Alla inlägg under oktober 2008

Av BeaTris - 11 oktober 2008 07:19

                         


Tidigt uppe som vanligt men det kan nog bero på att jag somnade innan 22 igår kväll. Eftermiddagen bestod av disk, dammsugning & städ av marsvinsbur. Till middag stekte jag hamburgare åt ett kompani kändes det som. Isabella hade tre kompisar på besök, en av dom avböjde mat så det var jag plus 4 ungar vid köksbordet som mumsade burgare med bröd & tillbehör. Efter maten fixade jag undan & sen blev det promenad till macken för lite godissköp, Kristoffer fick några bitar lösgodis & så köpte vi en dubbel guldnougat som vi delade på vägen hem. Tjejerna var redan där & fixade sitt eget godis. Dom var sen ute större delen av kvällen så det blev inget Idol här men det gör inte mig något. K & jag satt i soffan & mös & när Rickard kom hem satte han sig & åt & fixade lite i köket.

Av BeaTris - 10 oktober 2008 13:08

Fredag & jag har jobbat några timmar på förmiddagen, sen blev det en sväng till Komvux & caeterian, där det blev en fikastund med Karolina. Lämnade även in närvarorapporten till AF & sen var det bara att åka hem & invänta Kristoffer, han hann knappt komma innaför dörren så ringde det en kompis. Dom två leker nu på hans rum & jag tänkte lägga mig på soffan & läsa en bok. Sov för jävla (ursäkta) inatt så jag är ganska trött men ska diska & dammsuga under eftermiddagen & inte glömma bort våra små fyrbenta & göra lite fint i buren också.


                     

Av BeaTris - 9 oktober 2008 15:43

Satt & skrev om inlägget nedan & kom på att jag kanske att kopierat texten innan jag klickade bort sidan & det hade jag, lättnad för jag får aldrig ihop det på samma sätt andra gången, det blir kortare & andra ordval. Så nu finns inlägget där.....i sitt orginal.

Av BeaTris - 9 oktober 2008 15:39

När jag gick till sängs igår var jag fortfarande låg, Rickard hade somnat & pussade som vanligt hej då imorse.....nja, kanske lite mer intensivt på kinden. Det kändes alltså inte helt okej, men nu så gör det det. Vi har pratat om det som hände, jag har fått förklara & han har bett om ursäkt. Det var inte hans mening att jag skulle känna mig överkörd & det förstår jag. Han plockade ju ner högtalarsystemet igår & slängde det i grovsoprummet av ren ilska. Imorse ångrade han sig & det var ju ren tur att dom tömde innan han var där. Nu har han återigen fixat ihop det men dom högtalarna som han satte på väggen igår skruvade han nu upp sidorna på Tv-bänken & dom två på stativ som tidigare stog vid Tvn står nu på varsin sida om soffan.....riktigt snyggt blev det & jag tror båda är nöjda med den kompromissen. Det är så skönt, vi kan bråka, båda tar på sig ansvar, båda säger förlåt & menar det samt att vi verkligen känner att orsaken till bråket är utrett.....även om det handlar om liten småsak. Ska jag vara ärlig så var det nog aldrig så med exet, utan där slutade det med att jag kröp till korset efter några dagars tjurskallighet & vi redde riktigt aldrig ut vad som var problemet. Men det är ju sällan ens fel att två träter & även om barnen hör att man bråkar så ser dom även att man blir sams & vänner igen.


            


Av BeaTris - 9 oktober 2008 15:35

Skrev ett längre inlägg, skulle leta upp en passande bild & klickar bort Blogga Gratis. Smart va?! Jag skulle ha öppnat en ny flik innan.....ja, bara att börja om.

Av BeaTris - 9 oktober 2008 06:23







                 

Av BeaTris - 8 oktober 2008 21:11

Två kvällar nu så har Isabella valt att följa med mig ut på kvällspromenad, kylig sådan men uppfriskande & skönt samtidigt. Vi har gått samma runda båda kvällarna & den tar ca 40 minuter. Ikväll ville även Kristoffer följa med men Rickard fick honom att stanna inne genom att se film. Det betyder ju mycket för både mig & Isabella att vi två får tid tillsammans. I Måndags var Kristoffer hos en kompis, då fick jag hjälp av Isabella att fixa till maten, hon skalade potatis & jag ordnade kålpudding. Vi har inte lika många bråk längre.....visst kan jag bli irriterad & höja rösten men det är ofta i samband med att hon hugger på sin bror, hon vill gärna vara lite extramamma. Innerst inne tror jag säkert att hon älskar honom.

Av BeaTris - 8 oktober 2008 16:47

Har precis slängt in en blivande Sverigekaka, har fått god hjälp av & lite kvalitativ tid med Kristoffer. Jag tänkte dock testa att ha i chokladpukver också & få chokladsmak på fyllningen. Humöret är inte det gladaste, jag fick ett psykbryt tidigare, dom sista dagarna har det kommit in så mycket tekniska prylar, allt mitt gamla är utbytt.....både Tvn & Dvdn, videon finns kvar men det är ju för att barnen ibland vill se gammal vhsfilm. Idag var Rickard på väg att sätta upp högtalarna till surroundsystemet. Bara att jag var inte alls beredd på att dom skulle sitta på väggen & på så sätt ( i mina ögon) förstöra väggen med tavlorna som jag så trivs bra med. Jag har aldrig varit en materialist, jag har varit nöjd med det lilla jag haft & nu så byts allting ut mot bättre saker. Jag kanske överreagerar men för mig har det tagit tid att bygga upp ett hem, ett hem som jag trivs kanon i & nu ska jag helt plötsligt dela det med någon annan, jag ska släppa in någon annan i mitt revir.....det är svårt & jag behöver tid att vänja mig & när Rickard var på väg att sätta upp högtalarna så kände jag mig överkörd, han har pratat om att vi ska ha biosystemet men jag hade inte räknat med att få två högtalare uppskruvade i väggen utan jag hade räknat med att dom skulle stå på stativ på golvet. Rickard fick ett utbrott & snart mådde vi båda dåligt.....inte det roligaste när han ska iväg till jobbet. Vi har sagt förlåt men jag mår ändå inte bra, det känns inte helt okej helt enkelt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards