där & buffar. Trångt & varmt, så mitt i natten bytte jag sida & tog den andra halvan. Äntligen lite space.....ett tag i allafall för nästa gång jag vaknade så låg han där.....nära & gärna på mig med armar eller ben. Kuddar ligger slängda åt alla håll & inte vill han ha eget täcke utan ska gärna dra i mitt. Skulle nästan kunna tro att någon gått en brottarrunda i sängen. Men även om jag uppskattar att sova ensam utan barn så är det lite gosigt ibland.....när man inte får en armbåge i ryggen.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards