Alla inlägg under oktober 2008

Av BeaTris - 15 oktober 2008 07:57

                


Jag är nog lite piggare än Gustaf, har kommit upp, tvättat av mig & fått på mig kläder. Jag har även kopplat upp mig på Msn, kollat mail, reggat steg & surfat in på Blogga Gratis.....rutiner varje morron. Jag har fyllt upp vatten i diskhon.....ska diska upp, sätta på kaffet & sen sätta mig i soffan & ha en skön morron. Igår gick jag en promenad innan kaffet men den tar jag senare, tror Rickard kommer mitt på da´n som vanligt så då kan vi gå en sväng tillsammans. Idag ska jag även scrappa.....ensam eller med Anna, idag ska jag göra ett (eller flera) kort.

Av BeaTris - 14 oktober 2008 17:09

Ikväll skulle jag följt med Anna på scrapbookingkväll men det blir inget eftersom hon skulle jobba ikväll. Så istället ska jag gå dit imorron så ska vi pyssla lite ihop. Är ju inget proffs men har nu beställt en del från Panduro + att jag köpte några pappersark i en bokhandel. Nu är det så att det kliar i fingrarna & jag vill sätta igång nu genast. Det ska bli kul & se vad jag kan åstadkomma & blir jag nöjd så kan det nog bli bilder här i bloggen.

Av BeaTris - 14 oktober 2008 17:01

Just nu sitter Isabella vid datorn här hemma, med färg i håret som vi varit & handlat hon & jag. Hon ville så gärna ha lite fräsch färg till sin födelsedag som är på Fredag. Det blev en lite mörkare brun nyans & bara så´n färg som sitter i 6-8 veckor. Få se hur resultatet blir om ca 20 minuter.

Av BeaTris - 13 oktober 2008 08:19

Har varit dålig på uppdatering under helgen så jag tänkte ta det nu istället.


Lördag: Vi fick ju besök av Jessica & hennes familj. Dom hade handlat mat & eftersom vi hade tänkt oss potatis & kött satte vi igång ganska snart, det tog sin lilla tid att råsteka alla klyftor vi hade men när det väl var klart smakade det otroligt gott. Ungarna fick pommes & kunde därför äta innan oss så istället för att behöva sitta i vardagsrummet fick vi sitta i köket då ungarna ätit klart & gått ut. Lämnade disken efter oss vuxna åt Rickard & Jörgen sen gick jag & Jessica ut & fick frisk luft & motion. Dukade fram fika & godis/snacks när vi kom in & satt & slötittade på Tv, vi fick en sen men trevlig kväll & Isabella följde med & sov hos Linnea den natten så vi tog in Kristoffers madrass till oss så vi kunde sova på en gång allihop.


Söndag: Fick en lagom sovmorron & tog det bara lite lugnt med frukost & tillfixning. Vid 11-tiden hämtade vi Isabella & åkte till en friluftsanläggning som kallas Sätravallen. Där gick vi omkring & andades höstluft & rörde benen. Tog en hel del bilder & även barnen lånade kameran & fotade några riktigt bra bilder. Jag som alltid avskyr att bli fotad kände att jag ville vara med på ett antal bilder & ja dom blev väl bra.....det är ju jag & så ser jag ut, det är bara att vänja sig. (Ifall något skulle hända mig vill jag att barnen ska känna att Mamma finns med dom, att jag faktiskt finns på foton jag också så nu ska jag försöka vänja mig vid att stå framför kameran) Vi letade sen upp ett bra litet vindskydd & sparkade igång vår inköpta engångsgrill. Det smakade så bra med grillad korv i den friska höstluften.

Efter vår lilla utflykt åkte vi inåt Linköping, handlade en blomma & åkte till Rickards mormor som fyllde år. Där hade vi också ett par trevliga timmar innan vi åkte hem för att lämna barnen till Exet.

Av BeaTris - 11 oktober 2008 15:11

Snart kommer det lite middagsgäster, det är Jessica & familjen som kommer. Lite klyftpotatis, kött, kall bearnaisesås & tzatziki ska serveras. Till fikat har jag & Isabella hjälpts åt att göra Snickerskaka a´la Karin. Ska se om den är ätbar ;) Vi hoppas på en trevlig eftermiddag & kväll tillsammans med dom.

Av BeaTris - 11 oktober 2008 07:32

Har nu satt på kaffe & tänt ett ljus, lite morronmys så innan barnen vaknar. Rickard är vaken.....som vanligt men han stör inte :)

Vi har haft en nattgäst då en av kompisarna sov över här. Vet inte när dom somnade igår men det är ju helg. Idag är det kalasdax igen, Kristoffer ska på maskeradkalas hos Linus L.....han ska vara cowboy. Kalaset är mellan 11 & 13 så då ska jag passa på att tvätta & stega lite, tänker banne mig komma upp i över 10 000 steg under Lördag/Söndag också. Eftermiddagen vet jag inte vad det blir. Imorron har vi planer på utflykt med korvgrillning så härmed beställer jag en fin höstdag. Nu kaffe.....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards