Alla inlägg under oktober 2008

Av BeaTris - 7 oktober 2008 16:42

Tema: Mat


1.Vad är din favoritmat? (Mexicanskt, Italienskt, etc.)?

2. Har du någon specialrätt som du ofta blir bedd att göra?

3. Vad är det mest kreativa du har satt ihop i matväg eller ätit?


Mina svar

1. Italienskt, äter ofta pasta.

2. Nää, här äts det mesta.

3. Jag slänger ofta ihop mat på stående fot, tager vad jag haver så att säga.


Av BeaTris - 7 oktober 2008 16:28

Tema: Nämn 3


1.TV-program som du inte vill missa.

2. Favoritsidor/bloggar på Internet.

3. Favoriter att göra.


Mina svar:

1. Favoriter jag gärna ser är Grey´s Anatomy, CSI, Lyxfällan, men jag avlider inte om jag missar ett avsnitt

2. Alla vänners bloggar, Matklubben & promenix

3. Skriva/läsa bloggar, fotografera, promenera


Av BeaTris - 7 oktober 2008 12:10

Inget jobb vare sig igår eller idag, men fick frågan om jag ville jobba 12-17 på Lördag & Söndag. När det handlar om helgen & barnen är här så känns det så svårt att tacka Ja bara rakt av, & så den tiden.....mitt på da´n liksom, vad hinner man hitta på då? Kristoffer är även bjuden på kalas på Lördag & ska vara utklädd så då vill jag ju gärna hjälpa honom. Så det blev att jag tackade Nej, mer eller mindre men jag tror nog det löste sig för jag har inte hört något mer. Om en timme ska jag & K följa med Jessica & familjen till Mjölby, ska jaga paket till kalaset & kolla runt lite. Så innan dess måste jag nog äta något lätt.

Av BeaTris - 6 oktober 2008 06:45

Jag har precis lagt upp sista E F I T bilden + en bonusbild, det blev ganska mycket möbler igår men det var vad dagen i stort sett innehöll. Ska snart väcka barnen & börja veckan. Vaknade inatt & hade en hemsk huvudvärk, det sprängde ordentligt i både nacke & huvud. Tog två brus & försökte slappna av men det tog ett tag & jag bytte från säng--soffa--säng igen, hämtade en kyld handduk & varvade mellan panna & nacke. Lyckades till slut somna då hade greppet släppt någotsåsnär, men ett tag kändes det som jag skulle kräkas. Har fortfarande svag huvudvärk men jag hoppas att frukost & en promenad efter avlämning av Kristoffer ska hjälpa. Än har dom inte ringt från poolen på jobbet men törs inte ropa hej än.

Av BeaTris - 5 oktober 2008 09:20


07.00)Söndag 5/10, E F I T dags & idag kommer barnen :)



08.00) Kall oboý till frukost & ja smörgås också.



09.00) Rotar fram ett rent linne, det fick bli det blå.



10.00) Vi har kommit fram till Ikea för lite möbelshopping.



11.00) Älsklingen är inne på Biltema, jag stannar kvar i bilen då det regnar & blåser.



12.00) Efter Biltema & lite andra ärenden hämtar vi ut ett av paketen på lagret.



13.00) Vi har kommit hem & detta är några av dagens inköp.



14.00) Så här ser TV-hörnan ut för tillfället.



15.00) Byrån till hallen är i monteringsfas.



16.00) Barnen har kommit & Isabella visar sin nya mössa.....i streetmodell.



17.00) Hallen ser ut som ett bombnedslag, men snart så.....



18.00) Nu så ser det bättre ut, ska försöka lägga ut en bild på hur det såg ut innan den nya byrån.



Bonusbild: Hallen som den såg ut innan makeover.



19.00) Sista bilden får bli på nya Tv-bänken & Rickard´s stora Tv som nu fått flytta hit.

Mycket Ikea i E F I T idag. Tack för titten & välkommen tillbaka.

Av BeaTris - 5 oktober 2008 07:28

Söndag & det blir en trevlig sådan då det är E F I T, Ikea besök & dags för barnen att komma hem igen. Igår hamnade vi i Norrköping istället för Linköping, Rickard handlade tillbehör till Tv-boxern han installerat här + två par byxor. Vi tog en fika på ett cofféhouse men det blev ingen kanelbulle utan en blåbärsmuffins istället. Tog även en promenad runt strömmen innan vi åkte hem & handlade lite till kvällens middag. Jag tog ett extravarv när jag efter vi ätit, mest för att komma upp i målet 10 000 steg. Börjar bli frukostsugen så det är bäst att leta fram något ätbart, skriver senare.


                                             

Av BeaTris - 4 oktober 2008 08:29

Hade nästan förväntat mig att dom skulle ringa från jobbet, sa att det var okej ifall någon skulle bli sjuk. Men här sitter jag & ingen har ringt. Har inga direkta planer än, Rickard ska in till Linköping på något ärende & ville ha mig med. Det kan jag väl göra så kan vi passa på att fika någonstans, en stor kanelbulle & en god latte. Inte världens nyttigaste kanske men jag har inte orkat ta tag i min vikt än, det är så svårt. Dessutom är det ju kanelbullens dag idag varför just den ska ha en egen dag kan jag inte förstå men det kvittar.


Av BeaTris - 3 oktober 2008 09:30

När jag vaknade för sista gången idag efter att somnat om ett par gånger så hade jag en panikkänsla i kroppen & den sitter delvis kvar men det är ju ett tag kvar så jag ska nog hinna. Hade nämligen en dröm om att jag på Julafton upptäckte att vi totalt glömt bort att köpa julklappar. Hann aldrig drömma klart eftersom jag vaknade av den hemska känsla det gav så jag vet inte om vi hann hitta det vi var ute efter. Nu vill jag bara ge mig ut & köpa årets planerade julklappar.....till barnen åtminstone så det är färdigt men jag tror inte jag behöver känna panik, vi har tid på oss.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards