Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av BeaTris - 11 augusti 2008 21:55

En dag som bara spenderats i lugna takter, jag har plockat & städat lite & ska fortsätta lite imorron innan jobbet. Jobbar kväll & så dag på Onsdag så Pappa & Lisa kommer ta hand om barnen. Isabella sover borta inatt igen, hos en kompis ute på landet. Kristoffer fick också leka av sig lite, han ringde en kompis i 6-årsgruppen han ska gå i. Dom har ju gått på samma dagis & 5-års så dom har kul ihop. Tänk att skolan börjar på Måndag, sommarlovet har bara rusat förbi. Men det blir nog skönt för dom att komma in i vanliga rutiner igen. Det blir veckobyte nu eftersom det fallit in så i & med pusslet i sommar. Det kommer nog bli bra det med.


R jobbar.....tror jag, han hade en Vikingkörning & jag vet inte vilken. Han har jobbat en del igen men nu blir det snart förändring. Han har nämligen fått en tillsvidaretjänst på schema. Han kommer köra tidiga mornar, kvällar varav en del lite senare men inga helger om det inte behövs extrapersonal vilket det säkert lär göra men det kommer nog bli lättare att planera in om vi vill göra nåt & ekonomsiskt sett blir det också stadigare, han vet vad han gör från dag till dag.


Imorrn ska jag låta bli att ställa klockan, förhoppningsvis får jag sova tills jag känner mig utvilad. Sov eller snarare var totalt däckad ett par timmar tidigare så jag låg & sov medans barnen tog det lugnt. Trots det är jag rätt seg nu & ska krypa ner brevid Kristoffer & Draken han fick, den gillade han skarpt.

Av BeaTris - 11 augusti 2008 10:52

När barnen var små så plockade jag undan kläder & annat som jag ville spara. I flytthasten vid separationen så blev mycket kvar så då & då kommer jag på vissa saker som jag känner att jag vill ha tillbaka så då får jag be Exet om dom.....ibland flera gånger. Nu har jag i allafall fått några kartonger & precis gått igenom en stor tung sak. Den var fylld av böcker en del var inte ens mina så dom får han tillbaka. Men det roligaste var en mindre kartong i den stora som var fylld av minnen. Det var en massa vykort från min Pappa då han reste mycket i jobbet på 70 & 80-talet. Det fanns en hel massa Grattiskort, ända från 1-årsdagen tills 19 år senare då jag fyllde 20. Konfirmationsminnen, bokmärken, skolfoton, poesibok & en kallelse till operation av borttagning av polyperna 1979. Helt sanslöst att Mamma sparat detta åt mig & att det fortfarande finns kvar. Ska köpa in lite snygga boxar på Ikea både till mina & barnens minnen.....för minnen är värda att spara på.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards